کلیه ۱۰ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پلیس کانادا اعضای گروهی که هاردیپ سینگ نجار جدایی‌طلب برجسته ۴۵ ساله سیک را در روز ۱۸ ژوئن در شهر سوری، بریتیش کلمبیا ترور کردند را دستگیر کرد. پلیس می‌گوید که هنوز بدنبال اشخاص دیگری که ارتباط احتمالی با ۳ قتل دیگر در کانادا، از جمله قتل یک پسر بچه ۱۱ ساله در ادمونتون، نیز هست و می‌گوید آنها از طرف دولت هند برای کشتن با نقش‌های مختلفی به عنوان تیرانداز، راننده و دیدبان استخدام شده بودند. کمالپریت سینگ ۲۲ ساله، کاران پریت سینگ ۲۸ ساله وکاران برار ۲۲ ساله با اتهامات قتل درجه یک و توطئه روبرو هستند، همه شهروندان هند هستند، مدت ۳ تا ۵ سال با ویزاهای توریستی یا دانشجویی ساکن کانادا در ادمونتون بوده‌اند. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ادعا کرد که دولت هند ممکن است در این قتل دست داشته باشد و این حادثه به نزاعی دیپلماتیک میان کانادا و هند منجر گشت. هند وی را تروریست جدایی‌طلب می‌نامد اما ترور وی را رد می‌کند.
۲- ناظر و بازرس پلیس نظامی کانادا، مقامات نیروهای کانادایی را متهم کرد که در بررسی مستقل شکایات نظامیان از مقامات این نیرو مانع‌تراشی می‌کنند، به‌گونه‌ای که در برخی موارد بازرس مجبور شده برای به‌دست آوردن اطلاعات مورد نیازش به دادگاه فدرال مراجعه کند و حکم بگیرد. آزار و اذیت جنسی در میان نظامیان کانادا به شدت رواج دارد و بیش از یک هزار پرونده رسیدگی نشده در طی ۲۲ سال گذشته روی هم تلنبار گشته‌اند.

دستگیری ۳ قاتل هندی ترور جدایی‌طلب سیک در کانادا؛ دستگیری ۲ آمریکایی کلاهبردار فروشنده ماسک‌های کووید به کانادا؛ اسپانیا جایزه سالانه گاوبازی را لغو کرد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- جاناتان کانن ۵۸ ساله و جولی داتون ۵۱ ساله ساکن نیویورک به اتهام کلاهبرداری از دو استان کبک و آلبرتا کانادا بابت تامین ۱۲ میلیون ماسک ان ۹۵ و سه‌لایه اس‌ام‌اس ۳ برای بیمارستان‌ها در اوایل گسترش همه‌گیری کووید، متهم و دستگیر شدند. این دو گفته بودند ارتباطاتی با چین و جرج بوش دارند و این ماسک را برای کانادا تامین می‌کنند و به همین واسطه ۵۰۰,۰۰۰ دلار سپرده گرفته بودند که تاکنون فقط ۲۵۰,۰۰۰ دلار از آن را پس داده‌اند.

اخبار استان‌های کانادا
۴- پس از کتابخانه‌های تورنتو، اکنون کتابخانه‌های بریتیش کلمبیا هدف حمله هکری قرار گرفته‌اند. هکرها می‌گویند در صورت‌عدم پرداخت باج، داده‌های کاربران را منتشر خواهند کرد. هکر به داده‌های فایل لاگ از زیرساخت جدید، به همراه تعداد زیادی ایمیل دسترسی پیدا کرده‌اند. مبلغ درخواستی آنها، احتمال وجود بک‌آپ (نسخه پشتیبانی) و نیز اینکه چه میزان از اطلاعات شخصی کاربران هک شده، هنوز اعلان نشده است.
۵- دولت فدرال کانادا می‌گوید ۱۰۴ میلیون دلار برای کمک به میزبانی ۶ بازی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶ در تورنتو اختصاص داده است. این در حالی‌ست که دولت برای همین تعداد مسابقه به ونکوور ۱۱۶ میلیون دلار کمک می‌کند. دولت انتاریو قبلا قول ۹۷ میلیون دلار کمک را داده بود تا شهرداری با ۱۷۰ میلیون دلار کسری بماند. تورنتو اکنون تخمین زده که این مسابقات ۳۸۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد که در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی ۸۰ میلیون دلاری از کل مسابقات داشت.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- حزب محافظه‌کاران انتاریو با رهبری داگ فورد، توانست در هر دو انتخابات میان‌دوره‌ای انتاریو پیروز شود. ناظران سیاسی پیش‌بینی کرده بودند که رقابت در این انتخابات بسیار نزدیک باشد. زی حمید و استیو پینسونه توانستند حریفان لیبرال خود را شکست داده و به مجلس راه یابند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- اسپانیا امروز جمعه جایزه سالانه گاوبازی را لغو کرد و این امر موجب اعتراض شدید محافظه‌کاران شد که می‌گویند این سنت چند صدساله که آنها آن را نوعی هنر می‌دانند، باید پاس داشته شود. گاوبازی به سبک اسپانیایی، که در آن حیوان معمولا با ضربت نیزه و شمشیر توسط یک ماتادور پارچه به‌دست کشته می‌شود، برای حامیان آن یک سنت فرهنگی است که باید حفظ شود، در حالی که منتقدان آن را آیینی بی‌رحمانه می‌خوانند که جایی در جامعه مدرن ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- ترکیه کلیه تجارت‌هایش با اسرائیل را متوقف کرد و امروز رجب طیب اردوغان گفت که این تصمیم برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت تن دادن به آتش‌بس در غزه صورت گرفته است. بالانس تجارت میان دو کشور به سود اسرائیل است و به همین علت وزیر امور خارجه اسرائیل اردوغان را به نقض توافقات بین دو کشور متهم کرد. این در حالی‌ست که امروز پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین، به آنها حمله کرد. تظاهرات‌های دانشجویان همچنان در کانادا و آمریکا ادامه دارد.
۹- چین امروز کاوشگر چانگ‌ای ۶ را از شهر ونچنگ در استان هاینان در شمال این کشور به فضا و به سوی نیمه تاریک ماه پرتاب کرد تا ماموریت رفت و برگشت ۵۳ روزه را با آوردن نمونه از ماه به زمین تکمیل کند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۰- در گزارش امسال آزادی رسانه‌ها، نروژ جایگاه اول خود را حفظ کرد، و از ۵ کشور صدرنشین این جدول به جز هلند، ۴ کشور دیگر یعنی نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک کشورهای حوزه اسکاندیناوی هستند. در میان ۱۸۰ کشور، در حالی اریتره آخر شد و جای کره شمالی را گرفت که کشورهای ایران (رتبه ۱۷۶)، کره شمالی، افغانستان، سوریه و اریتره مقام‌های آخر را کسب کردند. کشورهای اسرائیل و آرژانتین در کنار افغانستان با بیشترین سقوط در جدول مواجه شدند، و قطر تنها کشوری در منطقه است که وضعیت بسیار جدی یا خطیر ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, May 3, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به