در پایان و با توجه به حالت فعلی بازار املاک امروز که به‌ خاطر دلایل ذکر شده بوجود آمده، ‌هنوز خرید و فروش در سطح بزرگ شهر تورنتو و حومه انجام‌پذیر است
1- تعداد متعدد و فراوان املاک برای فروش در بازار تورنتو و حومه در بالاترین اوضاع در 5 سال اخیر می‌باشد و عدم تعادل عرضه و تقاضا این بازار را سرد نموده و انتخاب‌های زیادی را برای خریداران بوجود آورده است.
2- کمبود خریداران واجد شرایط امروزه به پائین‌ترین آمار در دهه اخیر رسیده، قدرت خرید بسیار کمی در بازار املاک موجود می‌باشد، تفکر خریداران منفی شده و کاملاً عقب‌نشینی را در خریداران املاک حس می‌کنیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
3- سخت‌گیری گرفتن وام مسکن و قوانین جدیدی که اخیراً وام‌گیری را برای خرید املاک تقریباً غیر‌قابل انجام کرده را می‌توان بزرگترین عامل رکود بازار املاک دانست.
4- بالا رفتن تدریجی نرخ بهره از علائم دیگری است که قدرت خرید املاک را بسیار کم کرده و پرداخت ماهیانه وام‌های مسکونی و تجاری را بالا برده و در نتیجه قیمت‌های املاک رو به پائین خواهند رفت.
5- در دهه اخیر قیمت املاک مسکونی در تورنتو و حومه بیش از4 برابر شده و همین به تنهایی دلیل آن می‌شود که قیمت‌های فعلی بازار املاک به صورت کاذب بالا هستند و واقعی نیستند و ارزش املاک به صورت نامتعادل در این ناحیه در کشور افزایش غیر‌منطقی داشته و به این درجه مصنوعی و غیر‌طبیعی و گران‌تر از حد خود رسیده است. یعنی قیمت‌های املاک امروز حداقل دو برابر حد واقعی و منطقی خود را دارند و جا برای کاهش قیمت موجود است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

6- ضعف شهر تورنتو در مقایسه با شهرهای بزرگ دیگر جهان در امور اتوبان و ساب‌وی وآب و هوای بسیار بد و خطرناک توام با مالیات‌های بسیار سنگین و شرایط کاری خیلی خیلی بد و اشباع شده از جمله مواردی است که تورنتو دیگر جذابیت قدیم خود را ندارد و از شهرهای در مقایسه با خود، عقب افتاده و درجه محبوبیت آن در جهان پائین آمده و همین دلیل بزرگی است که رکود املاک کاملاً پدیدار می‌باشد و در آینده نزدیک، ارزش ملک در تورنتو پائین‌تر هم خواهد آمد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
7- افزایش قیمت ملک به قدری سریع بالا رفته که در سال‌های اخیر مقدار اجاره در مقایسه با قیمت ملک بالا نرفته است و این باعث شده که هم اکنون عاقلانه‌تر است که یک نیازمند به مسکن اجاره را به خرید ترجیح بدهد، زیرا با توجه به دردسر‌های وام‌گیری و قیمت‌های گران و مقدار پرداختی ماهیانه در صورت خرید ملک، نسبت به اجاره ارزانی که موجود است ارزش ندارد. یعنی شما اگر اجاره کنید خیلی ارزان‌تر می‌باشد تا خرید، حتی اگر 50 درصد پول خرید را هم به عنوان پیش پرداخت بپردازید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
8- از دید سرمایه‌گذاری هم طبعا جذاب نیست که پرداختی مورگیج خیلی بیشتر از مقدار اجاره ‌باشد. در قدیم عرف این بود که با پرداخت 20 درصد پیش و اجاره دادن منزل، تقریبا در پایان پرداختی ماهیانه مساوی بود ولی هم اکنون به خاطر بالا رفتن غیر طبیعی املاک، مبلغ اجاره دیگر از پس پرداخت وام حتی با بیشتر از 50 درصد پیش‌پرداخت هم بر‌نمی‌آید. در نتیجه سرمایه‌گذاران هم در بازار خرید شرکت نمی‌کنند و به سرمایه‌گذاری‌های دیگر رجوع می‌کنند.
