بورگ/مک‌انرو
کارگردان: یانوس متز

جهان در سال 1980 شاهد یکی از نفس‌گیرترین بازی‌های فینال مسابقات ویمبلدون بود. بورگ قهرمان 4 دوره ویمبلدون و نمونه اخلاق و کنترل رفتار، در مقابل جان مک‌انرو بد دهن و بی‌تربیت، قرار گرفت و مسابقه‌ای را رقم زدند که فقط شاید مسابقه (کلی – فورمن) قابل مقایسه باشد. شیا لباف در نقش مک‌انرو شاهکار بازی کرده است و توانسته است رفتارهای ناهنجار این تنیس باز حرفه‌ای آمریکایی را به دقت بازسازی کند.
فیلم محصول مشترک انگلستان، سوئد و فرانسه است و به زودی اکران جهانی خواهد شد.

سابربیکون
کارگردان: جرج کلونی

اختلاف نژادی، تبعیضات نژادی مختص سیاهپوستان، مسلمانان یا یهودیان نیست. در آخرین فیلم جرج کلونی که نوشته‌ی خود او به همراه برادران کوهن، گرانت هسلوف می‌باشد، این مسئله حتی برای خود آمریکایی‌های انگلوساکسون در دهه‌ی 50 در یک منطقه نوساز در اطرافت یک شهر کوچک اتفاق می‌افتد. مت دیمون به همراه همسر خود جولیان مور به یک محله‌ی جدید که داستان در آن اتفاق می‌افتد نقل مکان می‌کنند. او چاره‌ای ندارد جز اینکه با وضع موجود بجنگد. کمدی سیاه مختص برادران کوهن با دیالوگ‌های به یاد ماندنی در فیلم کلونی برای شما به یادگار خواهد ماند.

سه بیلبرد در خارج از شهر ابینگ میسوری
کارگردان: مارتین مک دونا
آزادی‌های اجتماعی در آمریکای شمالی به راحتی بدست نیامده‌اند. تک‌تک مردم آمریکا در این راه جنگیده‌اند و می‌جنگند، و آن را فقط همانند کشورهای جهان سوم که از رهبرانشان می‌خواهند، درخواست نمی‌کنند. این داستان دستمایه فیلمی است به کارگردانی مک‌دونا. مادری فرزند خود را از دست داده است و پلیس آمریکا جدیت لازم را به خرج نمی‌دهد. مادر که از این مسئله به ستوه آمده است برای اینکه توجه مردم و رسانه‌ها را بهدستگیری قاتل فرزندش جلب کند، روی سه بیلبورد پیام‌هایی رامی‌نویسد که بهمذاق اداره پلیس و مقامات شهری خوش نمی‌آید. بازی فرانسسز مک‌دورماند که برنده جایزه اسکار برای فیلم فارگو است در این فیلم بسیار درخشان است. وودی هارلسون و سم راکول، نیز از بازیگران خوب این فیلم هستند.

Date: Wednesday, September 6, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به