برخی از آنها موجودات پرواز می‌کنند و به دام دیگر شکارچیان داخل خانه می‌افتند و برخی هم امکان دارد وارد غذای شما شوند! نترسید هیچ خطری ندارند! جالب است که بدانید بعضی از آنها در هیچ جای دیگری بجز در خانه‌ها نمی‌توانند زندگی کنند
در محدوده آرام خانه شما، تعداد زیادی موجود وحشی در حال زندگی و حرکت هستند. مبارزه برای زنده ماندن، نمایش مرگ و، شکار و شکارچی، همه و همه هر روزه در خانه‌ی شما اتفاق می‌افتد. برای این موجودات هر گوشه یک خانه‌های بزرگ یک لانه بالقوه، هر فرش یک جنگل متراکم، هر آشپزخانه یک انبار غذاست، منتها با خطرهای همراهش!
به محیط واقعی خانه‌ی خودتان خوش آمدید: دنیای حشرات و گیاهان بسیار کوچک غنی، که اکوسیستم منزل شماست تعجب آور و زیباست؛ مهم هم نیست که خانه شما چقدر تمیز و مرتب باشد چون آنها بهرگونه با شما زندگی می‌کنند.
برخی از آنها موجودات پرواز می‌کنند و به دام دیگر شکارچیان داخل خانه می‌افتند و برخی هم امکان دارد وارد غذای شما شوند! نترسید هیچ خطری ندارند! جالب است که بدانید بعضی از آنها در هیچ جای دیگری بجز در خانه‌ها نمی‌توانند زندگی کنند! بنابراین هنگامی که شما آن عنکبوت خانه‌ی خود را می‌گیرید و آزادانه در حیاط رهایش می‌کنید ممکن است در حقیقت سند مرگ او در جهان را امضاء کرده باشید!
بسیاری از ما درک کوچکی از فضای وحشی خانه‌هایمان داریم، ولی در واقع خانه ما برایمان سرزمین واقعا ناشناخته‌ای است، شاید تنها قسمتی که ما آنرا می‌شناسیم سوسک‌های بزرگ {آنهایی که شما می‌شناسید در واقع دایناسورهای این مجموعه هستند!} و گلدان‌هایمان است.
، گروهی از دانشمندان جوان به رهبری میشل تراوتین که در کالیفرنیا و کارولینای شمالی فعالیت می‌کنند، کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند: به خانه‌های متفاوتی در هر قاره می‌روند از موجوداتی که در آنجا زندگی می‌کنند را بررسی و ثبت کنند. و اکنون آنها برای اولین‌بار، برای بررسی و ثبت به خانه‌های کانادایی‌ها می‌آیند، و در این راه با میدین آندره از دانشگاه تورنتو که متخصص عنکبوت است، و مورگان جکسون که متخصص حشرات پرنده از دانشگاه گوئلف است، همکار و همراه می‌شوند.
آنها همگی با هم، هر سوراخ و سنبه و شکافی در خانه خانوادگی "ویتس در تورنتو" را به دنبال کشف اسرار جستجو خواهند کرد. چه کسی می‌داند که آنها در زیر دستشویی، پشت اجاق گاز، کنج خانه، یا زیر مبل چه خواهندیافت. اما هر آنچه که پیدا می‌کنند مطمئنا یا شما را به وجد می‌آورد یا حالتان را می‌گیرد!

یادتان باشد:
هر یک از اتاق‌های خانه ما تقریبا یک اکوسیستم‌ کاملا جداگانه‌ای از دیگر اتاق‌هاست. موجوداتی که در آشپزخانه زندگی می‌کنند، احتمالا در هیچ جای دیگری یافت نخواهد شد.
بسیاری از جانداران کوچکی که با ما زندگی می‌کنند، آنچنان منحصر به فرد هستند که فقط می‌‌توانند در خانه‌های گرم و خشک ما زندگی کنند. مثلا حشره‌ی بوکلیس  پسر عموی کوچک‌تر نوع بزرگی که در بیرون از خانه پیدا می‌شود – بدون جفت‌گیری فرزندانش در بهار بدنیا می‌آورد، و می‌تواند بیش از یک ماه بدون غذا زنده بماند. از آن مهمتر اینکه می‌تواند با مقدار کمی از بخار آب در هوا زندگی کنند: بخار آب موجود در هوا را تا چندین برابر وزنش جذب و ذخیره می‌کند؛. هیچ حشره‌ی دیگری این کار را نمی‌تواند بهتر از او انجام دهد.
جاندار دیگری که چندی پا دارد و به محض اینکه به آن دست می‌زنید خودش را به شکل توپ جمع می‌کند و اغلب در زیرزمین زندگی می‌کند بیشتر نزدیک به خانواده‌ی خرچنگ است و نسبتی با مورچه‌ها یا سوسک‌ها ندارد.
حمام شما می‌تواند بازمانده‌ای از دوران پالئوزوئیک قلمداد شود؛ زیرا موجوداتی که در آن زندگی می‌کنند، مانند ماهی‌های زنجیره‌ای، اساسا در  400 میلیون سال پیش روی کره زمین ظاهر شدند.
فوق شکارچیان این وحوش، بجز خود انسان‌ها، عبارتند از عنکبوت‌ها و هزارپایان. یادتان نرود که این شکارچیان تعادل اکوسیستم خانه‌ی شما را برقرار می‌کنند و بدون آنها خانه شما پُر خواهد شد از موجودات ریزی که شما قادر به شکار آنها نخواهید بود!
نترسید، این اکوسیستم سلامتی شما را به خطر نمی‌اندازد، بهترین کاری که می‌توانید بکنید حفظ بهداشت و کمک به تعادل بیشتر این اکوسیستم است

Date: Wednesday, September 13, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به