کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- شرکت گلدلاین کانادا متهم به فریب ۳۷ میلیون دلاری اداره مالیات شد. طبق گزارش سی‌بی‌سی، سوگندنامه‌ای که در دادگاه مالیاتی کانادا ثبت و مهر و موم شده بود و اکنون آزاد شده، افشا شده که شرکت گلدلاین تله‌منجمنت در کانادا که تعداد زیادی ایرانی در آن کار می‌کنند آژانس مالیات کانادا را فریب داده و ۳۷ میلیون دلار از پول مالیات‌دهندگان را بیرون کشیده است. اداره مالیات می‌گوید این شرکت تحریف‌های مهمی در اظهارنامه‌های مالیاتی انجام داده و بخشی از یک گروه از شرکت‌ها بوده که در معاملات ساختگی شرکت داشته است. از سال ۲۰۱۶ گلدلاین به عنوان یک طرف میانی در دنیای عمده‌فروشی مخابرات عمل کرده و مدعی خرید و فروش مکالمه تلفنی بین‌المللی بوده است. بر اساس تجزیه و تحلیل اداره مالیات، گلدلاین ۱۰ میلیون دقیقه، بیشتر از خرید خود را، فروخته در حالیکه به‌عنوان یک واسطه، خرید و فروش آن باید نسبتا برابر باشد. این اداره افزوده که این شرکت یا آگاهانه در این طرح مشارکت داشته یا بطور فاحشی سهل‌انگاری داشته، زیرا برای مثال این شرکت با تامین‌کنندگان‌هایی معامله کرده که برای مالیات ثبت‌نام نکرده بودند، یا مجوزهای مخابراتی مناسب نداشتند، یا هیچ جا و مکانی نداشتند، یا تجربه مخابراتی نداشتند، یا هیچ کارمندی به جز سهامدار / مدیر نداشتند. بر اساس این اطلاعات و تعدادی از عوامل دیگر، اداره مخابرات به این نتیجه رسیده که شرکت گلدلاین معاملات خرید و فروش صوری داشته است. گلدلاین می‌گوید با توجه به اینکه این موضوع در دادگاه در جریان است، به این شرکت توصیه شده که در این مورد اظهار نظر نکند. هنوز حکم دادگاه و اینکه چقدر از این ۳۷ میلیون دلار سهم گلدلاین بوده، مشخص نیست.
۲- کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا در سخنرانی بودجه خود در مجلس نمایندگان در روز سه‌شنبه، لحظه‌ای را به جشن گرفتن درباره پایان توسعه خط لوله نفت ترانس‌ماونتین اختصاص داد. اتاوا می‌گوید این پروژه را زمانی خریداری کرده که در آستانه فروپاشی بود، بدون اینکه حتی کلنگ آن به زمین خورده باشد، و اکنون قصد دارد آن را به قیمت ۳۴ میلیارد دلار بفروشد. این در حالی‌ست که برآورد اولیه کل این پروژه حدود ۷.۳ میلیارد دلار بود و متخصصان می‌گویند با هزینه‌های سرسام‌آور آن، ارزش واقعی این پروژه بسیار کمتر از ۳۴ میلیارد دلار است.

شرکت گلدلاین متهم به فریب ۳۷ میلیون دلاری اداره مالیات شد؛ مجلس انتاریو انداختن چفیه را ممنوع کرد؛ آمریکا کشور شدن فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- بر اساس نظرسنجی نانوریسرچ، اکثر کانادایی‌ها درباره دولت فدرال نسبت به هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته احساس خشم یا بدبینی می‌کنند. میزان خوش‌بینی به دولت که در سپتامبر ۲۰۲۳، به حداقل خود یعنی ۸% رسیده بود، اکنون اندکی بهتر شده و به ۱۰% رسیده است. با این حال، ۶۲% کانادایی‌ها گفتند که نسبت به دولت یا بدبین هستند یا عصبانی. حدود ۱۱% از مردم از دولت احساس رضایت داشتند و ۱۱% دیگر نیز اظهار داشتند که نسبت به دولت بی‌علاقه هستند.

اخبار استان‌های کانادا
۴- قیمت بنزین انتاریو یک شبه ۱۴ سنت افزایش یافت و اکنون به ۱۸۰ سنت در هر لیتر رسید. مالیات کربن، مسائل ژئوپلیتیکی و تغییر ترکیب سوخت برای فصل تابستان باعث افزایش قیمت‌ها شده است. داگ فورد نخست وزیر انتاریو با انتقاد به شرکت‌های نفتی گفت: دیشب ۲۰ دقیقه در صف بنزین ایستادم، این غیرقابل قبول است؛ در حالیکه همه جا بنزین لیتری۱۵۹ سنت بود، امروز صبح که از خواب بیدار شدم ۱۸۰ سنت شده بود، این کاملا مشمئز کننده است.
