کلیه ۱۶ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- تیف ماکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، به نمایندگان مجلس گفت ما به کاهش نرخ بهره نزدیک‌تر می‌شویم، زیرا تورم نشانه‌هایی از کم شدن پایین ماندن را نشان می‌دهد، رشد اقتصادی متوقف شده، مازاد عرضه کالا وجود دارد، افزایش دستمزدها تثبیت شده، بازار کار نیز سرد شده که اینها به این معنی است که ما به کاهش نرخ بهره نزدیک می‌شویم. او گفت که بهره در کانادا (اکنون ۵%، با تورم ۲.۹%) لازم نیست با ایالات متحده (اکنون ۵.۵%، تورم ۳.۵%) یا جهانی یکسان باشد، اما تفاوت بین آنها خیلی زیاد نمی‌تواند باشد. زمان بعدی اعلان بهره‌ها در ۵ ژوئن خواهد بود.
۲- پس از بهبود اقتصاد پس از کرونا، انتشار گازهای گلخانه‌ای سال ۲۰۲۲ کانادا افزایش یافته بطوریکه به ۷۰۸ مگاتُن در سال رسیده که در مقایسه با ۶۹۸ مگاتن در سال ۲۰۲۱ نگران کننده است. بخش نفت و گاز بار دیگر بزرگترین منبع انتشار کربن است، در حالی که برق بیشترین کاهش را نشان می‌دهد. کاهش انتشار قرار است انتشار گازهای گلخانه‌ای کشور تا سال ۲۰۳۰ تا ۴۰% کمتر از سطح سال ۲۰۰۵ گردد.

رئیس بانک مرکزی: به کاهش بهره نزدیک شدیم؛ میلیون‌ها دلار جریمه بانک‌های بزرگ کانادا برای پولشویی و تروریسم؛ نتانیاهو: دیوان لاهه حکم جلب مرا بدهد، تلافی می‌کنم

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- سازمان ناظر جرائم مالی کانادا، به دلیل‌عدم رعایت اقدامات پولشویی و تأمین مالی تروریسم بانک تی‌دی را ۹.۲ میلیون دلار، آربی‌سی را ۷.۵ میلیون دلار، و سی‌آی‌بی‌سی را ۱.۳ میلیون دلار جریمه کرد و گفت این بانک‌ها با تحقیقات مربوط به انطباقشان با قوانین ایالات متحده آمریکا کوتاهی کرده‌اند.

اخبار استان‌های کانادا
۴- معترضان طرفدار فلسطین روز پنجشنبه وارد فضای سبز مرکزی محوطه دانشگاه تورنتو در مرکز شهر تورنتو به نام کینگز کالج سیرکل شدند و گفتند: آپارتاید اسرائیل، اشغالگری و شهرک‌سازی غیرقانونی فلسطین باید برچیده شود، و دانشگاه تورنتو روابط خود را با مؤسسات آکادمیک اسرائیلی از جمله آنهایی که کرانه باختری اشغالی هم هستند، قطع کند.
۵- در حالیکه در ماه مارس، اولین لانه عقاب سرسفید در یک منطقه نسبتا شلوغ تورنتو مشاهده شد، این جفت اکنون، صاحب دو بچه عقاب شده‌اند. در آن زمان، سازمان حفاظت منطقه تورنتو و منطقه از مردم خواست که محل لانه را فاش نکنند و رفت و آمد نیز ننمایند تا عقاب‌ها بتوانند به زندگی و بچه‌دار شدن خود بپردازند.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- وزارت بهداشت انتاریو می‌گوید بتدریج و طی چند سال و از سال ۲۰۲۵، در غربالگری دهانه رحم، آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ‌پی‌وی را جایگزین آزمایش پاپ اسمیر می‌کند زیرا موثرتر، و علمی‌تر است و می‌تواند تشخیص سلول‌های پیش‌سرطانی و سرطان زودرس دهانه رحم را امکان‌پذیر کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- در روز ششم تظاهرات و اردو زدن دانشجویان مک‌گیل در اعتراض به کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل، صدها طرفدار اسرائیل به مقابله با هزاران معترض طرفدار فلسطین رفتند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که یهودیان بسیاری با شعارهایی علیه نسل‌کشی در فلسطینی، به صفوف طرفداران فلسطین پیوستند. از سوی دیگر فرانسوا لوگو نخست‌وزیر کبک، امروز گفت که پلیس باید این تظاهرات را سریعا از بین ببرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- سه مرد از یک خانواده در استاب کبک کانادا، بیش از ۶۰۰ فرزند دارند، زیرا این سه نفر سال‌ها به زنانی که در پی بارداری بودند، اسپرم هدیه کرده بودند. دو نفر از این سه نفر حامل یک اختلال ژنتیکی نادر هستند که بر کبد تاثیر می‌گذارد و می‌تواند به کودکان منتقل شود.
۹- در پی واکنش شدید اعتراضی شهرداران و اعضای شورای شهر آلبرتا، دولت محافظه‌کار دانی‌یل اسمیت وعده اصلاحاتی را در قوانینی داد که پیشتر به استان اجازه می‌داد تا بطور یک‌طرفه شهردار یا اعضای شورای شهرهای بزرگ را برکنار کند و حتی آیین نامه‌های محلی را لغو یا اصلاح نماید. لایحه ۲۰ یک هفته پیش در مجلس استان آلبرتا تصویب شده بود.

