مهمترین خبر جهان
خامنه‌ای و نتانیاهو سر شاخ شدند
حمله هوایی خامنه‌ای به نتانیاهو، پس از حمله نتانیاهو به کنسولگری در دمشق، امروز شنبه حدود ساعت ۴ عصر به وقت شرق آمریکا آغاز شد. گفته می‌شود حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از خاک ایران به سوی خاک اسرائیل شلیک شد، پیش از آن کلیه آسمان کشورهای اسرائیل، اردن، عراق، سوریه و لبنان بسته شدند، با سر رسیدن پهپادها و موشک‌ها به فضای تل‌آویو و دیگر نقاط اسرائیل، آژیرها به صدا درآمده و آتشبار ضدهوایی‌ها آغاز گشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، سیستم‌های جی‌پی‌اس با مشارکت آمریکا و اسرائیل در منطقه از کار افتادند تا پهپادها و موشک‌ها به اسرائیل نرسند یا به هدف برخورد نکنند. الجزیره که برنامه‌های خود را کاملا قطع کرده و به گزارش مستقیم پرداخته بود، نشان داد که دفاع ضدهوایی برخی از حملات را دفع می‌کنند و برخی نیز می‌گذرند بطوریکه الجزیره می‌گوید صدای انفجارها در سراسر اسرائیل به گوش می‌رسد.
ویدئو سولانا از اردن نشان می‌دهد ده‌ها پهپاد یا موشک از آسمان اردن گذر می‌کنند و تعدادی از آنها بر فراز اسرائیل پدافند می‌شوند. ده‌ها پدافند نیز در آسمان شهر اشکلون شلیک شدند. محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفت هر کشوری که حریم هوایی یا خاک خود را برای حمله به ایران به روی اسرائیل باز کند، پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد، و از جمله از آمریکا خواست تا دخالت نکند؛ این در حالی‌ست که اسرائیل می‌گوید به این حمله پاسخ خواهد داد و آمریکا می‌گوید پای اسرائیل می‌ایستد.
بلافاصله پس از حمله، انگلیس، فرانسه، کانادا حمله سپاه را محکوم کردند، این در حالی‌ست که جمهوری اسلامی می‌گوید همین کشورها چیزی درباره حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق نگفتند و آن را محکوم نکردند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
از سوی دیگر با ظاهر شدن حملات در آسمان اسرائیل فلسطینی‌ها به خیابان ریختند و جشن گرفتند. هنوز اخباری از واکنش مردم در ایران، اسرائیل، لبنان، آمریکا و دیگر کشورها مخابره نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
بنظر می‌رسد حملات در حدود ساعت ۷ به اتمام رسیده باشند. سپاه می‌گوید فرودگاه دمونا را با موشک زده و دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل گفت خیر بلکه تاسیسات یک پایگاه در نتیجه پدافند آسیب بسیار جزئی دیده است. او گفت ما بیشتر پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک، حدود ۲۰۰ فروند از انواع آنها را زده‌ایم و پدافند چند عدد از آنها به مرکز نظامی ما خوردند که یک دختر آسیب جزئی دید و افزود که ما با قدرت از خود دفاع می‌کنیم... پاسخ ما تمام نشده است. اخبار اولیه دیگر رسانه‌ها از جمله رویترز و آرتی و فرانسه۲۴ حکایت از مجروح شدن یک پسر اسرائیلی در جنوب این کشور داشت و جی‌پُست می‌گوید یک دختر در یک روستا بطور جدی زخمی شده است. اورن زیف در پخش زنده الجزیره گفت که حملات به سوی شهر تل‌آویو نبوده اگرچه مردم پس از تظاهرات ضد نتانیاهویی خود به پناهگاه‌ها رفته بودند. اخبار زنده مشابهی از رویترز مخابره شده که نشان می‌دهد با این حال مردم از داخل شهرها شاهد پدافند گسترده بوده‌اند. نیک رابرتسون خبرنگار سی‌ان‌ان از اورشلیم گفت هرگز در عمرم چنین چیزی در آسمان ندیده بودم و من صدای انفجار پدافند در آسمان خارج از اوشلیم می‌شنوم و می‌بینم... و تاکید می‌کند که انفجاری ناشی از برخورد حملات با زمین در شهر اورشلیم رخ نداده است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
به‌روز رسانی: در آمار فردای این حمله، اسرائیل تعداد حملات را به ۳۰۰ فروند کاهش داد و گفت ۹۹% آنها را زده که هیچ پهپاد یا موشک کروزی وارد اسرائیل نشده بجز چند موشک از ۱۱۰ موشک بالستیک که به پایگاه نواتیم برخورد کرده و صدمه بسیار جزئی وارد کرده است؛ این در حالی‌ست که تصاویر ویدئویی زنده همه رسانه‌ها عبور ده‌ها پهپاد و موشک و پدافندهای شهرهای اورشلیم، اشکلون، تل‌آویو، بیت‌شم را نشان می‌داد. آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن می‌گویند سر جمع حدود ۱۸۰ پهپاد را زده‌اند. سپاه از تعداد حملات پهپادها و موشک‌هایش اطلاعی نداده است. در برخی خبرهای غیر رسانه‌های اصلی همراه با حداقل ۵ ویدئو در شبکه ایکس آمده که بین ۷ تا ۹ موشک به پایگاه‌های نواتیم، دیمونا و نقب برخورد کرده و الجزیره هم می‌گوید این حمله ۱۲ مجروح بجا گذاشته است. ارتش اسرائیل توضیح نداده که چگونه یک دختر یا پسر بچه در پایگاه نواتیم بوده در حالیکه خبرهای غیر رسانه‌های اصلی می‌گویند دختر بچه در یک روستا بوده است. وزیر دفاع اسرائیل گفت که رویارویی هنوز پایان نیافته و آمریکا گفت که در حمله متقابل اسرائیل به ایران شرکت نخواهد کرد؛ از سوی دیگر فرمانده سپاه نیز گفت از این پس اسرائیل در هر نقطه‌ای به ما حمله کند از مبدا ایران به آنها حمله می‌کنیم؛ وی این عملیات را محدود و موفق توصیف کرد و گفت هر واکنش اسرائیل را با واکنشی بسیار سخت‌تر پاسخ خواهد داد.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, April 13, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به