کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- دولت فدرال کانادا به عنوان بخشی از بودجه فدرال ۱۶ آوریل امسال، ۱.۵ میلیارد دلاری برای محافظت از اجاره‌های مقرون به‌صرفه اختصاص می‌دهد و آن را به سازمان‌های غیرانتفاعی کمک می‌کند تا واحدهای اجاره‌ای بیشتری در سراسر کانادا بوجود آید. این صندوق ۱ میلیارد دلار وام و ۴۷۰ میلیون دلار را نیز به عنوان کمک به مؤسسات غیرانتفاعی و سایر شرکا ارائه خواهد کرد.
۲- یک دیپلمات ارشد تایوان در اتاوا می‌گوید که در مجموع ۳ کانادایی از منطقه زلزله قدرتمند ۷.۲ ریشتری نجات یافته‌اند و چهارمین کانادایی، همچنان مفقود است. دو نفر از نجات‌یافته‌ها گردشگران کانادایی بودند که به تایوان رفته بودند.

قیمت خانه در کانادا، پایین و سپس بالا می‌رود؛ شکایت ۴۳,۰۰۰ صاحبخانه تورنتویی برای جریمه خانه خالی؛ ۳۰ کشته در حمله جیش‌العدل به مقرهای شهرهای راسک و چابهار

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- جنگ لفظی میان ترودو و نتانیاهو بالا گرفت. ترودو اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه کشتار خودرو آشپزخانه سازمان ملل در غزه، از جمله "اتفاق‌های زمان جنگ" است را محکوم کرد و گفت: "نه، چنین اتفاق‌هایی نمی‌افتند... نباید هم بیفتند". ترودو امروز خواستار تحقیقات شد اما نگفت که توسط چه نهادی انجام شود. ارتش اسرائیل، حمله را یک اشتباه خوانده اما بنیانگذار این نهاد بشردوستانه گفت: اسرائیل امدادگران ما را به‌طور سیستماتیک، و خودرو به خودرو هدف گرفت... خودروها بیش از ۱.۵ تا ۱.۸ کیلومتر از هم فاصله داشتند، علائم کاملا مشخص در همه جا داشتند، مشخصات و موقعیت مکانی خود در جاده امن را نیز اعلان کرده بودند که یکی پس از دیگری موشک زده شدند. از سوی دیگر طرفداران اسرائیل در کانادا از دادگاه خواستند تا کمک‌های مالی کشور کانادا به سازمان ملل را بعنوان کمک به حماس، متوقف و مصادره کند.
۴- دو زن مهماندار هواپیمای پاکستانی که پس از فرود در تورنتو به دلیل ادعاهای مربوط به آزار جنسی، آزار و اذیت مذهبی و خشونت خانگی، درخواست پناهندگی کرده بودند، اکنون ناپدید شده‌اند. یکی از آنها پناهندگی گرفته ولی درخواست دیگری رد شده است. شرکت هواپیمایی دولتی پاکستان اعلام کرده که در یک سال و نیم گذشته حداقل هشت خدمه آن ناپدید شده‌اند. در سال ۲۰۲۳، در مجموع ۱۳۷,۹۴۷ درخواست پناهندگی در کانادا ثبت شده، در حالیکه ۶۰,۱۵۸ درخواست در سال ۲۰۲۲ و ۲۴,۱۲۷ درخواست در سال ۲۰۲۱ و ۱۰,۴۶۵ درخواست در سال ۲۰۱۳ ثبت شده بودند.
۵- چارلی آنگوس و کارول هیوز، نمایندگان مجلس فدرال کانادا از انتاریو، و ریچل بلنی از بریتیش کلمبیا، سه نماینده نیودموکراتی هستند که اعلام کردند که سیاست را ترک می‌کنند. چارلی، ۶۱ ساله که در انتخابات فدرال ۲۰۰۴ انتخاب شده، یک پانک راک سابق مشهور است، به عنوان یک فعال اجتماعی در تورنتو کار می‌کرده و نویسنده چندین کتاب می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- شرکت وام مسکن و مسکن کانادا پیش‌بینی می‌کند که قیمت مسکن می‌تواند تا سال آینده به بالاترین سطح خود یعنی آنچه در اوایل سال ۲۰۲۲ بود برسد، و سپس تا سال ۲۰۲۶ به بالاترین حد خود برسد. اما پیش از این انتظار می‌رود که بعلت بهره بالا، فعلا و تا ۲۰۲۵ با کاهش روبرو شود و سپس بعلت کمی نرخ ساخت و ساز خانه‌های جدید، بالا برود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- هوای عجیب امسال کانادا اکنون ۳۰ سانتیمتر برف در شمال نیوبرانزویک، جنوب غربی آلبرتا و نوا اسکوشیا باریده، و حدود ۲۰ سانتی متر نیز در شرق انتاریو و جنوب کبک می‌بارد. بارش شدید باران و برف در بخش‌هایی از شرق و غرب کانادا از جمله در نیوبرانزویک، کبک، انتاریو و آلبرتا نیز پیش‌بینی می‌شود.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- شهر تورنتو می‌گوید این هفته بیش از ۴۳,۰۰۰ شکایت در مورد مالیات خانه‌های خالی از صاحبخانه‌ها دریافت کرده است که ادعا می‌کنند املاک آنها در سال گذشته خالی نبوده، یا فراموش کرده‌اند قبل از مهلت ۱۵ مارس ثبت‌نام کنند، یا اظهارنامه را به موقع پُر کرده‌اند اما شهرداری اشتباه کرده است. شهرداری امروز گفت که هزینه تأخیر ۲۱.۲۴ دلاری برای هرکسی که بگوید اظهارنامه را قبل از مهلت ۱۵ مارس تکمیل کرده را لغو می‌کند.
۹- پلیس انتاریو می‌گوید بیش از ۸,۰۰۰ جریمه برای رانندگی پُرخطر در آخر هفته طولانی عید پاک صادر کرده است. پلیس ۶,۴۰۰ نفر را به دلیل سرعت غیرمجاز، ۱,۲۰۰ نفر را به تخلفات مربوط به کمربند ایمنی، ۱۵۰ نفر را به دلیل بدلکاری، ۱۴۰ نفر را به دلیل اختلال در رانندگی و ۱۳۰ نفر را به دلیل حواس‌پرتی جریمه کرده است.
۱۰- شرکت خودروسازی فورد شروع تولید خودروهای الکتریکی خود در کارخانه منطقه اوکویل را تا سال ۲۰۲۷ به تعویق انداخت. این شرکت قبلا گفته بود که سال آینده ۲,۷۰۰ کارگر استخدام کرده و ۱.۸ میلیارد دلار برای تغییر کارخانه خود هزینه می‌کند که اکنون وضعیت آن بعلت اخراج‌هایی در صنعت خودروسازی نامشخص شده است. دولت‌های ایالات متحده و کانادا هر کدام ۲۹۵ میلیون دلار به فورد کمک بلاعوض کرده‌اند.
۱۱- استفان لچه وزیر آموزش و پرورش انتاریو می‌گوید که این استان ۱.۳ میلیارد دلار برای ساخت و توسعه مدارس اختصاص داده و افزوده که این پول صرف ایجاد ۲۷,۰۹۳ فضای جدید مدارس و ۱,۷۵۹ فضای مهدکودک می‌شود. این بخشی از برنامه‌ریزی ۱۶ میلیارد دلاری طی ۱۰ سال آینده برای کاهش زمان ساخت و ساز تا نصف آن چیزی که اعلان شده است، می‌باشد.

