ایران استار: رسانه‌های ایران در روز ۱۱ ماه می چند خبر و موضوع را با محوریت کانادا پوشش دادند. خبرگزاری فارس مانند سایر رسانه‌های سپاه در این روز دو خبر با جهت گیری منفی درباره کانادا منتشر کرد و تلاش داشت تا آسیب‌های کرونا در کانادا را برجسته‌سازی کند. سایت خبرآنلاین هم در مطلبی جالب به تفاوت پیش فروش ماشین در ایران و کانادا در ایام کرونایی اشاره کرد و خبرگزاری کار ایران هم از معیوب بودن ماسک های خریداری شده از چین و واکنش قاطع ترودو در این باره نوشت.
 
خبر سایت معاونت علمی و فناوری دولت ایران درباره یک استارت آپ در کانادا
سایت معاونت علمی و فناوری دولت ایران خبر داده فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز در کانادا استارت اپی راه اندازی کردند که در حال حاضر ارزش آن ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
به نوشته این سایت این استارت آپ با ایجاد یک پلتفرم بر پایه هوش مصنوعی کمک می‌کند تا دانشجویان بین المللی برای تکمیل تحصیلات پس از دوره متوسطه خود در خارج از کشور اقدام کنند.
مارتین بصیری موسس و مدیر عامل این استارت آپ گفت: این استارت آپ در دو سال گذشته شاهد رشد مداوم بود. به گونه ای که رشد ۱۲۰۰۰ درصدی را در سال ۲۰۱۹ داشت.
به گفته وی، در حال حاضر این استارت آپ ۵ ساله، با بیش از هزار و ۲۰۰ موسسه آموزشی و ۴ هزار شریک استخدامی در سراسر جهان کار می‌کند و ادعا می‌کند که به طور مستقیم به بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز کمک کرده است. جذب ۱۰۰ میلیون دلار توسط این استارت آپ در کمتر از یک سال از زمانی که اعلام کرد ارزش ۵۵ میلیون دلاری دارد، رخ داده است.
به گفته بصری این استارت آپ در ۲۰ کشور فعالیت می‌کند و حدود ۳۰۰ کارمند در خارج از دفتر مرکزی‌اش مشغول فعالیت هستند.
 
علاقه خبرگزاری سپاه به بازتاب اخبار منفی درباره کانادا
خبرگزاری فارس که در کنار سایر رسانه های حکومتی در ایران علاقه زیادی به بازتاب اخبار منفی در کانادا دارند نوشته منابع کانادایی میگویند که شیوع گسترده ویروس کرونا در یکی از زندان‌های کانادا موجب شده که این زندان در آستانه فاجعه قرار بگیرد.
فارس به نقل پایگاه «استار» نوشته است که برخی از پرستاران در زندان‌های کانادا به «فارلی» گفتهاند که دستور العمل‌ها و راهنمایی‌های لازم در اختیار آنها قرار نگرفته و مجبور هستند برای اطلاعات بیشتر درباره مهار ویروس کرونا به جستوجوی آنلاین روی بیاورند.
خبرگزاری فارس در مطلب منفی دیگر نوشته  فدراسیون ژیمناستیک کانادا در شرایط بحران کرونا کاهش تعداد کارکنان خود را در دستور کار قرار داد. در نتیجه کاهش درآمد ژیمناستیک، فدراسیون ملی درآمد کارمندانش را 70 درصد کاهش خواهد داد. تیم کوچک باقی مانده وظایف روزمره را با هماهنگی رئیس ژیمناستیک کانادا مدیریت خواهد کرد.
این خبرگزاری در عین حال در پایان گزارش خود اعتراف کرده  در کانادا سازمان‌ها و موسسات ملی 24.6 میلیون دلار، استان‌ها 24.7 میلیون دلار و ورزشکاران 3.5 میلیون دلار کمک دریافت خواهند کرد.
 
واکنش قاطع ترودو به ماسک‌های معیوب چینی
 خبرگزاری ایلنا یا همان خبرگزاری کار ایران به نقل از نخست‌وزیر کانادا نوشته که هشت میلیون از ۱۱ میلیون ماسک نوع «ان ۹۵» که  کانادا از چین خریداری کرده مطابق با استانداردهای لازم نیست.
این خبرگزاری نوشته ترودو تاکید کرد که کشورش بهای ماسک‌هایی را که استاندارد نبوده پرداخت نخواهد کرد.
ترودو در همین راستا از شتاب ایالت‌ها برای بازگرداندن زندگی به حالت عادی به ویژه در استان کبک که آسیب‌دیده‌ترین منطقه از منظر شیوع ویروس کرونا است، انتقاد کرد.
 
بازتاب ابتلای زنان به کرونا در کبک
خبرگزاری ایسنا نوشته مقامات بهداشتی کانادا می‌گویند که میزان ابتلای زنان به کروناویروس جدید در استان "کِبِک" این کشور نسبت به مردان بیشتر بوده است.
برخلاف روال معمول در سایر کشورها از زمان آغاز شیوع کرونا که مردان بیشترین مبتلایان کووید-۱۹ محسوب می‌شوند، در این استان زنان ۵۹.۷ درصد از مبتلایان به این بیماری و ۵۴ درصد از مرگ و میرهای ناشی از این بیماری را تشکیل می‌دهند.
 
تفاوت پیش فروش ماشین در ایران و کانادا در ایام کرونایی
سایت خبر آنلاین در مطلب جالبی به تفاوت پیش فروش ماشین در ایام کرونایی در ایران و کانادا اشاره کرده و نوشته است: شرکت نیسان در کانادا خودرو بدون پیش پرداخت با اقساط 84 ماهه با بهره صفر درصد می فروشد ، حتی خریدار می تواند 6 ماه بعد از تحویل خودرو شروع به قسط دادن بکند. این حاصل بحران کرونا در بسیاری از کشورهای دنیاست . اگرچه در ایران به دلیل نقش دلال ها ، بازار بی رونق و خرید و فروش خودرو شاهد افزایش نجومی شده و وزیر صنعت به دستور رئیس جمهور به خودروسازان برای پایان این بحران اولتیماتوم ۲۴ ساعته داده است.
 
Date: Sunday, May 10, 2020 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به