9- در سال گذشته دولت انتاریو قوانین اجاره ملک را به نفع مستاجر و به ضرر صاحب ملک تغییر داد. این قوانین به صورت یک طرفه و به سود مستاجر بود ولی با معرفی چندین باند دیگر در این زمینه از جمله کنترل افزایش اجاره سالانه و حقوق مستاجرین به صورت غیر منطقی، باعث شد که سرمایه‌گذاری در زمینه خرید املاک و اجاره دادن آن دیگر کار عاقلانه‌ای به حساب نیاید.
10- وارد کردن مالیات‌های جدید در این استان در سال اخیر در رابطه با افراد غیر‌مقیم، بسیاری از سرمایه‌گذاران بین‌المللی را که عمدتا از چین در تورنتو و حومه املاک خریداری کردند، از این شهر فراری داد. دولت انتاریو در فکر این است که حتی مالیات‌های دیگری نیز در آینده در رابطه با املاک معرفی کند. یکی از این مالیات‌ها به خانه‌های خالی ربط دارد و اگر خانه‌ای خالی باشد با مالیات‌های خیلی سنگینی برخورد خواهد کرد. در تورنتو تعداد خیلی زیادی خانه‌های خالی وجود دارد و اکثر این املاک متعلق به سرمایه‌گذاران چینی است.
11- یکی از دلایل بازار خوبی که املاک در 10 سال اخیر در تورنتو و حومه تجربه کرده، مهاجران ایرانی و چینی می‌باشد که هم اکنون ایرانی‌ها با گران شدن دلار و منتقل کردن سرمایه‌های خود از ایران به کانادا قوت خرید خیلی کمتری دارند و در نتیجه باید پول خیلی بیشتری را نسبت به سال‌های قبل برای خرید ملک پرداخت کنند. همینطور در چین قوانین جدیدی معرفی شده که هر شخص مقدار خیلی محدودتری پول نسبت به قبل می‌تواند از کشور خارج کند.
12- بازار سهام در اوایل سال 2018 از رکود قابل توجه و تاریخی برخوردار بود و بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار سهام در بازار املاک نیز شریک هستند و در زمانی که سود و منفعت در بازار سهام نباشد و سرمایه‌گذاران متضرر شوند چاره‌ای ندارند که برای حفظ سرمایه، مجبور به فروش املاک خود گردند و یا در بهترین وضعیت، خرید جدیدی در بازار املاک انجام ندهند. از آنجا که دوران بدون سودی را در پیش داشته و مجبور هستند سنجیده‌تر عمل کنند، این نیز باعث رکود در املاک می‌باشد
13- از دیدگاه افرادی که مقایسه خرید ملک را به صورت بین‌المللی انجام می‌دهند و شرایط انتخاب خرید املاک را در شهر‌های دیگر جهان نیز دارند، تورنتو بازنده بزرگ در این مقایسه خواهد بود چرا که کشورهای آمریکا و استرالیا و بعضی شهر‌های اروپایی نه تنها از شرایط مناسب یک سرمایه‌گذاری با قیمت‌های خیلی پایین‌تری در املاک برخوردار هستند، بلکه از آب و هوای بهتر و مالیات‌های بسیار کمتر و شرایط وام‌گیری خیلی آسان‌تری نیز برخوردارند و اشخاصی که این انتخاب و توان دست پیدا کردن به نقاط دیگری در جهان را دارند، تورنتو و در کل کانادا را به عنوان انتخاب اول خود نمی‌دانند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در پایان و با توجه به حالت فعلی بازار املاک امروز که به‌ خاطر دلایل ذکر شده بوجود آمده، ‌هنوز خرید و فروش در سطح بزرگ شهر تورنتو و حومه انجام‌پذیر است. برای اشخاصی که مجبور به خرید هستند، در واقع زمان خوبی نسبت به سال گذشته است، زیرا با خیال راحت‌تر با انتخاب‌های بیشتری مواجه هستند و کماکان با قیمت‌های نازل‌تری خرید انجام‌پذیر است. فروشنده‌هایی که نیاز به فروش املاک خود دارند، باید با کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه سالیان طولانی و با قیمت‌گذاری راحت ملکتان را بفروش برسانید. لازم به گفتن است که در بازارهای خوب و پرخرید و فروش هر کسی توان فروش املاک را دارد ولی در بازارهای کساد و رو به رکود است که نیاز به کمک و توان مشاور با تجربه و متخصصی است که با روابط خاص دیرینه‌شان از پس این امر مهم به درستی برآیند. برای بدست آوردن نتایج خوب در رابطه با فروش و خرید املاکتان سنجیده و با دقت مشاور خود را انتخاب کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 14, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به