تورنتو بزرگ همچنان بازار اول است و مونترال، كلگرى، اتاوا و ادمونتون با اختلاف فاحشى نسبت به تورنتو در رتبه‌هاى بعدى قرار دارند
اين روزها زمانى كه از نيمه فصل بهار عبور كرده‌ايم براى تورنتو مثل اينست كه هواى بهارى كم‌كم از راه مى‌رسد. اگرچه نوسانات جوى بسيار شديد است ولى در لابلاى باد و طوفان و رگبار و گاهى برف و تگرگ مى‌توان براى لحظاتى هم از هواى آفتابى و ملايم بهارى لذت برد. گاهى كه هوا يک روز كامل گرم و آفتابى است انگار همه بهانه‌اى براى خارج شدن از منزل پيدا مى‌كنند. اگر اهل گل‌كارى باشيد مى‌دانيد كه طبق توصيه اكثر باغبان‌هاى قديمى شهر روز تعطيل "ويكتوريا" آغاز رسمى درختكارى و كاشت گل است. آنها عموما توصيه مى‌كنند كه گول چند روز هواى خوب ماه‌هاى مارچ و آپريل را نخوريد چون فقط يک شب كافيست دماى هوا به زير صفر رفته و هر چه كاشته‌ايد به باد برود. اگرچه امسال حتى آخر هفته "ويكتوريا دى" هنوز به علت سردى هوا براى گل‌كارى زود بنظر مى‌رسيد اما وقتى براى خريد روانه فروشگاه‌هاى گلفروشى شديم جاى سوزن انداختن نبود. با اينكه معمولا اصرارى به پارک خودرو نزديک ورودى فروشگاه ندارم ولى اين بار مجبور شديم اتومبيل را سه تا پلازا دورتر پارك كنيم و پياده به سمت مركز خريد برويم. فروش سبد‌هاى گل، بذر چمن، خاك، كود، نهال گياهان فصلى و دائمى، و درختچه‌هاى مختلف سر به فلک مى‌زد. همه فروشگاه‌هاى بزرگ قسمتى از محوطه پاركينگ را به اين كار اختصاص داده بودند و همه هم سرشان شلوغ بود. بزودى در همه كوچه‌ها در حياط جلو و حياط پشت منازل پر از گل و سبزى مى‌شود و نماى خانه‌ها و كوچه‌ها را متفاوت مى‌كند. خوب همانطور كه مى‌دانيد "در تورنتو تابستان فصل كوتاهی‌ست بين دو زمستان طولانى"! محض اطلاع شما عرض مى‌كنم جمله داخل گيومه از خودم بود! اما در همين فصل كوتاه گويى آدميزاد پيوند خودش را با طبيعت دوباره برقرار مى‌كند. شايد اين تعبيرى كه مى‌كنم صحيح نباشد ولى وقتى در زمستان برف مى‌آيد هر چقدر هم عاشق تماشاى برف و ورزش‌هاى زمستانى باشيد آنرا پارو  و از خودتان دور مى‌كنيد. وقتى باران مى‌آيد اگرچه بسيار زيبا باشد اما ناودان‌ها را چک مى‌كنيد تا مطمئن شويد آب باران از منزل دور شود. اما بهار و تابستان را چنان در آغوش مى‌گيريد كه گل و سبزى از سر و كولتان بالا مى‌رود. اگر تا حالا تجربه نكرده‌ايد توصيه مى‌كنم در يک شب گرم تابستان روى چمن‌ها دراز بكشيد و آسمان را تماشا كنيد يا حتى در روزهاى نيمه ابرى روى چمن‌ها ضمن تماشاى حركت ابرها چرتى بزنيد گاهى هم از اين پهلو به آن پهلو بشويد!
