یک عده از خریداران قصد سرمایه گذاری در بخش مسکن دارند اما وام گرفتن این روزها کار ساده ای‌ نیست بنابرین موجودی را فعلا در این راه به کار می‌‌اندازند تا مساله وام گرفتن را فعلا وبرای مدتی‌ به تعویق بیندازند
آماری  که معمولا رسانه‌ها هر پانزده روز یکبار با سر و صدا در مورد آن صحبت می‌‌کنند مربوط به معاملات املاک دست دوم یا Resale است و از طرف تشکیلات املاک تورنتو منتشر می‌‌شود. این آمار و ارقام توسط این تشکیلات بر اساس معاملاتی که همکاران در سیستم MLS گزارش می‌‌کنند گردآوری می‌‌شود و روند دو سه‌ ماه اخیر حاکی‌ از کاهش معاملات مسکن به میزان بیش از چهل در صد است که رسانه‌هایی هم که نانشان در بزرگ کردن اخبار منفی‌ است  آنرا با وسعت فراوان منتشر می‌‌کنند و برای جلب توجه در موردش قلم فرسایی می‌ نمایند. اما بازار مسکن بخش‌های مختلفی‌ دارد از جمله پیش خرید آپارتمان که اگرچه همکاران ما در آن بسیار فعال هستند اما  کمتر آمار آن در سیستم MLS منعکس می‌‌شود و فقط آمار خرید و فروش کاندو‌های دست دوم است که در گزارشات این تشکیلات ذکر می‌‌شود.
جمع آوری اطلاعات مربوط به بخش پیش خرید از طرف تشکیلات دیگری انجام می‌‌شود ، تصویری که در این صفحه برای شما انتخاب کرده‌ام و منبع آن همانطوریکه در تصویر بالا پیداست Group Altus  است آمار پیش خرید است که در دفاتر بیلدر به فروش می‌‌رسد. منحنی شکسته بالایی مربوط به تعداد یا حجم پیش خرید است که شامل دو بخش خانه یا کم ارتفاع با رنگ آبی و کاندو یا مرتفع با رنگ قرمز است همانطورکه ملاحظه می‌‌فرمائید پیش فروش آپارتمان سر به فلک زده است و مشخص می‌‌کند که این روز‌ها خریداران بازار مسکن کجا هستند. البته باید تاکید کنم که میزان کّل خرید و فروش در بازار مسکن به شدت پایین‌تر از زمان مشابه چند سال اخیر است ولی‌ تحرک خریداران دراین بخش این روز‌ها کمتر دیده شده است. اعداد و ارقام نشان می‌‌دهد در اثر هجوم خریداران موجودی بازار با وجود عرضه فراوانی که در این زمینه هست،در مقایسه با چند ماه پیش رو به کاهش است. بی‌ دلیل نیست که قیمت‌ها در بخش پیش فروش کاندو هر روز بالاتر میرود و پیدا کردن آن هر روز سخت تر می‌‌شود. حالا چرا پیش فروش آپارتمان با چنین اقبالی مواجه شده است البته تفسیر‌های متفاوتی دارد، یک عده از خریداران قصد سرمایه گذاری در بخش مسکن دارند اما وام گرفتن این روزها کار ساده ای‌ نیست بنابرین موجودی را فعلا در این راهبه کار می‌‌اندازند تا مساله وام گرفتن را فعلاوبرای مدتی‌ به تعویق بیندازند. عده ای‌ از خریداران هم  برای مصرف شخصی‌ خرید می‌‌کنند اما تصور می‌‌کنند که پیش خرید به صرفه تر است که باید خدمت این عزیزان عرض کنم که صرف پیش خرید برای مصرف کننده نهایی الزاماً آنرا به صرفه تر نمی‌‌کند. یک خرید خوب نسخه عمومی‌ ندارد بلکه یک خرید بهینه  برای اشخاص مختلف، تفاوت می‌‌کند.  برای همین هم هست که همواره از شما دعوت می‌‌کنیم قبل از هر اقدامی از مشورت رایگان ما استفاده کنید. در حال حاضر خریداران در بازار مسکن انتخاب‌های متفاوت و فرصت‌های متنوعی دارند ، در چند سال گذشته هرگز به یاد نمی‌‌آورم که دست خریداران تا این اندازه باز بوده باشد، این با شماست که چطور از این فرصت تاریخی استفاده کنید.
Date: Wednesday, August 16, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به