ترجمه ایران استار - ريچل نتلی، نخست‌وزیر آلبرتا می‌گويد دولتش برای انتقال نفت استان به بازارهای خرید جهانی بنا دارد قطار خریداری کند! او می‌گوید که استان او از دولت فدرال برای خرید قطار کمک خواسته است زیرا با توجه به سد شدن ساخت لوله نفتی و افت شدید قیمت نفت آلبرتا بیش از این دیگر نمی‌تواند صبر کند.
کلیه برنامه‌های گسترش نفت‌رسانی آلبرتا به استان بریتیش کلمبیا در غرب این کشور و حتی به آمریکا در جنوب، که در گرو طرح "کی‌استون" بود توسط حکم‌های دادگاه‌های کانادایی و آمریکایی مسدود شده است. دادگاه‌ها خواستار بررسی بیشتر جوانب این طرح‌ها و همکاری بیشتر دولت‌ها با بومیان منطقه هستند. به همین دلیل آلبرتا قادر نیست نفت کافی به بازار برساند و نتیجتا قیمت نفت آن تا حدود 14 دلار در هر بشکه پایین آمده است.
بعنوان طرح جایگزین، نتلی در نظر دارد تا ظرف چند هفته بتواند دو مجموعه جدید قطار با ظرفیت روزانه بیش از 120،000 بشکه نفت را تهیه کرده و مورد بهره‌برداری قرار دهد. نتلی می‌گوید قیمت جهانی نفت برای نفت آلبرتا کم است، اما اگر وضع به همین منوال بماند با توجه به نرسیدن نفت آلبرتا به پالایشگاه‌ها در ماه‌های آتی، وضعیت بدتر از این هم خواهد شد.
نتلی روز چهارشنبه در اتاوا تلاش کرد تا دولت فدرال را سریع‌تر به تحرک وادارد تا از مشکلات آلبرتا و آسیب رسیدن بیشتر به کل اقتصاد کانادا جلوگیری کند، او گفت که تمام تلاشش را برای راه‌اندازی هرچه سریعتر این پروژه به کار خواهد بست.
Date: Wednesday, November 28, 2018 - 19:00

Share this with: ارسال این مطلب به