مطالب ایران استار متنوع‌تر، علمی‌تر و حرفه‌ای‌تر شده‌اند و سعی کرده‌ایم که از ارائه آنچه همگان و در رسانه‌های اصلی به آن می‌پردازند دوری کنیم، و بجای آن مطالبی را از منابع معتبر و غیراصلی تقدیم‌تان کنیم. : اکنون قطع (سایز) ایران استار مطابق با استاندارد جهانی شده است، کاغذ کل نشریه را به اعلای تمام سفید شده است تا شما کاغذ پُر از سرب را در دستان خود نگیرید، میزان خوانایی، کیفیت و تفاوت چاپ را در متون و آگهی‌ها خودتان بطور وضوح با چشمان خود مشاهده می‌کنید
سال‌ها از پشت هم می‌آیند و می‌روند، و بنظر می‌رسد انسان در این میان همواره سعی می‌کند خود را با شرایط جدید طبیعت و دیگر انسان‌ها آشنا و منطبق کند. همه علوم بسرعت برق و باد و بی‌وقفه به پیش می‌تازند و ایستایی در کار نیست، لاجرم رسانه که منعکس‌کننده انسان‌ها و در بیشتر موارد پل ارتباطی با علوم هستند نیز نمی‌توانند جدای از این تغییرات باشند.
ایران استار هم سرانجام متاثر از پیشرفت چشمگیر اخیر تکنولوژی و علم، تصمیم گرفت که علم روز را به نحو شایسته‌ای به مخاطبان شایسته‌تر خود هدیه دهد. همانطوریکه توجه کرده‌اید، این تحول از شماره پیش آغاز شده است و از همه نظر عصر جدیدی را برای رسانه‌های تورنتو رقم زده: اکنون قطع (سایز) ایران استار مطابق با استاندارد جهانی شده است که تقریبا "دو برابر" دیگر مجلات شهر است. همه صفحات رنگی شده‌اند و بعلاوه برای احترام بیشتر به شما خواننده عزیز کاغذ کل نشریه را به اعلای تمام سفید روزنامه‌ای تغییر دادیم تا دیگر کاغذ چندبار بازیافت شده‌ی زرد و خاکستری قدیمی و پُر از سرب را در دستان خود نگیرید. اکنون نشریه در دو بخش خبری و زندگی تقدیمتان می‌شود که نتیجتا با حذف منگنه تمام افراد خانواده در یک لحظه می‌توانند آنرا مطالعه کنند و بدین ترتیب قابلیت تعدد خوانندگان را افزایش دادیم، بعلاوه اینکه بازیافت و بازپروی کاغذ را راحتتر و با طبیعت سازگارتر نمودیم. از همه اینها که بگذریم اکنون ایران استار در یکی از بهترین چاپخانه‌‌های شهر در کنار بهترین و با کیفیت‌ترین نشریات کانادایی چاپ می‌شود که نتیجتا میزان خوانایی، کیفیت و تفاوت چاپ را خودتان بطور وضوح با چشمان خود مشاهده می‌کنید. رنگ‌ها قوی، نوشته‌ها دقیق (بدون تار و دندانه شدگی) و عکس‌ها شفاف و واضح هستند که این نتیجه کار حرفه‌ای و تخصصی، تیم نشریه می‌باشد.
و اما، مهمتر از همه‌ی این مسائل تکنیکی، مطالب ایران استار متنوع‌تر، علمی‌تر و حرفه‌ای‌تر شده‌اند و سعی کرده‌ایم که از ارائه آنچه همگان و در رسانه‌های اصلی به آن می‌پردازند دوری کنیم، و بجای آن مطالبی را از منابع معتبر و غیراصلی تقدیم‌تان کنیم تا بتوانید واقعیت را بصورت آنچه‌که هست و نه آنچه‌که برایمان تهیه می‌کنند، ببینیم. خبر اجلاس بلاروس در هفته پیش فقط در ایران استار و با همکاری آقای مجید جوهری انعکاس داده شده است؛ سعی ما بر این است که موضوعات کانادا، جهان، علم، زندگی روزمره، و ایران را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.
