ایران استار: شهرهای بزرگ انتاریو شاید مجبور باشند بر اساس قانون جدیدی که دولت انتاریو تصویب کرده فضاهای ویژه برای قرار دادن و دفن زباله‌های خود را تغییر دهند. از تصویب این قانون زمان چندانی نمی گذرد و به یک معنا می‌تواند تحولی بزرگ به نفع شهرهای کوچک استان اونتاریو باشد.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
قانون جدید محل دفن زباله انتاریو چالش‌ها و مشکلاتی را برای تورنتو بوجود می‌آورد
دولت انتاریو این قانون را در ژوئیه به عنوان بخشی از لایحه ۱۹۷ مربوط به قانون بهبود اقتصادی در دوران کرونا تصویب کرده است. اصلاحیه قانون ارزیابی محیط زیست این اختیار را به شوراهای محلی می‌دهد که محل‌های جدید دفن زباله را که تا ۳.۵ کیلومتر خارج از محدوده شهرداری خودشان تصویب یا رد کنند. این به آن معناست که یک محل دفن زباله جدید علاوه بر گذراندن مراحل ارزیابی زیست محیطی موجود به حمایت به شورای چندین شهرداری نیز نیاز دارند.
این تغییر یک پیروزی بزرگ برای ائتلافی از شهرهای کوچک در سراسر انتاریو است که خواستار صحبت بیشتر در مورد توسعه محل دفن زباله در جوامع آنها یا در نزدیکی آنها هستند. این اتفاق شهرهای بزرگ‌تری مانند تورنتو را که از محل‌های دفن زباله خارج از محدوده شهرداری خود استفاده می‌کنند، با چالش‌هایی برای یافتن مکان روبرو کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
چالش‌های قانون جدید محل دفن زباله در انتاریوچیست؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"جیمز پاسترناک"، رئیس زیرساخت‌ها و محیط تورنتو می‌گوید: "من شهرداری‌های محلی را درک می‌کنم اما در عین حال شما نمی‌توانید سیستم مدیریت پسماند و توانایی فروش ملک خصوصی یا اموال عمومی را فلج کنید". او می‌گوید قانون جدید انتاریو تورنتو را در موقعیت دشواری قرار می دهد: "من فکر می‌کنم برای شهرداری‌ها نیز مهم است که درک کنند که دفن زباله لزوما همیشه چیز بدی نیست. دفن زباله یک فرصت اقتصادی است. ده‌ها نفر، اگر نه صدها نفر را در آنجا استخدام کرده سطح بالایی از مالیات بر املاک تجاری را ایجاد می کند".
از طرفی گفته می‌شود تأیید و ساخت محل جدید دفن زباله‌ها در انتاریو ممکن است ۱۰-۱۵ سال طول بکشد. در جلسه اخیر شورای شهر تورنتو مطرح شد که محل اصلی دفن زباله در شهر، محل دفن زباله سبز گرین لاین در خارج از لندن، انتهای آنتالیا ۱۴-۱۶ ظرفیت دارد. انجمن مدیریت پسماند انتاریو، که نماینده شرکت‌های مدیریت پسماند و شهرداریها است به طور مشابه تخمین زده که این استان تا سال ۲۰۳۲ یعنی تا ۱۲ سال دیگر به ظرفیت دفن زباله خود خواهد رسید.
فعالان این صنعت می‌گویند با توجه به مدت زمان لازم برای ساخت محل‌های جدید دفن زباله، این قانون به آن معناست که متصدیان دفن زباله و شهرها باید در ماه‌های آینده محل‌های جدید دفن زباله را پیشنهاد دهند. استیون کرومبی ، مدیر سیاست و تحقیقات در انجمن مدیریت پسماند انتاریو، گفته است که محل دفن زباله قطعات، زیربنایی استراتژیک است که باید از یک سطح هماهنگی مرکزی برخوردار باشد و اگر به هر شهرستان در استان انتاریو حق وتو در محل دفن زباله داده شود، به طور منطقی نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که این اتفاق به سادگی بیافتد. کرومبی گفت که این انجمن دوست داشت وزیر محیط زیست استان اختیار نهایی تأیید را در مورد دفن زباله ها داشته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"جوردی واکر"، رئیس شرکت واکر که محل دفن زباله را پیشنهاد می‌دهد، گفته است این قانون با توجه به اختیاری که به شهرداری‌ها داده چالش برانگیز خواهد بود.

از طرفی منتقدان و ناظران زیست محیطی درباره محل‌های دفن زباله ، به ویژه با توجه به احتمال آلودگی آب‌های زیرزمینی نگرانی هایی را مطرح کرده‌اند. کالوین لاخان ، محقق زباله از دانشگاه یورک می‌گوید: "بسیاری از اقدامات حفاظتی برای کاهش یا جلوگیری کامل از بسیاری از خطرات زیست محیطی که دفن زباله می تواند ایجاد می‌کند دفن زباله های مدرن اگرچه با رعایت استانداردهای ایمنی بالا ساخته شده‌اند اما هنوز خطرات ذاتی دارند که باید متعادل شوند". به نظر می رسد همین استدلال های محیط زیستی در نهایت سهم زیادی در تصویب قانون جدید دولت انتاریو برای دفن زباله ها داشته است. حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت کدامیک از پیامدهای مثبت یا منفی این قانون بر یکیدگر در آینده خواهد چربید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, October 23, 2020 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به