۵- تحقیقات ضد کلاهبرداری پلیس کبک، انتاریو و ایالات متحده منجر به دستگیری ۱۴ نفر ۲۴ تا ۳۴ ساله مرتبط با کلاهبرداری به اصطلاح پدربزرگ و مادربزرگ شد. این گروه کلاهبردار از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون از کانادایی‌ها ۲.۲ میلیون دلار کلاهبرداری کرده‌اند. آنها که اخیرا از تورنتو به مونترال و لاوال رفته بودند، دستگیر شدند. پلیس می‌گوید اینها پشت کلاهبرداری‌ها از ۱۲۶ نفر که بین ۴۶ تا ۹۵ سال سن دارند، در حالیکه اکثرا در انتاریو زندگی می‌کنند، به مبلغ دست‌کم ۷۳۹,۰۰۰ دلار هستند که ۱۵ نفر از قربانیان در مجموع ۲۴۳,۰۰۰ دلارشان از دست رفته است. این کلاهبرداران وانمود می‌کنند که افسر پلیس هستند و می‌گویند که نوه آنها در بازداشت پلیس است، و آنها با پرداخت پول می‌توانند نوه را آزاد کنند.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- یکی از فرماندهان پلیس مونترال با حضور برای شهادت دادن در مجلس نمایندگان کانادا درباره بحران سرقت خودرو در کشور گفت: ما جوانان ۱۵ تا ۲۵ ساله را می‌بینیم که برای سرقت اتومبیل از مونترال به تورنتو می‌روند و اگر در سرقت موفق نباشند در تورنتو شکنجه می‌شوند. بنادر مونترال و ونکوور اغلب آخرین ایستگاه‌های خودروهای دزدیده شده قبل از ارسال قاچاق یا حتی مثلا قانونی آنها به خارج از کشور هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- مجلس انتاریو انداختن کفیه یا چفیه (دستمال یا شال اعراب) را که از تاریخ ۱۲ آوریل امسال ممنوع کرده بود، حتی با مخالفت همه رهبران احزاب، همچنان ممنوع نگاه داشت. این دستور کاری توسط سخنگوی محافظه‌کار مجلس انتاریو تصویب شده بود. لایحه رد این دستور قانوین توسط ماریت استایلز، رهبر حزب نیودموکرات به مجلس ارائه شد و در حالیکه حتی داگ فورد رهبر محافظه‌کاران و نخست وزیر انتاریو با این قانون مخالف است، و در عین اینکه بانی کرامبی رهبر لیبرال‌ها نیز با آن مخالف بود، در صحن مجلس شکست خورد. تد آرنوت، رئیس و سخنگوی مجلس گفت که کفیه از نظر او یک بیانیه سیاسی آشکار است، زیرا از رویه استاندارد نزاکت تبعیت نمی‌کند. بر اساس این فرمان، استفاده از هر نوع کفیه‌ها در حوزه قانونگذاری توسط اعضا، کارکنان و مردم ممنوع است. برخی از نمایندگان مجلس مانند جاما که در مخالفت از حمله اسرائیل به فلسطین، روی شانه‌های خود کفیه می‌انداختند و در سال گذشته، توسط مجلس اخراج شده بودند، به شدت به این موضوع اعتراض داشتند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- شهرداری تورنتو مصرف آزمایشی الکل در پارک‌های عمومی را از امروز تبدیل به دائمی کرد. ۲۰ نفر از اعضای موافق شورای شهر با ۴ رای مخالف و ۲ رای ممتنع مواجه شدند تا در هر ۲۷ پارک آزمایشی، از جمله ترینیتی بلوودز، کریستی پیتز و پارک ریوردیل، این طرح دائمی گردد. شهرداری اکنون قصد دارد حداقل یک پارک در هر منطقه را برای مصرف الکل مجاز شمارد، که بدین صورت تعداد زیادی از ۱۴۴ پارک باقیمانده مجوز می‌گیرند. در یک نظرسنجی عمومی، ۴۶% از مردم موافق مصرف الکل در پارک، ۳۰% مخالف و ۲۳% هم بی‌طرف هستند.
