چند روز پیش هم برای یکی‌ از خانه‌هایی که برای فروش گذاشته بودم یک پیشنهاد قیمت آمد... که معلوم بود با عجله تهیه شده
این‌روز‌ها خرید یا حتی فروش یک خانه اینقدرها هم ساده نیست. برای یک خرید مطلوب یا اصطلاحی که خیلی‌ دوست دارم آنرا بکار ببرم یک خرید "بهینه" شما واقعاً به تیمی احتیاج دارید که کارش را بلد باشد. بله شما می‌توانید در اینترنت بگردید و خودتان خانه‌ای‌ را پیدا کنید بعد صبر کنید آخر هفته وقت پیدا کنید و سری به آن بزنید یا اگر فروشنده خانه هستید می‌توانید خودتان یک تابلوی "برای فروش" به قیمت یک دلار بخرید و فرو کنید داخل برف‌ها یاچمن جلوی منزل، اما به دلایل بسیار که بارها در این  صفحه بیان کرده‌ام معامله‌ای که انجام خواهید داد تعریفی‌ نخواهد داشت، یعنی‌ "بهینه" نخواهد بود. مهترین دلیلش اینست که بازار بسیار داغیست و اگر خریدار هستید باید خانه را قبل از اینکه برای فروش آگهی‌ شود پیدا کنید و اگر فروشنده هستید ممکن‌است با سهل‌انگاری خریدار خوبی‌ که خانه شما را می‌خواهد و مبلغ قابل توجهی‌ هم حاضر است برای آن بپردازد از دست بدهید.

چند هفته قبل خریداری به من زنگ زده بودند و مشخصات خانهِ‌ای را که در اینترنت دیده بودند به من دادند و از من خواستند که با نماینده فروشنده صحبت کنم‌، چانه بزنم و به قیمت نهایی و به اصطلاح آخر فروشنده پی‌ ببرم تا ایشان برای خرید تصمیم بگیرند …. خدمتشان عرض کردم چانه زدن شفاهی‌ در تشکیلات رایج این شهر مفهومی‌ و سندیتی ندارد.اگر یک تک پا به دفتر کارم تشریف بیاورند می‌توانیم به کمک هم و پس از بررسی‌ همه جوانب برایشان یک آفر تهیه کنیم و خواستهٔ ایشان را بصورت کتبی‌ و روی کاغذ به فروشنده ارائه کنیم.
چند روز پیش هم برای یکی‌ از خانه‌هایی که برای فروش گذاشته بودم یک پیشنهاد قیمت آمد. این آفر که کاملاً معلوم بود با عجله تهیه شده یا ناقص بود یا یکی‌ از صفحاتش فکس نشده بود یا فراموش شده بود، صفحه مربوط به قیمت و روز انجام معامله و به اصطلاح بیعانه وجود داشت ولی‌ در صفحه‌ای که مربوط به شروط خریدار و انجام معامله بود تنها دو خط با این مضمون وجود داست که فروشنده به خریدار اجازه می‌دهد از روز قبول شدن آفر تا روز انجام معامله یک چند باری خانه را بازرسی کند!!  حالا بگذریم که قیمت پیشنهادی هم پنج درصدی از قیمتی که ما خواستهٔ بودیم کمتر بود آنهم در بازاری که هر لحظه ممکن بود چند آفر همزمان برای خانه دریافت کنیم.‌ بگذریم تماس گرفتم که اطلاع دهم این آفر ناقص است و قابل ارائه به فروشنده نیست ، همکار محترم که از این تماس من خیلی‌ هم خوشحال بنظر نمی‌رسید در جواب فرمودند مهمترین قسمت آفر قیمت آن است!! شما اگر حسن نیت داشتی آنرا با فروشنده بحث می‌کردی بعد راجع به شروطش صحبت می‌کردیم! عجب!