بله عرض مى‌كردم وقتى از فروشگاه برمى‌گشتيم كوچه‌ها و منازل واقعا زيباتر از ماه‌هاى پيش بود. بى‌جهت نيست كه خريداران ملک در اين فصل فعال مى‌شوند و شلوغ‌ترين روزهاى خريد و فروش ملک را ايجاد مى‌كنند. هم فروشندگان ملک در اين فصل قادرند منزل خود را زيباتر عرضه كنند هم خريداران مى توانند بهتر تمام جوانب منزل آينده خود را بررسى كنند و آنچه به چشمشان زيباتر مى‌آيد انتخاب كنند. مثل بسيارى از جانداران ديگر‌، پرندگان هم اين روزها برگشته‌اند و طبق معمول هرساله در حياط منزل دائم بالا و پايين مى‌پرند تا لانه مناسبى براى خود بيابند. بعضى بالاى درختان بزرگ را انتخاب مى‌كنند كه‌ دید بهترى دارد. برخى كه آسيب‌پذير‌تر هستند در لابلاى شاخه‌هاى انبوه درختان لانه خود را مخفى مى‌كنند و عده‌اى از سوراخ كوچک انبارى به داخل مى‌روند وايمنى زن و فرزند را به روشنايى روز و مناظر زيبا ترجيح مى‌دهند. اما براى همه آنها بالاخره منزلى تهيه مى‌شود. اما از آنجايی‌كه نگارنده مشاور املاک پرندگان نيستم براى بخش پايان مطلب گريزى بزنم به بازار ملک خودمان.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
‌زمانى نه چندان دور تورنتو و ونكوور پرچمدار بازار ملک كانادا بودند. اگر قيمت‌ها در اين دو منطقه بالا مى‌رفت به احتمال قوى متوسط قيمت ملک در كانادا هم افزايش پيدا مى‌كرد و بالعكس. در واقع بازار ملک اين دو شهر به شدت مورد توجه خريداران داخلى و خارجى قرار داشت و اين دو شهر هم از نظر قيمت و هم از نظر تعداد معاملات مرتب ركورد هاى قبلى خود را مى‌شكستند. تا اينكه زمامداران امور به درست يا غلط تصميم گرفتند كه با وضع ماليات براى خريداران خارجى به اين اوضاع خاتمه دهند. اگرچه با اتخاذ اين تصميم بعد از دو سه سال موفق شدند تا ونكوور را حتى از پنج بازار بزرگ ملک كانادا خارج و در تورنتو هم بازار را آرامتر كنند، اما تورنتو همچنان بزرگترين بازار ملک در كاناداست. تورنتو بزرگ همچنان بازار اول است و مونترال، كلگرى، اتاوا و ادمونتون به لطف سرمايه‌هاى رانده شده از ونكوور و تورنتو با اختلاف فاحشى نسبت به تورنتو در رتبه‌هاى بعدى قرار دارند. بازار ملک كلانشهر تورنتو جذابيت‌هايى دارد كه به اين آسانى زمين نمى‌خورد. همان طور كه هفته‌هاى پيش برايتان نوشتم اين بازار بعد از يكى دو سال آرامش دوباره در حال اوج گرفتن است. بازار كاندو آپارتمان كه بيش از يک چهارم كل بازار اين منطقه است نه تنها هرگز مهار نشد بلكه در پى ضربه‌هاى مهلک اخير بيشتر فعال شد و صريحا عرض مى‌كنم اگر شخصى مدعى شد كه دوران كاندو به سر آمده است از قول من سلام برسانيد و بفرماييد كه اينطور نيست. بازار كاندو همچنان شرايط رشد را دارد. بزودى وقتى آمار و ارقام مربوط به معاملات ماه‌هاى "مى" و "جون" منتشر شود با من هم عقيده خواهيد شد. اما در هر بازارى و تحت هر شرايطى برگ برنده شما در سر ميز مذاكره مشاور املاک شماست كه از ابتدا تا انتهاى كار اظهار نظر‌ها و مشورت‌هاى ايشان، شما را به بهترين نحو به مقصدى كه مى‌خواهيد هدايت مى‌كند. مشاور املاک خوب‌ را وقتى همراه نداريد كاملا متوجه مى‌شويد و معمولا هم وقتى متوجه مى‌شويد كه دير شده است. به نظر من تنها شرط يافتن خانه رويايى شما و انجام مذاكرات مربوط به خريد آن به بهترين نحو ممكن، همراهى يک مشاور املاک خبره است. طبق معمول از شما دعوت مى‌كنم چنانچه قصد خريد يا فروش ملک خودتان را داريد از مشورت ما استفاده بفرماييد. به اميد ديدار.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 22, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به