در واقع، بیمه تروریسم درآمدی برای کسب و کار 500 ابَر شرکت وچند شرکت کوچکتر می‌باشد. روز به روز افراد به این موضوع علاقه مند می‌شوند
ایران استار - قبل از حملات 11سپتامبر درسال 2011، تروریسم برایبسیاری از شرکت های بیمه، تصوری بود که به لحاظ مالی ارزش اولویت بندی هم نداشت و آنها در بسیاری از بیمه‌های مالکیت و تلفات به آن اشاره‌ای نمی‌کردند. در صورت بروز حادثه حتی پوشش بیمه ای را به صورت رایگان ارائه می‌دادند. اما حوادث آخر هفته در منطقه نیویورک و در سنت ابر، مینه سوتا نشان داد که خطر جدی است و مردم هم نباید از آن غافل شوند.
در واقع، بیمه تروریسم درآمدی برای کسب و کار 500 ابَر شرکت وچند  شرکت کوچکتر می‌باشد. روز به روز افراد به این موضوع علاقه مند می‌شوند. در ماه اخیر، محقق تجاری شرکت اسکورمات متوجه شد که درصد مشتریانی که برای اطلاعات در مورد قوانین بیمه تروریسم جستجو می‌کنند، 142 درصد افزایش یافته است. به گفته انجمن تجارت در موسسه اطلاعات بیمه، هم اکنون حدود 60 درصد از تجارت‌ها تحت پوشش بیمه تروریسم هستند. تاریق ناگیر که  نظارت بر فروش بیمه حمله تروریستی را برای ابر شرکت مارش به عهده دارد گفت: "ما همیشه بعد از حملات تروریستی فقط چند تماس دریافت می‌کردیم ولی اکنون ذهن بسیاری را به خود معطوف داشته است"

نگاه دقیقتر به نحوه کار بیمه تروریسم:
1) شرکت ها می‌توانند دو نوع بیمه نامه تروریسم را خریداری کنند.یکی از آنها،(TRIA) در صورتی پرداخت می‌شود که دولت امریکا به طور رسمی اقدامات تروریستی را طبق قانون، تحت حمایت  بیمه‌ای اعلام کند، این  قانون پس از 11 سپتامبر تصویب شد که باعث کاهش ضررهای شرکت های بیمه در پی وقوع چنین رویدادی شد. دیگری بیمه ای است که به هیچ بیمه دیگری مربوط نمی‌شود که طبق قرارداد، پرداخت اقدام تروریستی مطابق با آنچه بین شرکت بیمه و  مشتری توافق شده است، صورت می‌گیرد.
ناجیر می گوید بسیاری از شرکت‌های بزرگ هر دو بیمه نامه را خریداری می‌کنند. وی گفت: "آنها ممکن است TRIA را برای خطرات ایالات متحده خریداری کنند و ممکن است پوشش بیمه‌ای مستقلی را برای دارایی‌های خود در خارج از ایالات متحده درخواست دهند.
2) طبق گفته ناجیر اکثر مشتریان متقاضی این بیمه، بزرگترین دلالان املاک و مستغلات در نیویورک، سان فرانسیسکو و واشنگتن دی سی و تاجران بازارهای برجسته و موسسات مالی و آموزشی می‌باشند. کسب و کارهای کوچکتر هم مشتری این پوشش بیمه ای می‌شوند. طبق براورد ناجیر شرکت های بیمه سالانه 500 میلیون دلار از بابت  حق بیمه تروریسم به جیب می زنند.
3) فروشندگان اصلی بیمه تروریسم، لویدز لندن،LYG،AIG، گروه XL، Beazley و Hiscox هستند و بر اساس گفته موسسه اطلاعات بیمه حق بیمه پوشش تروریسم از 19 دلار به 49 دلار در هر میلیون دلار ارزش بیمه، بسته به میزان دادو ستد شرکت، متغیر است.
ناجیرگفت: "یکی از دلایل اصلی خرید بیمه تروریسم این است که شما نباید مال باخته یک حمله تروریستی باشید."
4)بیمه چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟ آسیب به اموال و موجودی شرکت ها و همچنین "وقفه در کسب و کار"، وقتی  به دلیل  حمله تروریستی نتوانند به کار خود ادامه دهند، از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت خواهند شد.
5) برخی از اقدامات تروریستی از قبیل حملات هسته‌ای، بیولوژیکی، شیمیایی و رادیولوژیکی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند و برخی مانند حملات سایبری تحت پوشش بیمه نامه‌های جداگانه قرار می‌گیرند.

Date: Wednesday, August 2, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به