اخبار جهان
۱۰- دانشمندانی که در اندونزی کار می‌کنند می‌گویند، راکوس یک اورانگوتان سوماترایی نر را مشاهده کرده‌اند که زخم صورت خود را با یک گیاه دارویی درمان کرده، و این اولین‌‌باری‌ست که یک جاندار غیر انسان توانسته از خاصیت دارویی در طبیعت استفاده کند. راکوس برگ‌های گیاه کوهی به نام آکارکونینگ که به‌طور سنتی توسط انسان برای اسهال خونی، دیابت و مالاریا استفاده می‌شود را جوید، بارها با آب دهانش آن را تر کرد و سپس آن را روی زخم گونه‌اش گذاشت تا زخم‌ها خوب شدند.
۱۱- جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورهای ژاپن و هند کشورهای بیگانه‌هراسی هستند که از مهاجران استقبال نمی‌کنند، و سپس این دو کشور متحدش را با دو کشور دشمنش یعنی چین و روسیه همراه کرد و گفت که اینها مانند یکدیگر هستند تا بتواند شرایط اقتصادی آنها را توضیح دهد.
۱۲- صدها نفر از ماموران پلیس لس‌آنجلس سحرگاه پنجشنبه برای برچیدن چادرهای دانشجویان مدافع حقوق فلسطینی‌ها به محوطه مرکزی دانشگاه کالیفرنیا معروف به یوسی‌ال‌اِی یورش بردند که طی این حمله صدای چند انفجار شدید ناشی از بمب‌های صوتی پلیس نیز شنیده شد. تجمع این دانشجویان روز چهارشنبه نیز مورد حمله طرفدران اسرائیل با حمایت پلیس قرار گرفته بود. جو بایدن امروز گفت آزادی بیان و حکومت قانون باید رعایت شود.
۱۳- نتانیاهو می‌گوید اگر دیوان کیفری بین‌المللی لاهه حکم بازداشت او بعنوان نخست وزیر، رئیس ارتش و نیز وزیر جنگ اسرائیل را دهد، وی در تلافی این حکم به شدت تشکیلات خودگردان فلسطین را مجازات خواهد کرد. کانال ۱۲ تلویزیون و رسانه آکسیوس اسرائیلی گزارش دادند که نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت ترسیده و به‌طور غیرمعمولی مضطرب است و در حال فشار آوردن بر آمریکاست. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل به شدت مخالف است، اما در عین حال با تهدید و ارعاب قضات این دادگاه نیز مخالف است.
۱۴- حماس به بندهای پیشنهاد آتش‌بس اسرائیل "نه" گفت. اسرائیل در پیشنهادش گفته بود می‌خواهد رفح را فتح کند، کلیه گروگان‌ها آزاد شوند، ۴۰ روزه نبرد متوقف شود و حدود ۲۳% غزه را تحت کنترل خود نگاه دارد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا این پیشنهاد را سخاوتمندانه خوانده و گفته بود حماس باید پیشنهاد را بپذیرد. حماس خواستار عقب‌نشینی کامل اسرائیل از غزه، اجرای برنامه طولانی بازسازی این نوار است و می‌گوید حاضر است هیچ‌گونه تاسیسات نظامی را بازسازی نکند.
۱۵- باندها جنایتکار هائیتی که تقریبا تمام کشور را تحت کنترل خود دارند، با اعلان اینکه فریتز بلیزر وزیر سابق ورزش اکنون نخست وزیر کشور است، حملات خود را افزایش دادند به شکلی که چندین محله در پورتو پرنس پایتخت را محاصره کرده، چندین خانه را آتش زده، و به درگیری با پلیس پرداختند.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۶- تیمی از باستان‌شناسان بریتانیایی توانسته‌اند با استفاده از جمجمه به دست آمده از یک نئاندرتال چهل و چند ساله ماقبل تاریخ با قد تخمینی ۱.۵ متر، که اصطلاحا شانیدرزی نام گرفته چهره احتمالی او را بازسازی کنند. جمجمه تا حدی له شده شانیدار زی، که تصور می‌شود بهترین کشف از نئاندرتال‌ها در این قرن است، در زیر یک صخره در مرکز غاری در کوه‌های زاگرس عراق در کنار بقایای اندک چهار جسد دیگر کشف شده است. محققان احتمال می‌دهند تخریب اجساد در اثر ریزش سنگ پس از مرگ آنها باشد. آخرین نئاندرتال‌ها به طور مرموزی حدود ۴۰ هزار سال پیش، تنها چند هزار سال پس از پیدایش انسان مدرن، منقرض شدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, May 2, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به