در توضیح مطالب بالا اجازه بدهید یک مثال بزنم، فرض کنید شما یک خانه را برای فروش گذاشته‌اید و قصد دارید بعد از تعطیلی‌ مدارس یعنی‌ در ماه جولای به خانه جدیدی که خواهید خرید اسباب‌کشی‌ کنید تا وقت کافی‌ داشته باشید که قبل از بازگشأیی مدارس و فرارسیدن مجدد زمستان! یک مسافرتی هم بروید. خانه را به قیمت هفتصد هزار دلار عرضه کرده‌اید‌. یک هفته بعد شما سه آفر دریافت می‌کنید.

  1. آفر اول ششصد ونود هزار دلار با سی‌ هزار دلار بیعانه پنج روز وقت برای بازرسی خانه و اطمینان از اخذ وام‌، تا اینجا همه چیز معمولی‌ و مراتب اما یک شرط دیگر هم دارد.‌ خرید خانه شما را مشروط به فروش خانه خودش که هم اکنون بیست روز در بازار منتظر مشتریست موکول کرده و خواستهٔ که اگر خانه‌اش ظرف مدت دو ماه از این تاریخ به فروش نرسید این قرار داد منتفی تلقی‌ شود و مبلغ بیعانه به ایشان بدون کم وکاست مسترد شود.
  2. آفر دوم هفتصد و ده هزار دلار با ده هزار دلار بیعانه بدون هیچ شرط دیگری ولی‌ انجام نهایی معامله هشت ماه دیگر. توضیح اینکه ایشان این خانه را دوست دارد و نمی‌خواهد از دست بدهد و قیمت خوبی‌ هم برای آن حاضر است بپردازد ولی‌ پیش پرداختش آماده نیست و مدتی‌ طول می‌کشد به دستش برسد. برای همین انجام معامله را نمی‌تواند زودتر از هشت ماه انجام دهد.
  3. این آفر ششصد و هشتاد و پنج هزار دلار و سی‌ هزار دلار بیعانه‌، تاریخ انجام معامله سه ماه از این تاریخ و سه روز مهلت برای بازرسی و اخذ وام
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
می‌شود ده‌ها آفر خرید با سناریو‌های مختلف ساخت اما شما به عنوان یک فروشنده از سه آفر بالا کدام را انتخاب می‌کنید؟ هر فروشنده‌ای‌ بنا به ملاحظات خودش یکی‌ از اینها را قبول می‌کند، منظور من از این مثال اینست که گاهی‌ اهمیت شروط مندرج در آفر کمتر از قیمت نیست، و این انتظار که گاهی‌ دوستان مطرح می‌کنند و از ما می‌خواهند که بصورت شفاهی‌ با طرف مقابل چانه بزنیم تا ببینیم فروشنده چقدر تخفیف می‌دهد از روی کم اطلاعیست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دیده شده که گاهی‌ فروشنده آفری با قیمت کمتر را انتخاب می‌کند چون شرایط آن را بهتر می‌تواند قبول کند یا گاهی‌ یک آفر با قیمت بسیار عالی‌ تنها به این دلیل که در مورد روز انجام معامله نمی‌توان به توافق رسید قبول نمی‌شود. منظورم اینست که آفر نه تنها فقط به قیمت نیست بلکه جزئیات و شروط مختلف دیگری در یک آفر هست که یک کارگزار ماهر می‌تواند با بازی کردن با آنها برای شما به عنوان خریدار یک آفر برنده درست کند، بخصوص در بازاری که خانه‌های خوب با استقبال چندین خریدار و چندین آفر همزمان روبرو می‌شوند. همچنین یک کارگزار خوب قادر است برای شما که فروشنده هستید از آفری که قیمتش خوب است ولی‌ شرایط مندرج در آن نظر شما را تامین نمی‌کند در مذاکرت یک آفر قابل قبول در بیاورد. خرید یا فروش یک خانه در این شهر تفاوت‌های اساسی‌ با سرزمین مادری ما دارد، سهل انگاشتن این موضوع می‌تواند برای شما خسارت بار باشد همانطوری‌که استفاده از مشورت‌های حرفه‌ای‌ می‌تواند برای شما ده‌ها هزار دلار صرفه‌جوئی به همراه داشته باشد.

با کمال میل آماده پاسخگوی به سوالات شما هستم. به امید دیدار.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 5, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به