کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- ترودو می‌گوید برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها پس از انفجارهای گزارش‌شده در ایران، باید همه کار کرد و افزود: ما حمله مستقیم و کاملا غیرمسئولانه ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنیم، باید به سمت صلح و ثبات حرکت کنیم. کانادا هیچ یک از حملات اسرائیل به ایران را در هیچ موردی محکوم نکرده است. ترودو گفت که راه‌حل دو دولتی تنها راه بلندمدت بین اسرائیل و فلسطین است. تاکنون و پس از حمله حماس، بیش از ۳۳,۰۰۰ فلسطینی غیرنظامی توسط اسرائیل کشته شده‌اند.
۲- مایکل گوردون جکسون ساسک. مردی که نمی‌خواست دخترش به کووید-۱۹ مبتلا شود، توسط هیئت منصفه دادگاهی در بریتیش کلمبیا به جرم آدم‌ربایی مقصر شناخته شد. او که می‌گوید دختر هفت ساله‌اش را که در حضانت مادرش بود، به او بازنگردانده زیرا نمی‌خواسته دخترش واکسن کووید بزند و در ضمن کووید بگیرد. هیئت منصفه می‌گوید که واکسینه نشدن این دختر به این معنی بود که او عمدا دختر را از مادرش دور کرده در حالیکه در این مورد مادر دختر باید حرف آخر را می‌زده است.

اسرائیل: اصفهان را زدیم، گزارش عکس سی‌ا‌ن‌ان: هیچی نخورده؛ هشدار آب آلبرتا: مصرف را ۱۰% کم کنید؛ سرانجام سازمان بهداشت جهانی: کووید از هوا منتقل می‌شود

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- کانادا می‌گوید طبق برنامه ماه ژانویه ویزای اقامت موقت برای ۱,۰۰۰ نفر غزه‌ای ویزا صادر کرده اما هنوز هیچ‌یک از آنها نتوانسته‌اند با کمک کانادا از آنجا خارج شوند و یا به کانادا بیایند. فلسطینی‌های کانادایی می‌گویند خانواده‌هایشان قبل از اینکه بتوانند به کانادا بگریزند در غزه به دست اسرائیل کشته می‌شوند. کانادا پس از ۳ ماه، هنوز توضیحی درباره علت این موضوع نداده است. تنها کسی که توانسته با ویزای کانادا از غزه بگریزد در مصر مانده است.