۹- دادگاه عالی استان بریتیش کلمبیا امروز حکم داد که نوشته دست‌نویس غیررسمی با هر زبانی حتی اگر انگلیسی نباشد اما بصورت قرارداد باشد، در این استان حکم معامله رسمی را دارد. یک خانه ۲.۸۹ میلیون دلاری در منطقه ریچموند، که تحت قراردادی به زبان چینی مورد معامله قرار گرفته بود و به دادگاه ارجاع شده بود، با این حکم، بعنوان سند معامله در نظر گرفته شده و از نظر قانونی لازم‌الاجرا است.

اخبار جهان
۱۰- امروز، باز هم ایالات متحده آمریکا، اینبار، درخواست اعلان کشور بودن فلسطین را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد تا از عضویت کامل تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان جهانی، و به رسمیت شناخته شدن آن بعنوان کشور فلسطین توسط سازمان ملل جلوگیری کند. بیشترین وتوها در تاریخ سازمان ملل توسط آمریکا و به نفع اسرائیل بوده، با این حال طبق آخرین آمار یورونیوز، نام اسرائیل از زمان تأسیس این کشور در سال ۱۹۴۸ میلادی تاکنون در ۲۲۹ قطعنامه آمده که در تقریبا همه آنها اقدامات نظامی اسرائیل به ویژه در خاک فلسطین محکوم شده است. آمریکا گفت که کشور مستقل فلسطینی فقط باید از طریق مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین ایجاد شود و نه از طریق اقدام سازمان ملل. پیش‌نویس این قطعنامه که به واسطه حمایت ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل در مجمع عمومی به شورای امنیت توصیه می‌کرد تا فلسطین کشور شناخته شود با وتو آمریکا، رای ممتنع بریتانیا و سوئیس، و رای مثبت ۱۲ عضو باقی مانده شورا مواجه شد.
۱۱- بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه عبری اورشلیم، ۷۴% اسرائیلی‌ها با حمله متقابل اسرائیل به ایران مخالفند و می‌گویند حمله، اتحاد امنیتی با آمریکا، بریتانیا، فرانسه و چندین کشور عربی میانه‌رو از جمله اردن و عربستان سعودی را تضعیف می‌کند. ۵۲% گفتند که بهتر است اسرائیل هیچ کاری نکند اما ۴۸% گفتند که اسرائیل باید پاسخ حمله ایران را بدهد. ۴۸% از موافقان حمله گفتند پاسخ باید نظامی باشد، ۲۵% از عملیات نظامی در خاک ایران و ۳۳% هم از عملیات برای حذف تهدید هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.
۱۲- جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، امروز توانست حمایت حداقل ۱۵ عضو از خانواده سیاسی کندی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده که برای بار دوم مقابل دونالد ترامپ قرار می‌گیرد، را جلب کند. هدف بایدن از این حمایت، تضعیف ترامپ و به حاشیه راندن نامزدی مستقل رابرت اف کندی جونیور کِری کندی است.
۱۳- یک مرد لهستانی در لهستان به ظن برنامه‌ریزی برای همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه برای ترور احتمالی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، دستگیر و متهم شد. وی اگر مجرم شناخته شود، ممکن است به ۸ سال زندان محکوم گردد. گفته می‌شود که او در رابطه با جمع‌آوری و ارائه اطلاعات امنیت یک فرودگاه در جنوب شرقی لهستان بازداشت شده است.
۱۴- اسقف مار ماری امانوئل، اسقف کلیسای آشوری که در جریان یک مراسم در کلیسای خود مورد ضربات چاقوی یک نوجوان قرار گرفت، امروز گفت که به سرعت در حال بهبودی است و مهاجم نوجوان خود را بخشیده است. پلیس پریروز گفت که این حمله تروریستی بوده است.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۵- گوگل ۲۸ کارمند خود که در اقدامات اعتراضی نسبت به قرارداد پروژه نیمبوس در دفاتر این شرکت مشارکت کرده بودند، را از کار برکنار کرد. گوگل در ایمیلی برای کارکنان نوشت که این اقدام اعتراضی غیرقابل قبول و به‌شدت مخرب بوده و باعث احساس خطر کارکنان شده است. شرکت گوگل و آمازون مدتی است که قراردادی با نام پروژه نیمبوس به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با دولت و ارتش اسرائیل منعقد کرده‌اند و بسیاری معتقدند که این فناوری که روی تشخیص چهره، حالت و عملکرد انسان تمرکز کرده، می‌تواند به نیروهای نظامی اسرائیل در نظارت و آسیب رساندن به فلسطینیان کمک کند. گوگل این ادعا را رد می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, April 18, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به