شلنبرگ در ابتدا همراه با دو چینی به اتهام قاچاق ۲۲۲ کیلوگرم (۴۴۸ پوند) مت آمفتامین دستگیر شد
دادگاه تجدید نظر چینی امروز سه‌شنبه درخواست تجدیدنظر در حکم اعدام بعلت قاچاق مواد مخدر رابرت شلنبرگ، تبعه کانادایی را رد کرد و نتیجتا حکم اعدام او تثبیت شد.
کانادا ادعا می‌کند که این حکم سیاسی و بعلت دستگیری منگ مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی چین در کانادا صادر شده است. چین می‌گوید حکم اعدام برای مواد مخدر طبیعی‌ست و هر گونه ارتباط بین این دو را رد می‌کند. از سوی دیگر چین بازداشت شدن منگ برای استرداد به آمریکا به اتهام شکستن تحریم‌های ایران را سیاسی و اقتصادی می‌داند و می‌گوید دادگاه کانادا هم سیاسی و یکطرفه است. کانادا این ادعای چین را رد می‌کند و می‌گوید طبق عهدنامه بین‌المللی خود با آمریکا رفتار می‌کند و دادگاهش مستقل و نهادی جداگانه از سیاست است. هوآوی دومین شرکت بزرگ مخابراتی همراه جهان پس از اپل آمریکاست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
تایید حکم اعدام رابرت شلنبرگ کانادایی در قاچاق مواد مخدر در دادگاه تجدید نظر چین
شلنبرگ در ابتدا در سال ۲۰۱۴ همراه با دو چینی به اتهام قاچاق ۲۲۲ کیلوگرم (۴۴۸ پوند) مت آمفتامین دستگیر شد. وی در نوامبر ۲۰۱۸ به ۱۵ سال زندان محکوم گردید و در ژانویه ۲۰۱۹ پس از آنکه شلنبرگ درخواست تجدید نظر داد، دادگاه با اعلان دریافت اطلاعات جدید مبنی بر قاچاقچی بین‌المللی بودن وی، حکمش را افزایش داده و اینبار به اعدام محکوم شد. دو چینی هم دست او "فن وی" و "خو ویهونگ" نیز در دو دادگاه دیگر جداگانه در سال ۲۰۱۹ به اتهام مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند. شلنبرگ از حکم جدیدش درخواست تجدید نظر کرده بود که اکنون دادگاه عالی مردمی استان "لیائونینگ" در شمال شرقی چین این درخواست تجدیدنظر شلنبرگ را رد کرده و اعدام او را تایید نموده است. پرونده او برای رسیدگی به دادگاه عالی چین ارسال می‌شود بنابراین این آخر کار او نیست. طبق قانون چین قبل از اجرای کلیه احکام اعدام بطور اتوماتیک برای بررسی مجدد به دادگاه عالی چین فرستاده می‌شوند و پس از تایید نهایی حکم اجرا می‌گردد. کانادا اکنون ۴ تبعه با حکم اعدام در چین دارد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در دو مورد جداگانه دیگر نیز، دو کانادایی؛ "مایکل کووریگ" دیپلمات سابق کانادا در چین، و "مایکل اسپور" که یک کارآفرین بوده، در دسامبر ۲۰۱۸ بازداشت و متهم به جاسوسی در چین شده‌اند و اکنون در زندان بسر می‌برند. کانادا معتقد است دستگیری همه این افراد بعلت دستگیری منگ در کاناداست. دو کشور کانادا و چین ده‌ها هزار تبعه در کشورهای یکدیگر دارند. آمریکا می‌گوید همه این دستگیری‌ها نشان از مقابله چین با دیگر کشورها دارد. چین تبعه‌هایی از کشورهایی نظیر استرالیا و فیلیپین را نیز بعلت قاچاق و جاسوسی دستگیر کرده و احکام سنگینی به آنها داده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
کانادا چه می‌گوید؟
دومینیک بارتون، سفیر کانادا در پکن پس از تایید این حکم در دادگاه به خبرنگاران گفت: "ما این حکم را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم و از چین می‌خواهیم که به رابرت رحم کند". او در تماس تلفنی از شهر "شنیانگ" در شمال شرقی چین، جایی که وی در جلسه دادگاه تجدید نظر حضور داشت، این مجازات را "ظالمانه و غیر انسانی" نامید و گفت: "محاکمه مجدد و حکم بعدی رابرت خودسرانه بوده است". مارک گارنو، وزیر امور خارجه کانادا نیز اظهارات بارتون را تکرار کرد و در بیانیه‌ای گفت که کانادا در همه موارد با مجازات اعدام مخالف است و همچنان خدمات کنسولی به شلنبرگ و خانواده‌اش ارائه خواهد کرد.
 
دادگاه استرداد منگ به آمریکا در کانادا چیست؟
ایالات متحده می‌خواهد مدیر مالی شرکت هواوی، منگ وانژو، که دختر موسس این شرکت نیز می‌باشد را از کانادا تحویل بگیرد تا با اتهاماتی در رابطه با نقض تحریم‌های تجاری ایران روبرو گردد. آمریکا می‌گوید که وی سعی کرده به بانک‌های هنگ‌کنگ در رابطه با معاملات با ایران کلک بزند و یک نمایش "پاور پوینت" را بعنوان سند اصلی نشان می‌دهد. ماموران کانادایی با بیرون آوردن منگ به بهانه کارهای گمرکی از هواپیمای شخصی که در ونکوور بر سر راه مسافرت به چین برای سوختگیری ایستاده بود، وی را دستگیر کرده و از آن زمان تاکنون در حصر خانگی نگاه داشته است. منگ شهروند کانادا نیز هست.
در طی بازداشت، کانادا چندین کار غیرقانونی انجام داده از جمله گرفتن پسوردهای منگ و انتقال آن به اف‌بی‌آی و سی‌آی‌ای آمریکا. وکلای مدافع کانادا پس از شهادت کارمندان فرودگاه به دادگاه گفتند که این موارد اهمیت ندارند. اف‌بی‌آی با این پسوردها ۱۲ اتهام جدید را پس از آغاز دادگاه، به پرونده افزود ولی بجز قاضی به کسی نشان نداد. قاضی کانادایی همه آنها را پذیرفت و سرانجام حکم به استرداد وی داد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

منگ به این حکم اعتراض کرد و خواست چندین سند دفاعیه جدید مبنی بر رد ادعاهای آمریکا را پس از آغاز دادگاه به پرونده بیافزاید. قاضی ماه گذشته افزودن اسناد دفاعیات جدید منگ را رد کرد. قاضی کانادایی حکم خود را در چند هفته آینده به درخواست تجدید نظر منگ صادر خواهد کرد.


در همین رابطه بیشتر بخوانید و بدانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, August 10, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به