کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- حزب محافظه‌کار فدرال کانادا از مجلس خواست تا گرگ فرگوس، سخنگوی مجلس را از پُست خود اخراج کند زیرا وی برخلاف قانون، بی‌طرفانه عمل نمی‌کند. هفته پیش در دومین اتفاق، تبلیغی از سوی وی و از طرف حزب در شبکه اجتماعی او ظاهر شد که می‌گفت سیاست‌های محافظه‌کاران، سلامت، ایمنی و جیب ما را به خطر می‌اندازد. حزب لیبرال در نامه‌ای از فرگوس عذرخواهی کرد و گفت که این تبلیغ خودکار حزب لیبرال بوده که روی شبکه‌های اجتماعی کلیه نمایندگان لیبرال مجلس فدرال ظاهر شده است.
۲- آنیتا آناند رئیس هیئت خزانه‌داری کانادا می‌گوید که می‌خواهد استفاده از هوش مصنوعی در خدمات دولتی و عمومی کانادا افزایش یابد، اما اصرار دارد که از آن نباید در رابطه با اطلاعات محرمانه مانند اسناد کابینه استفاده گردد.

آغاز اعتصاب غذای خشک مهاجران به کانادا در شارلوت‌تاون؛ پلیس تورنتو ۳۶۹ اتومبیل دزدی به ارزش ۳۳.۲ میلیون دلار را کشف کرد؛ محمد بن سلمان به تهران و سفیر عربستان به دمشق می‌رود

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- ۶۰ نفر از کارگران خارجی و معترضان برنامه مهاجرت دولت استانی پرنس‌ادوارد آیرلند کانادا در شهر شارلوت‌تاون می‌گویند که دولت نه پاسخ آنها را می‌دهد و نه اقدامی می‌کند و آنها اکنون ناچار هستند اعتصاب غذای خشک خود را از امروز آغاز کنند. دولت استانی تعداد کارگرانی را که در سال جاری برای اقامت دائم معرفی کرده، به ناگهان از حدود ۲,۱۰۰ نفر به حدود ۱,۶۰۰ کاهش داده و کارگران و مهاجران را آواره کرده است.
۴- سهامداران شرکت کتاب و موزیک ایندیگو امروز رای به فروخته شدن این شرکت سهامی عام به شرکت خصوصی تریلوژی که ۵۶% سهام آن را در اختیار دارد و متعلق به هیتر رایزمن همسر جرالد شوارتز مدیر کنونی اجرایی همین شرکت است، رای مثبت دادند. قرار است هر سهم به مبلغ ۲.۵۰ دلار فروخته شود.
۵- لایحه سی ۵۸ که طی آن کارفرمایان دولت فدرال از استخدام کارمندان جایگزین در صورت اعتصاب منع می‌شوند، پس از ۱۵ سال با ۳۱۶ رای موافق در مقابل صفر رای مخالف در مجلس نمایندگان کانادا تصویب شد. این قانون شامل حدود یک میلیون کارمند و ۲۲,۳۵۰ کارفرمای تحت نظارت دولت فدرال می‌شود اما شامل کارمندان دولت فدرال نمی‌شود.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- افسران پلیس منطقه‌ای پیل در غرب تورنتو می‌گویند که در طی بزرگترین تحقیقات سرقت خودرو تا به امروز، توانسته‌اند ۳۶۹ وسیله نقلیه به ارزش ۳۳.۲ میلیون دلار را کشف کرده و ۳۲۲ اتهام را فعلا به ۱۶ نفری که دستگیر کرده‌اند وارد کنند. پلیس می‌گوید هنوز ۱۰ حکم دستگیری برای افراد دیگر این گروه و اتهام‌هایشان باقی مانده اگرچه ۱۴ نفر از آنها به قید وثیقه آزاد شده‌اند. پلیس افزوده که ۱۱۴ خودرو از ۳۶۹ وسیله نقلیه در بندر مونترال پیدا شده که از طریق راه‌آهن از پایانه‌های مختلف منطقه بزرگ‌شهر تورنتو و یا با کامیون‌های حمل و نقل از طریق بزرگراه ۴۰۱ منتقل شده بودند و بقیه وسایل نقلیه نیز در منطقه کشف گشته‌اند. پلیس افزوده بیش از ۳,۰۰۰ وسیله نقلیه دزدیده شده را فقز در سال ۲۰۲۳ کشف کرده اما ده‌ها هزار وسیله دیگر هر ساله از مرزها خارج می‌شوند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- پلیس می‌گوید تیراندازی به مدرسه ابتدایی یهودی دخترانه بایس چایا موشکا در ساعت ۵ صبح روز شنبه در نورث یورک که از داخل یک خودروی تیره رنگ و خارج از مدرسه به طرف آن شلیک شده را ممکن است بعنوان یک اقدام نفرت‌انگیز یا تروریستی بررسی کند. در این تیراندازی هیچکس صدمه ندیده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- کمیسر حریم خصوصی انتاریو می‌گوید پس از بررسی گزارش دفتر نخست وزیر استان و کارمندان دولت از تلفن‌ها و ایمیل‌های شخصی مطرح شده در رسوایی ساخت انبوه در کمربند سبز انتاریو، به این نتیجه رسیده که از ایمیل و پیام‌های غیر دولتی استفاده شده که بیشتر آنها نیز حذف شده‌اند. در اواخر سال ۲۰۲۲، دولت داگ فورد در عملی فرای قانون، به مقداری از زمین‌های کمربند سبز که متعلق به تعدادی پولدار بود اجازه ساخت ۵۰,۰۰۰ خانه داد که سود آنها به چندین بیلیون دلار می‌رسید. پس از این رسوایی حداقل ۳ وزیر و ۲ معاون اجرایی دولت انتاریو استعفا کردند.
۹- دانشگاه تورنتو در تلاش برای پاکسازی اردوگاه معترضان طرفدار فلسطین از محوطه مرکزی دانشگاه، امروز به دادگاه مراجعه کرد. دانشجویان که همراه خود تعدادی از اساتید را هم دارند گفتند که همراه با تیم حقوقی خود آماده مبارزه هستند و علیرغم تهدیدهای سنگین دستگیری، تعلیق، اخراج و جزای مالی، از ترک محل خودداری می‌کنند. از سوی دیگر اتحادیه کارمندان دولتی انتاریو (موسوم به کوپ) و سه شعبه آن با ۳۰۰,۰۰۰ کارمند بخش دولتی با این دانشجویان اعلان همبستگی کردند.
۱۰- یک قاضی کبک مجوز دادخواهی دسته‌جمعی تعدادی از سهامداران شرکت بمباردیه علیه این شرکت را صادر کرد. شاکیان می‌گویند این شرکت سازنده هواپیما تصویری نادرست از وضعیت مالی خود در سال ۲۰۱۸ ارائه کرد، باعث تلاطم زیاد مالی سهام با کاهش قیمت شد و به آنها ضرر زد. در ماه‌های منتهی به ۸ نوامبر، این شرکت مونترالی گفت که در مسیر دستیابی به اهداف مالی مرتبط با بازسازی خود ۵,۰۰۰ نفر را اخراج و ۲ واحد را می‌فروشد تا نقدینگی خود را آزاد کند که آن را به خوبی انجام داده است، اما اینگونه نبود بطوریکه سهام بمباردیه در آن ماه ۲۳% سقوط کرد.

