وقتی که به ایشان اعلام کردم که 4 سال دیگر بیمه ایشان به اتمام می‌رسد، با ناباوری فراوان به من نگاه می‌کرد و اظهار می‌نمود که مشاور بیمه ایشان که 6 سال قبل برای ایشان بیمه را تهیه کرده بود، هرگز راجع به این مسئله توضیحی به ایشان نداده بود
با عرض سلام و آرزوی اوقاتی خوب برای شما، روی سخن من با پزشکان و دندانپزشکان محترم است و قصد دارم نشان دهم که چگونه شما دندانپزشکان و پزشکان گرامی می‌توانید سالانه صدها و بلکه بدون اغراق هزاران دلار در هزینه‌های بیمه‌های خود صرفه‌جویی کنید و در عین حال بیمه های بهتر و با پوشش زیادتری داشته باشید.
بیمه‌هایی که برای شما فعالان گروه پزشکی و دندانپزشکی تهیه شده، در اکثر موارد از طرف یک مشاور که فقط با یک شرکت خاص کار نمی‌کند به شما عرضه شده است. مشاور بیمه یا بدلیل عدم آشنایی با شرکت‌های مختلف بیمه و یا بدلیل تجربه کم، پوشش بیمه عمر، بیمه ناتوانی جسمی (Disability) و بیمه‌های دیگر را از یک شرکت تهیه کرده و به شما فروخته است. برای مثال در هفته قبل، یکی از پزشکان محترم با من تماس گرفت و من پس از بررسی بیمه‌ای که ایشان سه سال قبل تهیه کرده بود، متوجه شدم که مشاور مذکور تمام بیمه ها را از یکی از شرکتها گرفته است و علاوه بر آن هیچ توضیحی در مورد بیمه به ایشان نداده بود. در نتیجه این آقای دکتر هر ماه صدها دلار بابت بیمه‌ها پرداخت می‌کند بدون آنکه دقیقا بداند که چه بیمه‌ای دارد و چه پوشش‌هایی به او عرضه شده است. با ملاقاتی با ایشان و بررسی بیمه‌های ایشان، به آسانی بیمه‌های بمراتب بهتری را به ایشان معرفی کردم. برای مثال بیمه ناتوانی جسمی که به ایشان ماهانه حدود 4000 دلار در صورت بیماری پرداخت می‌کرد، بسیار گران بود. من با بررسی پوشش‌هایی که سایر شرکت‌های بیمه ارائه می‌دادند بیمه‌ای را یافتم که معادل 5000 دلار به ایشان پوشش ناتوانی جسمی می‌داد و علاوه بر آن سالانه حدود یکهزار دلار ارزانتر از بیمه اولیه ایشان بود. به عبارت دیگر نه تنها پوشش بیمه بیشتر شده بود، بلکه حق بیمه ماهانه (Premium) نیز به مراتب کاهش یافته بود.
در مورد دیگر بیمه‌ی پزشک محترمی را بررسی می‌کردم که 6 سال قبل و در زمان اتمام تحصیل، بیمه عمری را از طرف یک مشاور خریده بودند. این همکار عزیز تصور می‌کردند که بیمه عمرشان تا آخر عمر باقی خواهد ماند و هرگز تغییری نخواهد کرد.
در ملاقاتی که داشتیم و با خواندن بیمه ایشان متوجه شدم که بیمه عمر از نوع مدت‌دار (Term) 10 ساله است. به این معنا که این بیمه تنها برای 10 سال به ایشان پوشش بیمه عمر می‌دهد. علاوه بر آن همانطور که ذکر شد، ایشان بیمه را 6 سال قبل تهیه کرده بود و در نتیجه از بیمه تنها 4 سال دیگر باقی مانده بود. وقتی که به ایشان اعلام کردم که 4 سال دیگر بیمه ایشان به اتمام می‌رسد، با ناباوری فراوان به من نگاه می‌کرد و اظهار می‌نمود که مشاور بیمه ایشان که 6 سال قبل برای ایشان بیمه را تهیه کرده بود، هرگز راجع به اینمسئله توضیحی به ایشان نداده بود.
داستان این دو پزشک نمونه‌هایی از بیمه‌ها و پوشش‌هایی است که بسیاری از همکاران پزشک و دندانپزشک محترم در حال حاضر دارند و شاید به دلیل مشغله زیاد و کار فراوان هرگز فرصت و یا شانس خواندن دقیق (و یا review) آن را نداشتند. اغلب این بیمه‌ها به زودی به اتمام می‌رسد و ترم آنها تمام می‌شود.
در اکثریت موارد، این بیمه‌ها از شرکت‌های گران و از طریق کارگزاران (Agent) تهیه شده‌اند و می‌توان بیمه‌هایی برای شما یافت که ارزانتر و با پوشش بیشتری باشند. حتما می‌دانید که بازار بیمه در کانادا بسیار رقابتی است و شرکت‌های متعددی در آن فعالیت دارند. در نتیجه یک مشاور ارشد (Broker) دلسوز می‌تواند تمام شرکت‌ها را با هم مقایسه کند. مسلما بررسی دقیق بیمه‌های موجود شما، مسائل و نکات ریز آنها را برای شما روشن خواهد کرد.
خوشحال خواهم شد که در وقت مناسب با شما صحبتی کنم و بیمه‌های شما را مرور کنیم.
Date: Thursday, October 5, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به