کلیه ۱۱ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- سفارت کانادا چسبیده به سفارت ایران در سوریه در حمله اسرائیل آسیب دید. پس از حمله با موشک‌های اف ۳۵ اسرائیل که منجر به کشته شدن ۷ نفر انجامید، حداقل به برخی از پنجره‌ها و شیشه‌های سفارت کانادا آسیب وارد شده است. سفارت کانادا در سال ۲۰۱۲ با تشدید جنگ داخلی سوریه فعالیت خود را متوقف کرده است. پس از آن تاریخ دیپلمات‌ها و سایر پرسنل، از جمله افسران پلیس سلطنتی کانادا بارها وارد سوریه و این سفارتخانه شده‌اند، زیرا این سفارت هنوز در مالکیت دولت کانادا باقی مانده است. وزارت خارجه کانادا از پاسخ دادن به سؤالات در این زمینه که آیا اسرائیل کانادا را در این ارتباط در جریان قرار داده یا خیر و دیگر موارد، خودداری کرده است.
۲- پرلا استرادا، ۳۵ساله اهل لاپاز مکزیک که از اکتبر ۲۰۲۲ با ویزای توریستی و برای ازدواج در کانادا به سر می‌برد می‌گوید که در ۲۵ مارس به بیمارستان ادمونتون رویال الکساندرا مراجعه کرده تا سزارین اورژانسی کند، اما بیمارستان به او گفته بدون پول پیش کاری برایش نمی‌کند. او می‌گوید طی سونوگرافی مشخص شد که مایع آمنیوتیک او کم است و نیاز به سزارین دارد و به همین دلیل به بیمارستان رفته اما بیمارستان گفته او در حال حاضر بدون بیمه پزشکی است و باید ۵,۰۰۰ دلار پیش پرداخت کند وگرنه هیچ پزشکی او را نخواهد دید. اگرچه او گفت که پول کافی برای پرداخت مبلغ را در همان زمان همراه ندارد، اما پس از تولد فرزندش آن را پرداخت می‌کند اما بیمارستان آن را نپذیرفت و وی مجبور شد با کمک یکی از دوستانش به بیمارستان اجتماعی میسریکوردیا برود تا با سزارین دخترش ویولت را به دنیا آورد. او سال گذشته برای ازدواج با یک مرد کانادایی به کانادا آمد، اما ازدواج آنها سر نگرفت و وی پس از باردار شدن، در ماه ژوئیه از او جدا شد.

بیمارستان کانادا زن مکزیکی که برای سزارین ۵,۰۰۰ دلار نداشت را بیرون کرد؛ حمله اسرائیل به سفارت کانادا چسبیده به سفارت ایران در سوریه آسیب زد؛ زن آمریکایی به فرمان خدا برای خورشیدگرفتگی مردم را به گلوله بست