اخبار استان‌های کانادا
۴- آلبرتا بزرگترین قراردادهای به اشتراک گذاشتن آب در تاریخ ۱۱۸ ساله خود را اعلام کرد. شهرداری‌ها، صنایع و بخش‌های آبیاری و کشاورزی با کاهش مصرف آب بین ۵ تا ۱۰% موافقت کرده‌اند زیرا با کم‌آبی روبرو هستند. انتظار می‌رود در صورت ادامه وضعیت، آب برخی از مردم قطع شود. وضعیت هشدار و اضطراری کم‌آبی که بلافاصله از امروز اجرایی می‌شود، از ساسکاچوان تا شمال غرب آلبرتا را شامل می‌گردد.
۵- بعد از ۳ ماه، طبق حکم یک قاضی در بریتیش کلمبیا، حضانت یک سگ خانگی بطور مساوی بصورت میان‌هفته و آخر هفته بین یک دختر و دوست پسرش که از هم جدا شده‌اند تقسیم شد. طبق قانون جدید این استان، حیوانات خانگی به‌عنوان دارایی در اختلافات حضانت مطرح نمی‌شوند بلکه به‌عنوان یکی از اعضای خانواده شناخته می‌شوند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- مردی در خارج از دادگاه نیویورک که دادگاه ترامپ در آن برگزار می‌شد خود را به آتش کشید، اما هدفش ترامپ نبود. شاهدان این حادثه می‌گویند مردی با به هوا پرتاب کردن کاغذهای اعلامیه با عنوان تاریخ واقعی جهان... میلیاردرهای شیطانی، خود را آتش زد و برای چند دقیقه در مقابل دوربین‌های تلویزیونی سوخت. وی مصدوم شده، در وضعیت بحرانی قرار دارد اما زنده می‌ماند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- تسلا ۳,۸۷۸ سایبرتراک خود را فراخوانی کرد پدال گاز آنها را تعمیر کند، زیرا ممکن است این پدال شل شده، گیر کند و باعث شتاب گیری ناخواسته خودرو و افزایش خطر تصادف گردد. وانت برقی تسلا اواخر سال گذشته پس از دو سال تاخیر به دلیل مشکلات تولید و محدودیت‌های تامین باتری به مشتریان تحویل داده شد. در ماه فوریه، تسلا حدود ۲.۲ میلیون خودرو را فراخوانی کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- شرکت تولید کننده داروی لوزالمعده اوزمپیک می‌گوید صدها وب‌سایت که نسخه جعلی این دارو را می‌فروختند را تعطیل کرده است. بسیاری از مردم از اوزمپیک برای لاغری استفاده می‌کنند که هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.
۹- کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و حدود ۵۰۰ کارشناس برای اولین بار به منظور جلوگیری از سردرگمی در اوایل همه‌گیری کووید-۱۹ که به گفته برخی از دانشمندان به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود، به توافق رسیده‌اند که انتقال این بیماری از طریق هوا بوده است. به همین دلیل است که ماسک‌ها و تهویه به مراتب بهتر و موثرتر از دستکش و تقسیم‌بندی فضاها بود، این در حالی‌ست که سازمان‌های بهداشتی در جهان سال‌ها، و تقریبا تا آخرین سال شیوع کووید، این نظریه را نپذیرفته بودند.
۱۰- شرکت متا می‌گوید اکنون هوش مصنوعی خود را در اینستاگرام، فیس‌بوک، واتس‌اپ و مسنجر به کار گرفته اگرچه برخی از مردم با آن موافق نیستند زیرا نمی‌توان این سیستم را غیرفعال کرد. هوش مصنوعی متا برای یادگیری، ایجاد و ارتباط استفاده کننده با موضوعات مختلف به کار گرفته می‌شود که اکنون در کانادا، استرالیا، غنا، جامائیکا، مالاوی، نیوزیلند، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا و زیمبابوه، فعال شده است.
۱۱- ارتش اوکراین اعلام کرد که یگان‌های ضد موشکی این کشور روز جمعه برای اولین بار موفق شدند یک هواپیمای بمب‌افکن روسی از نوع توپولف ۲۲ام۳ را سرنگون کنند. روسیه اما می‌گوید این جنگنده هنگام بازگشت به پایگاه خود، به دلیل نقص فنی سقوط کرده است.
۱۲- از امروز انتخابات سراسری هند که بزرگترین انتخابات جهان تا به امروز است، آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود حزب بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که ناسیونالیست‌های هندو حاکم هستند، برای سومین‌بار متوالی قدرت را به دست آورند. راهول گاندی، رهبر حزب مخالف کنگره ملی هند مدعی است که دولت حساب‌های بانکی مخالفان را از دو ماه قبل مسدود کرده است. این انتخابات ۴۴ روزه که نتایج نهایی آن تا ۴ ژوئن اعلام می‌‌شود برای تعیین ۵۴۳ کرسی است.
۱۳- پلیس فرانسه می‌گوید مرد حدودا ۶۰ ساله که روز جمعه ۱۹ آوریل با تهدید انفجار نارنجک و فعال کردن کردن کمربند انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، را پس از مذاکره و تسلیم شدنش بازداشت کرده و وی هیچ گونه مواد منفجره‌ای نداشته است. او در ماه سپتامبر گذشته نیز به دلیل پرتاب کوکتل مولوتف به کنسولگری ایران بازداشت شده و به ۸ ماه زندان قطعی و ۲ سال زندان تعلیقی و نیز ممنوعیت سفر به پاریس محکوم شده بود.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۴- رسانه‌های اسرائیلی تقریبا همگی به نقل از سی‌بی‌اس آمریکا، از حمله جنگنده اسرائیلی با یک موشک دوربرد جدید به هدفی در ایران می‌گویند، برخی رسانه‌های آمریکا از قول مقامات ناشناس می‌گویند اسرائیل ۳ موشک از خارج از ایران به یک رادار دفاعی در نزدیکی اصفهان شلیک کرده که آمریکا در آن دخیل نبوده ولی کاخ سفید در اینباره نظری نداد. این در حالی‌ست که سی‌ان‌ان با انتشار یک عکس راداری ماهواره‌ای می‌گوید در این عکس به نظر نمی‌رسد هیچ محل برخوردی در زمین وجود داشته باشد، هیچ ساختمان تخریب شده‌ای نیز وجود ندارد و این تصاویر ماهواره‌ای اس‌ای‌آر هیچ جای سوختگی در اطراف این مکان را نشان نمی‌دهد. جمهوری اسلامی می‌گوید چند ریزپرنده‌ها وارد منطقه شده بودند که با ضدهوایی منهدم گشته، تنها خساراتی مانند شکسته شدن شیشه چند ساختمان اداری بجا گذاشته و این میزان خسارت نیازی به حمله متقابل ندارد. از بیم حملات دو طرف، آسمان کشورهای منطقه برای چندین ساعت پاک شده بودند. این در حالی‌ست که مردم منطقه می‌گویند صدای انفجار شنیده‌اند ولی کسی تصویری از برخورد انفجاری تاکنون منتشر نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, April 19, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به