اگر همه فکر‌ها را کرده‌اید و قصد خرید اولین خانه خودتان را دارید یا اینکه می‌خواهید خانه موجود را تبدیل به احسن کنید باید ابتدا شرایط مالی‌ شما مرور شود
تجربه نشان می‌دهد مردم هنگامی‌که قیمت‌ها سیر صعودی دارد تمایل بیشتری به خرید نشان می‌دهند. اما زمانی‌ که قیمت‌ها پایین می‌رود برای خرید اشتیاق و عجله‌ای ندارند. شاید دلیل آن این باشد که هنگام بالا رفتن قیمت‌ها اگر دیر بجنبی مجبوری بهای بیشتری بپردازی و برعکس هنگامی‌که قیمت‌ها پائین می‌رود تصور اینست که هر چه صبر کنی‌ صید بهتری خواهی داشت. اما اکنون که به تجربه این دو سال گذشته توجه می‌کنیم می‌بینیم خریدارانی که در هنگام نزول قیمت‌ها خرید کرده‌اند از فرصت بی‌نظیری که فراهم شده بود حد‌اکثر استفاده را برده‌اند. ‌بعد از اینکه بازار املاک تورنتو در اکتبر سال دو هزار و هشت به دنبال رکود اقتصاد جهانی‌ رو به سقوط گذاشت و در آخرین ماه همان سال حقیقتا از هم فر‌و پاشید، کمتر کسی‌ قادر بود حدس بزند که تنها چند ماه بعد و در سال دو هزار و نه خریداران چنان اشتیاقی برای خرید نشان دهند و با چنان شدتی برای تصاحب یک ملک با هم رقابت کنند که به سختی بتوان ملکی‌ برای خرید پیدا کرد. بانک کانادا که به دنبال این رکود عظیم نرخ بهره پایه را کاهش داد تا اعتماد لازم را به بازار‌های مالی‌ برگرداند و از فروپاشی اقتصاد جلوگیری کند با استقبال بی‌سابقه خریداران خانه مواجه شد که با تمام قوا مشغول استفاده از این امکان بی‌نظیر شدند. فروشندگان خانه فقط کافی بود چند روزی خانه را در بازار قرار دهند تا با تعداد زیادی پیشنهاد قیمت مواجه شوند. چون بخاطر پایین بودن نرخ بهره پرداخت اقساط برای خریداران راحت‌تر به نظر می‌رسید اینطور احساس می‌شد که قدرت خرید نسبت به گذشته بالاتر است. در پی‌ هجوم خریداران به بازار قیمت‌ها برای چندین سال رو به افزایشی‌ چشمگیر گذاشت و نگرانی‌ ایجاد حباب در بازار مسکن تورنتو بوجود آمد. بالاخره عوامل بسیاری دست به دست هم دادند تا این هیجان فروکش کند ودوباره فرصتی را برای خریداران فراوان موجود در بازار فراهم کند  بلکه اینبار این فرصت را برای خرید از دست ندهند. خوب بهتر است کمی‌ در این مورد صحبت کنیم و ببینیم شرایط بازار اکنون چگونه است. اگر از شما بپرسند بهترین زمان خرید چه زمانیست، احتمالا شما به یکی‌ یا چند تا از عوامل زیر اشاره خواهید کرد.

"وقتی‌ عرضه بالا باشد و قدرت انتخاب بالایی وجود داشته باشد، هنگامی‌که قیمت‌ها منطقی‌ باشد، نرخ بهره وام کم باشد، هنگامی‌که رقابت برای خرید کمتر باشد وخریدار کمتری در بازار وجود داشته باشد..."

خوب حالا فرض کنیم که نیاز به خرید خانه را احساس می‌کنیم، دوست داریم که فرزندانمان در خانه پدری رشد و زندگی‌ کنند و فرض کنیم که اهمیت این پس‌انداز بزرگ را که با سرمایه وام‌دهند‌گان خریداری می‌شود در تامین آینده فرزندان قبول کرده‌ایم و در ضمن از نظر مالی‌ هم قدرت پرداختی برای اقساط در خودمان می‌‌بینیم. تصمیم هم داریم که ملکی‌ خریداری کنیم، در اینصورت باید عرض کنم شرایط بازار هم بسیار مساعد است در حال حاضر خانه‌های بسیاری در بازار برای فروش عرضه شده و اگرچه در گوشه و کنار هنوز هم شاهد رقابت خریداران برای املاک خوب هستیم‌، این فرصت خوبی‌ برای جستجو و یافتن ملک مورد نظر را به خریداران می‌دهد. شرایط بازار وام از نظر نرخ‌ها بسیار عالیست، اکنون بانک‌ها نرخ‌های خوبی‌ برای وام‌های با بهره ثابت پیشنهاد می‌کنند که وسوسه‌کننده است، قیمت‌ها اگرچه از زمان مشابه سال گذشته بالاتر است، ولی‌ به علت بالا بودن عرضه شرایط خوبی‌ برای چانه زدن و مذاکره در مورد قیمت وجود دارد. اما در بخش  پیش‌خرید آپارتمان هنوز بازار نسبتا داغی‌ را شاهد هستیم، بنظر می‌رسد بخشی از خریداران به سود آوری سرمایه‌گذاری دراز مدت کاملا مطمئن هستند و برای پیش خرید تردیدی به خود راه نمی‌دهند، در حال حاضر پیش خرید‌های بسیار خوبی‌ در شهر در جریان است، در این زمینه چنانچه مایل باشید می‌توانم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهم. گرافی‌ که این هفته برای شما انتخاب کرده‌ام در مورد موجودی بازار یا میزان عرضه در بخش املاک نوساز است همان‌ها که عموما پیش‌فروش می‌‌شوند. خطوط قرمز عمودی موجودی کاندو آپارتمان در بازار را نشان می‌دهد و خطوط آبی موجودی در بخش کم ارتفاع که همان خانه باشد. ملاحظه می‌‌فرمأیید که حتی در این بخش هم عرضه در ماه‌های اخیر افزایش داشته است و خریداران از حق انتخاب خوبی برخوردارند. منبعی که این آمار را تهیه کرده است در پائین گراف مشاهده می‌‌فرمایید. از طرف دیگر اخبار اقتصادی از جمله مذاکرات مربوط به پیمان نفتا که حالا اسمش هم عوض شده است به خوبی‌ پیش رفته و چشم انداز مثبت اقتصادی زمینه را برای افزایش نرخ بهره مساعد کرده است. پس بهتر است که چنانچه قصد خرید دارید در مورد گرفتن تائیدیه بانک اقدام کنید چون نرخی را که امروز برای شما تائید می‌‌کنند تا چند ماه معتبر است.

در پایان اگر همه فکر‌ها را کرده‌اید و قصد خرید اولین خانه خودتان را دارید یا اینکه می‌خواهید خانه موجود را تبدیل به احسن کنید باید ابتدا شرایط مالی‌ شما مرور شود. مقداری که باید جلو بپردازید و مقداری که می‌توانید وام بگیرید و هزینه‌های معامله مثل مالیات نقل و انتقال و هزینه وکیل و خلاصه همه مراحل و مخارج خرید باید مرور شود. بخصوص اگر برای بار اول خرید می‌کنید بهتر است که نشستی با هم داشته باشیم تا از شرایط موجود مطلع شوید، هدف من خرید آگاهانه شماست، منتظر تماس شما هستم. به امید دیدار.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 3, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به