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- بیل بلر، وزیر دفاع کانادا می‌گوید که هزینه‌های دفاعی جدید ۸.۱ میلیارد دلاری طی ۵ سال آینده همچنان ۶ تا ۷ میلیارد دلار از ۲% هدف ناتو کمتر خواهد بود و بین ۱.۳۳% تا ۱.۷۶% بیشتر نخواهد شد. او گفت که نیروهای ارتش تا سال ۲۰۳۲ به قدرت کامل خود نخواهند رسید زیرا طی دو سال گذشته تجهیزات زیادی را به اوکراین بخشیده و سربازگیری نیز با مشکلات زیادی روبرو شده است. ارتش کانادا باید از ۷۱,۵۰۰ عضو تمام وقت، ۳۰,۰۰۰ نیروی ذخیره و ۵,۲۰۰ تکاور تا سال ۲۰۳۲ داشته باشد که اکنون حداقل ۱۶,۵۰۰ نفر کم دارد.
۴- نادین آن، مدیر مالی بانک آربی‌سی پس از تحقیق در مورد رابطه شخصی‌اش با یک مرد از کارمندانش، همراه با او از کار برکنار شد. بانک می‌گوید نادین در رفتار، آن مرد را نسبت به دیگران ارجح دانسته و ترفیع و پاداش بیشتری به وی داده است.
۵- هاروی تننبام، مالک شرکت چک کردن دی‌ان‌ای وینگارد اکیومتریکس در طول مکالمه مخفی ضبط شده در دفترش که می‌دانسته نتایج دی‌ان‌ای بچه‌هایی که پدرشان بطور قطع معلوم نبودند، می‌توانسته‌اند غلط باشند و با این حال آن نتایج برای حدود یک دهه تحویل داده شده بودند. وی گفت نتایج هیچ وقت آنقدر دقیق نبودند و پدران ممکن بود پدران اشتباهی باشند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- فرانسوا لوگو، نخست‌وزیر کبک، امروز گفت که اگر جاستین ترودو و دولت فدرال کانادا زیر بار کاهش مهاجرت در استان کبک نرود، در این استان برای مهاجرت رفراندم برگزار خواهد کرد. او گفت ۵۶۰,۰۰۰ مهاجر موقت که تعدادی از آن‌ها شامل پناهجویان، کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین‌المللی هم می‌شوند، کلیه خدمات اجتماعی استان را تحت فشار، و زبان فرانسه را در معرض خطر قرار داده‌اند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- حداقل ۱۰ دانشجو در شهر کینگستون انتاریو به دلیل قرار گرفتن چشمشان در معرض مواد شیمیایی تحت درمان قرار گرفتند. یکی از مجروحین می‌گوید آنها در یک مهمانی "فوم" در کلوپ شبانه استیج که در آن روی زمین و هوا فوم پاشیده می‌شود، گرفتار این ماده شدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- دو زن در انتاریو متهم هستند که ۳ کودک ۱۰ و ۹ و ۲ ساله خود را به مدت بیش از ۴ ساعت در خودرو تنها گذاشتند تا در کازینوی پیکرینگ قمار کنند. نیروهای امنیتی متوجه شدند که بچه‌ها بعد از ساعت ۷:۳۰ شب بدون سرپرست در حال بازی در محوطه و جاده هستند و با بازبینی فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته مادران را یافتند. یک زن ۳۹ ساله اهل آرورا که مادر دختر ۹ و ۱۰ ساله است و یک زن ۴۱ ساله اهل مارکهام که مادر دختر ۲ ساله است، هر دو متهم به رها کردن کودکانشان بدون مراقب هستند.
۹- اگر از تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ مقیم کانادا (به استثنای کبک) هستید و آیفون ۶ یا ۷ دارید، اکنون می‌توانید حداکثر تا ۱۵۰ دلار از اپل بابت کُند کردن دستگاه خودتان دریافت کنید. طبق حکم دادگاه بریتیش کلمبیا اپل تا سقف ۱۴.۴ میلیون دلار به کلیه این افراد که آی‌او‌اس بالای ۱۰ بعد از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ داشته‌اند، پرداخت می‌کند.

اخبار جهان
۱۰- تایلون نیشل سلستین، یک زن ۲۲ ساله اهل جورجیا آمریکا به اتهام اینکه در روز خورشیدگرفتگی تیراندازی کرده و به مردم گفته که خدا به او گفته این کار را انجام دهد، دستگیر شد. او اکنون متهم به تلاش برای قتل و جراحت است. وی پس از خروج از هتل برای انجام گفته‌ی خدا وارد بزرگراه ۱۰ در ایالت فلوریدا شد و بلافاصله رگبارش را آغاز کرد و سپس به سوی خودروی دیگری شلیک کرد که در نتیجه یکی از قربانیان از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان است و دیگری گلوله به بازویش اصابت کرده است. پلیس سرانجام ۲۵ کیلومتری دورتر او را متوقف کرد.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۱- رسانه‌های ایران می‌گویند روز سه‌شنبه ۹ آوریل در یک کمین مسلحانه به خودروهای نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان، دست‌کم ۵ مامور کشته و ۱ تن دیگر مجروح شده‌اند. بنابر گزارش‌ها دو خودروی متعلق به ماموران انتظامی در مسیر برگشت از مهرستان به شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان قرار داشتند که هدف حمله قرار گرفتند. جیش‌العدل مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, April 9, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به