کیم واربرتون، سخنگوی شرکت جنرال‌الکتریک کانادا، گفت که کاهش تقاضای جهانی کالاهای این شرکت باعث اتخاذ این تصمیم شده است
بیش از 350 کارگر در یک شرکت ژنرال الکتریک در پیتربورو، انتاریو، کار خود را از دست خواهند داد زیرا این شرکت تولید کارخانه 125 ساله‌ی خود را در سال آینده متوقف خواهد کرد.
کیم واربرتون، سخنگوی شرکت جنرال‌الکتریک کانادا، گفت که کاهش تقاضای جهانی کالاهای این شرکت باعث اتخاذ این تصمیم شده است. این کارخانه در حال حاضر موتورهای بزرگ صنایع نفت و معادن را تولید می‌کند. واربورتون گفت که حجم فروش این کارخانه طی چهار سال گذشته به میزان 60 درصد کاهش یافته است. او گفت: "ما هیچ راهی برای ادامه دادن نداریم". وی افزود که این کارخانه (که اولین کارخانه جنرال‌الکتریک در کاناداست) تا پاییز سال 2018، 358 کارگر تولیدی خود را از دست خواهد داد. او گفت: "امروز روز واقعا سختی بود و ما مجبور به این کار شدیم". البته وی اشاره کرد که: "بخش مهندسی این کارخانه با 50 کارمند خدمات مهندسی همچنان باقی خواهد ماند". وی اظهار کرد که به کارمندان این کارخانه برای بازآموزی و کمک به برنامه‌ریزی بازنشستگی‌شان کمک خواهد کرد. وی گفت: " تمرکز ما قطعا بر کارگران خواهد بود".
یونیفور، اتحادیه‌ای که کارگران این کارخانه را نمایندگی می‌کند، جنرال‌الکتریک را متهم کرد که کار این کارخانه را به انگلستان، برزیل، فرانسه و مکزیک فرستاده است. جری دیاس، رییس یونیفور، در بیانیه‌ای گفت: " جنرال‌الکتریک بیش از یک قرن بخشی از تاریخ پیتربورو بوده است.. و در عوض این کمپانی به کارمندان وفادارش، فرستادن کار به خارج از کانادا را هدیه می‌دهد". این اتحادیه اعلام کرد که در اواسط ماه سپتامبر مذاکرات مربوط به نحوه‌ی بسته شدن کارخانه با جنرال‌الکتریک را آغاز خواهد کرد.
داریل بنت، شهردار پیتربورو، اعلام کرد که در سال 2014 اعلامیه جنرال‌الکتریک مبنی بر افزایش 250 شغل جدید برای ساخت موتور برای خط لوله بوده است، و از شنیدن این خبر متعجب شده است. وی در بیانیه‌ای که در روز جمعه از سوی دفترش منتشر شد، گفت: این زمان بسیار دشوار خواهد بود به ویژه برای بسیاری از ساکنان منطقه که با جنرال‌الکتریک ارتباط تاریخی دارند.
این کارخانه که توسط معروف مخترع توماس ادیسون تاسیس شده است، از سال 1892 احداث شده است. در دهه 1960 یکی از بزرگترین کارخانه های کانادا بود که بیش از 6500 نفر را استخدام خود داشت. این کارخانه نیز سطح خوبی از کمک به کارگران را در کارنامه خود دارد زیرا بازنشستگان این شرکت، بعلت شکایت در رابطه با بیماری‌های مرتبط با سموم در داخل کارخانه، قبلا از تسهیلات بیشتری استفاده می‌کردند. طبق گزارشی طولانی که توسط محققان اتحادیه ارائه شده‌است، کارگران کارخانه از سال 1945 تا 2000 در معرض بیش از 3،000 مواد شیمیایی سمی و مشکلات بهداشتی قرار گرفته‌اند. بسیاری از این کارگران اکنون بازنشسته هستند؛ تعداد 300 کارگر قبلا ادعاهایشان در زمینه سلامت رد شده بود. وزیر بهداشت انتاریو خواستار رسیدگی و اجرای عدالت در مورد پرونده‌ی آنان است.
جنرال‌الکتریک اعلام کرده است که با هیئت غرامت‌گیر کارگران، و آژانس ارزیابی و پرداخت مطالبات، همکاری می‌کند. این شرکت تصدیق نکرد که هر گونه بیماری ناشی از کار در کارخانه باشد و می‌گوید که مواد شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته، در زمان خودش بی‌خطر بوده است.
Date: Wednesday, September 13, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به