طبق اعلان مدیران هلال احمر، عملیات امداد هوایی برای یافتن و انتقال اجساد هواپیمای آسمان در روز چهارشنبه به دلیل شرایط نامناسب جوی و بارش برف، متوقف شده
ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن 1396، یک فروند هواپیمای ای‌تی‌آر 72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد به سمت یاسوج، در منطقه سمیرم اصفهان، پس از ۵۰ دقیقه پرواز از رادار خارج شد.
اولین پرواز این هواپیما در سال ۱۹۹۳ بود، این هواپیمای ملخی چندین سال در شیراز زمین‌گیر بود (بخاطر تحریم‌ها) و با ورود قطعات (پس از اینکه اروپا تحریم‌های برجام را لغو نمود) و پس از تعمیرات و اورهال، به تازگی به پرواز درآمده بود. گفته می‌شود این هواپیما روز ۴ آبان امسال مجددا عملیاتی شده و در ۶ بهمن ماه سال جاری نیز از میانه‌ی راه (احتمالا بعلت نقص فنی در یکی از موتورها که بعدا تکذیب شد) بازگشته است. طباطبایی مدیر روابط عمومی شرکت آسمان گفته است: "نقص فنی هواپیمایی کاملا شایعه است و علت سانحه، شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است. متاسفانه فرودگاه یاسوج در رشته کوه‌های دنا احاطه شده است و همین موضوع باعث شده فرود هواپیماها بسیار سخت باشد و به طور قطع در شرایط جوی نامناسب امکان سانحه‌های هوایی در این منطقه وجود دارد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
صبح روز سه‌شنبه با 7  بالگرد و 30 پهپاد از ارتش، سپاه، هلال احمر و وزارت راه، به صورت ویژه عملیات جستجو با مختصات جدید آغاز شد؛ نیروهای عملیاتی در قالب 20 تیم 5 نفره پشتیبان و 7 تیم 5 نفره کوهنورد برای جست‌وجو در یک محور حرکت کرده‌اند و سرانجام پس از سه روز جست‌وجو، لاشه هواپیما در ساعت ده و نه دقیقه صبح توسط هلی‌کوپتر هوا فضای سپاه شناسایی شد. پس از شناسایی محل سقوط و لاشه هواپیما و ارسال عکس از منطقه و پرواز مجدد هلی‌کوپتر به همان نقطه، نوک قله کوه پازن پیر در منطقه عمومی پادنای سمیرم استان اصفهان به عنوان محل اصابت شناسایی شد.
با توجه به شرایط مدیر اورژانس استان اصفهان گفت: فرود بالگرد در نقطه مورد نظر غیر ممکن است و اجساد باید به صورت دستی به پایین کوه منتقل شوند. بارش بیش از دو متری برف در منطقه سقوط هواپیما در کنار شیب زیاد کار را برای امدادگران سخت کرده است، 200 نفر از نیروهای هلال‌احمر، 80 کوهنورد و گروه تکاوران تیپ 65 نیروی مخصوص ارتش به محل اعزام شدند. اولین گروه 4 نفره که به لاشه هواپیما رسید چنین گزارش نمود: لاشه هواپیما چند تکه و متلاشی شده است، از حدود 32 اجساد قابل مشاهده، 15 جسد قابل شناسایی است و بخشی دیگر قابل شناسایی نیست، تعدادی از اجساد و بخش‌هایی از هواپیما زیر برف هستند.
با آغاز غروب خورشید، شرایط جوی بسیار آزار دهنده شد، ابرها ظاهر شده و سرما احتمالاً در طول شب به 30 درجه زیر صفر می‌رسید، به همین دلایل ممکن است عملیات انتقال پیکرها چند روز طول بکشد. در نتیجه 8 تیم و حدود 40 نفر در نزدیکی محل سقوط کمپ زدند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق اعلان مدیران هلال احمر، عملیات امداد هوایی برای یافتن و انتقال اجساد هواپیمای آسمان  در روز چهارشنبه به دلیل شرایط نامناسب جوی و بارش برف، متوقف شده زیرا هلیکوپترها نتوانسته‌اند در اطراف قله دنا فرود بیایند. به همین دلیل عملیات یافتن و انتقال اجساد به کوهنوردان محلی و امدادگران هلال احمر سپرده شده تا به صورت زمینی از دو طرف قله به بقایای هواپیما نزدیک شوند، سرانجام این گروه موفق شدند 7 جسد را به پایین کوه و سپس به یاسوج منتقل کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
عملیات در روز پنجشنبه بعلت وخامت شرایط جوی متوقف ماند، و بنا به گفته‌ی معاونت عملیات سازمان امداد و نجات، تا روز دوشنبه امکان اعزام نیرو و بالگرد به منطقه وجود ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
روز دوشنبه با کشف مسیر جدید، امکان رفت و برگشت با هلی کوپتر مهیا شد، بدین ترتیب با طی تنها یک مسیر کوتاه پیاده‌روی و سپس هلی‌برد با هلی‌کوپتر، انتقال پیکرها و لاشه هواپیما بوجود آمد. تعدادی از اجساد نیز به پایین دنا منتقل شدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 21, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به