فرزند شما در هنگامی که به کالج می‌رود، بر اساس درآمد خود در آن زمان مالیات می‌دهد. اما نکته اینجاست که بسیاری از دانشجویان درآمد بسیار کمی دارند یا اصلا فاقد درآمد هستند
این هفته با شما راجع به پس‌اندازی صحبت می‌کنم که 20% سود تضمینی دارد و این سود را نه در پایان هر سال، بلکه در پایان هر ماه به حساب پس‌انداز شما واریز می‌کند. شما اگر ماهانه 100 دلار در این حساب پس‌انداز کنید، دولت معادل 20 دلار (و در مواقعی 25 دلار) به این حساب اضافه می‌کند.
حتما متوجه شده‌اید که منظور من RESP است. RESP که نوعی پس‌انداز برای تحصیلات عالی و دانشگاهی فرزندان شماست، مخفف حRegistered Education Saving Plan می‌باشد. در اینجا سعی می‌کنم به سوالاتی که بسیار مطرح می‌شوند، پاسخ بگویم:
1) حداقل مبلغی که باید برای RESP بپردازم چقدر است؟
شما با هر مبلغی می‌توانید RESP باز کنید. برخی از شرکت‌ها از شما می‌خواهند که معادل حداقل 25 دلار در ماه برای حساب فرزندتان در RESP کنار بگذارید
2) آیا بازکردن RESP هزینه‌ی دیگری هم دارد؟
بعضی از شرکت‌های فعال در کار RESP از شما بابت بازکردن این حساب پول می‌گیرند و به این مبلغ هزینه ثبت‌نام (Enrolment Fee) می‌گویند. از جمله این شرکت‌ها، شرکتی است بنام Canadian Schoolarship Trust که از شما این هزینه را می‌گیرد. بسیاری دیگر از این شرکت‌ها برای بازکردن حساب از شما هزینه‌ای نمی‌گیرند. بهتر است قبل از بازکردن حساب، حتما با مشاور بیمه‌ی خود مشورت فرمائید.
3) آیا من بایستی به دولت بابت RESP یا سود آن مالیات بپردازم؟
خیر، شما بابت پولی که در RESP واریز می‌کنید، مالیاتی نمی‌پردازد. با گذشت زمان، به حساب شما سود تعلق می‌گیرد، تا زمانیکه فرزند شما بزرگ شود و به دانشگاه یا کالج راه یابد. در آن زمان فرزند شما می‌تواند از حساب RESP شروع به برداشت کند و هزینه‌های کالج یا دانشگاه خود را بپردازند.
4) آیا فرزند من بایستی به دولت بابت استفاده از RESP مالیات بدهد؟
فرزند شما در هنگامی که به کالج می‌رود، بر اساس درآمد خود در آن زمان مالیات می‌دهد. اما نکته اینجاست که بسیاری از دانشجویان درآمد بسیار کمی دارند یا اصلا فاقد درآمد هستند. علاوه بر آن خرج دانشگاهو کتاب بسیار بالاست. از آنجائیکه در موقع پرداخت مالیات، دولت درآمددانشجو و هزینه‌های او را در نظر می‌گیرد، معمولا دانشجویان مالیاتی بابتبرداشت از RESP نمی‌دهند.
5) جایزه ویژه چیست؟
بعضی از شرکت‌ها دست‌اندرکار RESP به شما جایزه ویژه‌ای در پایان اضافه می‌کنند. مبلغ این جایزه بسته به زمانی است که شما RESP باز می‌کنید و هرچه حساب را زودتر باز کنید، مبلغ آن زیادتر خواهد بود. برای مثال اگر فرزند شما بین سن 1 تا 4 ساله است، یا حتی تازه به دنیا آمده، معادل 15% خواهد بود. یعنی هر چقدر شما به حساب واریز کنید، این شرکت در پایان معادل 15% کل مبلغ شما را به این حساب اضافه می‌کند. اگر در سن 9 سالگی اقدام به بازکردن حساب کنید، شرکت معادل 7% به این حساب اضافه می‌نماید. پس هرچه زودتر این حساب را باز کنید بهتر خواهد بود.
6) کمک دولت چقدر است؟
دولت به درآمد خانواده شما توجه می‌کند و براساس آن به حساب شما کمک می‌نماید (این کمک که از طرف دولت است را Grant می‌نامند). بطور کلی هرچه درآمد شما کمتر باشد، میزان Grant زیادتر خواهد بود.
مثلا اگر درآمد شما کمتر از 885,37 دلار در سال است و شما سالانه 500 دلار به حساب واریز کنید، دولت برای 500 دلار شما معادل 200 دلار اضافی واریز می‌کند (که معادل 40% مبلغ شماست). اگر بیشتر از 500 دلار به حساب بریزید بعد از آن، دولت معادل 20% کل واریزی شما، به حساب شما اضافه می‌کند (Maximum Grant) معادل 500 دلار در سال است.
7) فرزند من الان 8 سال دارد و من هنوز برای او حساب باز نکرده‌ام؛ آیا می‌توانم اگر امروز برایش حساب باز کنم از Grant  سال‌های قبل استفاده کنم؟
بله، راه‌هایی وجود دارد که شما از Grant سال‌های قبلی نیز برخوردار شوید.
برای پاسخ به این سوال و تمام سوالات بیمه حتما با مشاور بیمه‌ تماس بگیرید، مشاوره با یک کارشناس هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و می‌تواند اطلاعات باارزشی را برای شما فراهم کند. برای پاسخ به سوالات بیمه‌ای‌تان می‌توانید با من تماس بگیرید.
Date: Wednesday, September 13, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به