این تغییرات، به روزسازی آگهی‌های نشریه را طلب می‌کرد، بسیاری از آنها با اندازه‌های جدید دوباره طراحی شدند و در طراحی جدید رنگ‌ها، فونت‌ها و کلیه پارامترهای گرافیکی هم ارتقاء یافتند. در عین حال تمام آگهی‌ها از نظر مساحت مساوی و یا بزرگتر از قبل، از نظر هندسی بهتر، و از نظر چگونگی قرارگیری در صفحه‌آرایی مشخصا بهبود یافتند آنچنان‌که بطور حتم اکنون هم آگهی و هم مطلب بصورت متوازن مورد توجه خواننده قرار خواهند گرفت. با افزایش دادن تعداد ستون‌های نشریه و ثابت نگه داشتن قیمت آگهی، این امکان بوجود آمده‌است که تقریبا در کنار هر آگهی حتما یک مطلب باارزش قرار گیرد و نتیجتا به کارآیی آگهی افزوده گردد.
در ده‌ها سال پیش نشریات ایرانی از جمله ایران استار قدیم بعلت غیر استاندارد بودن اندازه در زمینه جذب آگهی با شرکت‌های خارجی به مشکلاتی برخورد می‌کردند که شرکت‌های خارجی را ملزوم به طرح مجدد آگهی برای اندازه غیراستاندارد نشریه مورد نظر می‌نمود. بعلاوه متاسفانه هیچ دو نشریه ایرانی نیز از نظر اندازه یکسان نبودند، بنابراین نشریات مجبور می‌شدند آگهی را بنا به اندازه خود مجله "بکشند" یا "فشرده کنند". اما اکنون ایران استار قادر است دقیقا "اندازه‌های استاندارد دنیا" را به کلیه آگهی دهنده‌ها پیشنهاد دهد: از کوچکترین سایز (یک خط در یک ستون) تا بزرگترین سایز 20 اینچ در 13 اینچ؛ برای مثال سوپر ارزان در این سایز بسیار بزرگ چاپ می‌شود (لطفا صفحه 11 را ببینید). همانطوریکه قبلا اشاره شد، قطع جدید ایران استار تقریبا دو برابر قطع سابق و دیگر نشریات شهر است و در نتیجه آگهی‌ها بزرگتر و بهتر خواهند بود، برای مثال آگهی تمام صفحه در اندازه قدیم ایران استار (که خود از نظر بزرگی در رده سوم بود)، قاعدتا می‌بایست در اندازه جدید (که تقریبا دو برابر اندازه سابق است) معادل نیم صفحه شود، اما ما ترجیح دادیم آنها را به حدود دو ـ سوم صفحه جدید ارتقاء دهیم که نتیجتا 13% به رایگان به مساحت آن افزوده شده است (آگهی پرسپولیس: صفحه 5). آگهی نیم صفحه جدید 1.2% بزرگتر از قدیم (آگهی سازمان مهاجرتی عظیمی: صفحه 3)، یک چهارم جدید 0.5% بزرگتر از قدیم (آگهی فیروزه بهرامی: صفحه 21)، بنر و یک هشتم جدید تقریبا مساوی قدیم هستند.
خبر دیگر ایران استار اینست که بزودی وب‌سایت ایران استار همبه روز می‌شود و خوشحالیم که وعده دهیم در چند هفته آینده تکنولوژی و طراحی مورد استفاده در وب‌سایت ایران استار نیز با استانداردهای جهانی همانند ان‌بی‌سی، ای‌بی‌سی، فرانس24، پی‌بی‌اس، ای‌بی‌اس-سی‌بی‌ان و... برابری خواهد کرد و برای همیشه با وردپرس (که در اصل برای وبلاگ شخصی طراحی شده است و تقریبا همه رسانه‌های ایرانی خارج از کشور از آن استفاده می‌کنند) خداحافظی می‌کنیم. مطالب بصورت زنده و با تکنیک‌هایی مشابه با آنچه‌که در سایت‌های طراز اول دنیا مانند بی‌بی‌سی یا سی‌ان‌ان می‌بینید به شما ارائه می‌شوند و بزودی آگهی‌دهندگان نشریه خواهند توانست آگهی‌های تاثیر‌گذار خود را در وب‌سایت ایران استار و چند وب‌سایت دیگر بصورت موضوعی و موضعی با فرمت‌های متفاوت ارائه کنند.
و در انتها، بایستی اضافه کنیم که این قدیمی‌ترین نشریه شهر به انتخاب و بودن با شماست که افتخار می‌کند و هست؛ متشکریم، همیشه سلامت و پاینده باشید.
Date: Monday, June 12, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به