کلیه ۱۰ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- دای‌گان چون کشیش کره ای - کانادایی که توسط پلیس سلطنتی کانادا به اتهام اداره کردن یک شبکه قاچاق جنسی متهم شده و بیش از ۲ سال پشت میله‌های زندان بود، پس از آزادی، اکنون برای پاک کردن نام خود و جبران خسارت شکایت کرده است.
۲- استان انتاریو از ماه سپتامبر امسال استفاده از تلفن همراه در زمان آموزش در مدارس را ممنوع کرد. دانش‌آموزان مهدکودک تا کلاس ششم باید تلفن‌های خود را در تمام طول روز مدرسه خاموش و دور از دید نگه دارند، در حالی که دانش‌آموزان کلاس‌های ۷ تا ۱۲ فقط مجاز به استفاده از تلفن همراه خود در طول کلاس نیستند. همچنین استعمال دخانیات از جمله سیگار الکترونیکی در مدارس در کنار تمام محصولات تنباکویی، نیکوتین و حشیش ممنوع است. مجازات دانش‌آموزان خاطی، تسلیم کردن تلفن و دخانیات آنها به دفتر مدرسه یا معلم است. استان‌های کبک و بریتیش کلمبیا قبلا اقدامات مشابهی را برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس به کار گذاشته‌اند.

فوتسال ایران قهرمان آسیا شد؛ تصویب بودجه ۶۰۳ میلیون دلاری حفظ زبان فرانسه در کبک؛ دیوان لاهه در حال صدور حکم جلب نتانیاهو، وزیر دفاع و ارتش اسرائیل

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- کبک از برنامه ۵ ساله با ۶۰۳ میلیون دلار بودجه برای محافظت از زبان فرانسه در این استان رونمایی کرد، و گفت که زبان فرانسه رو به افول است و نیاز به حمایت دارد. این بودجه به پذیرش مهاجرت افراد فرانسوی‌زبان و افزایش ۳۰ درصدی شهریه و کمک به یادگیری زبان فرانسه در خارج از استان نیز پرداخته است.

اخبار جهان
۴- مقامات اطلاعاتی و جاسوسی ایالات متحده آمریکا می‌گویند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور قتل الکسی ناوالنی، رهبر زندانی مخالفان را در ماه فوریه صادر نکرده اگرچه او در نهایت مسئول مرگ ناوالنی است. در همین حال، کنستانتین گابوف و سرگئی کارلین دو روزنامه‌نگار روسی به اتهام افراط‌گرایی و همکاری با گروه ناوالنی با حداقل ۲ و حداکثر ۶ سال زندان روبرو هستند.
۵- جنبش بزرگ دانشجویان معترض به کشتار اسرائیل در غزه، خواستار قطع روابط مالی دانشگاه‌ها و مدارسی که با اسرائیل کار می‌کنند شدند، این در حالی‌ست که امروز برخی از کمپ‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها مورد حمله پلیس آمریکا قرار گرفتند و پلیس می‌گوید که دانشجویان شعارهای ضد یهودی داده‌اند و باید این جنبش تعطیل شود. از سوی دیگر یک تظاهرات جدید در مؤسسه مطالعات سیاسی در پاریس فرانسه ۲ روز پس از آنکه با سرکوب تظاهراتش توسط پلیس مواجه شد، برگزار گشت. تظاهرات کنندگان خواستار اشغال دانشگاه‌ها برای جلب حمایت فلسطین شدند.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- تایمز آو ایزرائل گزارش داد که دیوان کیفری بین‌المللی لاهه برای صدور حکم جلب بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآو گالانت وزیر دفاع و هرتزی لوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به اتهام گرسنگی دادن عمدی به غزه در طی روزهای آینده آماده می‌شود. نتانیاهو و وزیرش گفتند از کشور خارج نمی‌شوند، جهان نمی‌تواند حق دفاع از خود اسرائیل را زیر سوال ببرد و تصمیم‌های دیوان لاهه اثری ندارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- اوکراین از خدمات کنسولی، تمدید گذرنامه برای مردان نظامی در خارج از کشور خودداری می‌کند تا آنها را به کشور بازگرداند و به جنگ روسیه بفرستد. از هم اکنون سن خدمت سربازی مردان از ۲۷ سالگی به ۲۵ سالگی کاهش یافت (اوکراین جوان‌ها را برای ادامه نسل از خدمت معاف نگاه داشته بود). در همین حال، نیروهای اوکراین مجبور به عقب‌نشینی تاکتیکی از ۳ محور در شرق کشور شدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- دولت پرتغال، برخلاف درخواست مارسلو ربلو دی سوسا رئیس جمهوری این کشور، حاضر به پرداخت غرامت برای قساوت و ظلم‌هایی که در دوران استعمار و برده‌داری کرده، نشد و گفت به کمک‌های آموزشی، زبانی، فرهنگی، بهداشتی، مالی و اقتصادی آفریقا ادامه می‌دهد. کشتی‌های این کشور بیش از ۶ میلیون آفریقایی را از آفریقا دزدیده و برای فروش بعنوان برده به کشورهای دیگر فرستاده بودند.
۹- قانون جدید مبارزه با فحشا و همجنسگرایی در مجلس عراق تصویب شد تا همجنسگرایان مجازاتی تا ۱۵ سال زندان بگیرند. این قانون برای حفاظت از جامعه عراق در برابر فساد اخلاقی و فراخوان‌های همجنسگرایی که جهان را فراگرفته نامیده شده و به خاطیان مجازاتی بین ۱۰ تا ۱۵ سال زندان، آنهایی که همجنسگرایی یا فحشا را ترویج می‌کنند ۷ سال حبس، و کسانیکه تغییر جنسیت یا لباس می‌دهند نیز بین ۱ تا ۳ سال زندان می‌دهد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۰- تیم ملی فوتسال ایران با غلبه ۴ بر ۱ بر تایلند قهرمان جام فوتسال ملت‌های آسیا شد و به جام جهانی نیز صعود کرد. ایران از ۱۷ بار حضور در این جام ۱۳ مقام قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی در کارنامه دارد. بهترین تیم، بازیکن، دروازه‌بان و گلزن این مسابقات نیز ایرانی شدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, April 28, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به