نصب کردن این مین‌ها بالاتر از خط آب کشتی‌ها ثابت می‌کند که هدف غرق کردن کشتی‌ها و حتی نشت کردن نفت هم نبوده بلکه، هدف فقط رساندن موضوعی بوده است
شان اسنو -خبرنگار ارشد نظامی، تکاور و عضو سابق وزارت جنگ آمریکا
با توجه به شرایط منطقه بایستی اذعان داشت که این نوع حملات میان عناصر جنگ‌های نیابتی ایران و عربستان در حال رخ دادن است. هنوز هیچ کشور و یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است. بنا به گزارشات، یک مین عمل نکرده "لیمپت" روی بدنه کشتی که از امارات راه افتاده بود، دیده شده است که با انتشار چندین عکس و فیلم، آمریکا آنرا به ایران نسبت داده است، اگرچه هم ایران و هم آمریکا ادعا کرده‌اند که آنها خدمه کشتی‌ها را نجات داده‌اند. اگرچه ایران اغلب پُشت همه حملات منطقه قرار دارد اما در این مورد می‌توان به برخی نیروهای دیگر نیز مظنون بود، از جمله سپاه پاسداران ایران و عربستان که می‌خواهند میان ایران و آمریکا جنگی رخ دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
بنا به ادعای ارتش آمریکا، نیروهای ایران می‌دانند که اصلا توانایی مبارزه با آمریکا را ندارند بنابراین آرایش دفاعی آنها فقط برای بالا بردن هزینه جنگ {و نه جنگ کردن} بوجود آمده است، که ارتش آمریکا می‌گوید هر روزه همه آنها را زیر نظر دارد.
با اینکه بنظر می‌رسد که ایران لااقل با دست خودش و حمله به نفتکش‌ها، دیپلماسی خودش را نابود نکند آنهم درست در زمانی که نخست وزیر ژاپن در تهران می‌گوید ایران هرگز بدنبال بمب اتمی نیست، اما این حمله می‌تواند به نفع تندروهای ایرانی و رد میانجیگری ژاپن باشد بخصوص آنکه پس از حمله روحانی در قطع پروژه‌های اقتصادی سپاه، میان سپاه و روحانی درگیری وجود دارد. سپاه ثابت کرده که همیشه به نفع منافع خودش عمل می‌کند و نه دولت و حتی به خرابکاری دیپلماسی دولت نیز می‌پردازد. در ضمن بایستی در نظر داشت که سپاه خود در فروش نفت منفعت دارد و پس از این حمله قیمت نفت بشکه‌ای 1 دلار افزایش یافت.
اما آمریکا نیز در ماه گذشته سپاه و بخش اقتصادی آن را جزو لیست تحریم‌هایش گذاشت تا شبکه این ارگان ایرانی از هم بپاشد. سیگال مندلکر" معاونت تروریسم و جاسوسی مالی آمریکا می‌گوید: سپاه برای سود خودش همیشه در حال آتش‌افزوی در اقتصاد ایران بوده و نیز منبع همه فعالیت‌های مخرب منطقه است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
با اینکه هنوز چگونگی این ماجرا مشخص نیست ولی مقامات رسمی سابق ارتش آمریکا می‌گویند انفجارات می‌تواند توسط مین‌هایی انجام شده باشد که در آخرین اسکله (عربستان و امارات) نصب شده بودند به نحوی که کمی بعد منفجر شوند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
"دن سباق" تحلیل‌گر و گزارشگر جنگی گاردین نیز می‌گوید این حمله در دریای عمان تحلیل‌گرهای مستقل را به این نتیجه رسانده که این انفجارها کار ایران بوده، اگرچه عکس‌های رنگی اخیر آمریکا با اینکه جزئیات بیشتری را از لباس‌ها و اسلحه سرنشینان قایق نشان می‌دهد اما هنوز اثبات قطعی از دست داشتن ایران در این حمله را ارائه نمی‌کند. نصب کردن این مین‌ها بالاتر از خط آب کشتی‌ها ثابت می‌کند که هدف غرق کردن کشتی‌ها و حتی نشت کردن نفت هم نبوده بلکه، هدف فقط رساندن موضوعی بوده است. "جک واتلینگ" پژوهشگر آمریکایی درباره هدف این حمله می‌گوید: ایران خواسته که به آمریکا بگوید که هزینه آمریکا را می‌تواند بالا ببرد و آمریکا پلیس منطقه و تنگه هرمز نیست"، و نیز ایران نمی‌تواند تحمل کند که عربستان و امارات به ژاپن {مشتری نفت ایران} نفت بفروشند. او تایید می‌کند که همه شواهد ثابت می‌کنند که احتمالا ایران مستقیما این حرکت را انجام داده تا به همه ثابت کند که توانایی هزینه‌تراشی دشمنانش را دارد.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 26, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به