اخبار جهان
۱۱- یک کمیته مجلس گرجستان وتوی سالومه زورا زورابیشویلی رئیس جمهوری این کشور علیه قانون عوامل خارجی که هفته‌ها اعتراضات گسترده در این کشور به همراه داشت، را رد کرد. این اقدام امکان رای‌گیری مجدد این قانون در مجلس را فراهم می‌کند بطوریکه دیگر سالومه نخواهد توانست آن را وتو نماید. منتقدان می‌گویند این لایحه‌ای که قبلا در مجلس تصویب شده بود آزادی رسانه‌ها را محدود می‌کند و آن را قانون روسی می‌نامند. این قانون می‌گوید رسانه‌های خبری و سازمان‌های غیردولتی را که بیش از ۲۰% بودجه خود را از خارج تامین می‌کنند ملزم به ثبت خود بعنوان کارگزار خارجی هستند.
۱۲- مقامات بهداشتی غزه از زنده‌زنده سوخته شدن دست‌کم ۴۵ فلسطینی غیرنظامی، شامل جوانان، سالمندان و کودکان، در پی حمله اسرائیل به چادرهای آوارگان ساکن رفح خبر داده‌اند. اسرائیل می‌گوید بدنبال کشتن ۲ عضو حماس بوده و این فقط اشتباهی غم‌انگیز است. این در حالیست که دیوان لاهه هفته گذشته دستور توقف حمله اسرائیل را داده بود اما اسرائیل گفته بود هیچ قدرتی جلودارش نیست. امروز آمریکا و فرانسه نیز این حمله را تقبیح کردند و اتحادیه اروپا گفت پایبندی تل‌آویو به تعهدات حقوق بشری را بررسی می‌کند.
۱۳- دولت پاپوآ گینه‌نو اعلام کرد که در نتیجه رانش عظیم زمین در این کشور که روز جمعه رخ داد بیش از ۲,۰۰۰ نفر زیر خاک مدفون شده‌اند. مناطق آسیب‌دیده بر اثر رانش زمین در ارتفاعات استان انگا، در شمال کشور جزیره‌ای پاپوآ گینه‌نو در جنوب غربی اقیانوس آرام قرار دارند.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- در حالیکه قرار است محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به ایران سفر کند، عربستان اعلام کرد پس از گذشت ۱۲ سال، بن سعود المجفل را به عنوان سفیر، به دمشق می‌فرستد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, May 27, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به