اخبار جهان
۱۲- آیلین کانن قاضی فدرال آمریکا درخواست دونالد ترامپ برای کنار گذاشتن پرونده کشف اسناد طبقه‌بندی شده در محل زندگی وی در فلوریدا را رد کرد. ترامپ که ۴۰ اتهام در اینباره دارد، با اعلان بی‌گناهی استدلال کرد که این اسناد بخشی از سوابق شخصی کاری او هستند و نگهداری اسناد بسیار حساس در ملک خودش طبق قانون ایالات متحده مجاز بوده است. قاضی می‌گوید این اسناد حاوی اطلاعاتی در مورد برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و آسیب‌پذیری احتمالی ایالات متحده در برابر حمله نظامی بودند که ترامپ پس از پایان ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۱۷ مجاز به نگهداری آنها که اطلاعات محرمانه امنیت ملی هستند، نیست.
۱۳- یک دادگاه محلی ایالات متحده در واشنگتن دی‌سی، ایران و سوریه را مسئول مرگ آری فولد، شهروند اسرائیلی-آمریکایی که در سال ۲۰۱۸ توسط یک عضو حماس در کرانه باختری با چاقو به قتل رسید، دانست و ایران و سوریه را به اتهام حمایت مادی از حماس، در مجموع به پرداخت ۱۹۱ میلیون دلار به خانواده او محکوم کرد.
۱۴- کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد ماموریت جاوید رحمان گزارشگر ویژه شورا در مورد ایران را با ۲۴ رای موافق آرژانتین، شیلی، فرانسه، آلمان، ژاپن، مراکش و ایالات متحده؛ ۸ رای مخالف الجزایر، بوروندی، چین، کوبا، اریتره، اندونزی، سودان و ویتنام؛ و ۱۵ رای ممتنع بنگلادش، برزیل، هند، مالزی، قطر، آفریقای جنوبی و امارات، در شورای ۴۷ نفره تمدید کرد.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۵- در حملات مسلحانه همزمان به سه مقر سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در شهرهای راسک و چابهار در استان سیستان و بلوچستان در شامگاه چهارشنبه که تا روز پنجشنبه طول کشید، دست‌کم ۱۱ نظامی کشته و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند. از سوی دیگر ۱۸ یا ۱۹ حمله کننده جیش‌العدل که در راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی داشتند نیز کشته شدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, April 4, 2024 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به