کلیه ۱۳ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پس از ماه‌ها مذاکره، سرانجام لابلا که با داشتن ۳۰% کل بازار، بزرگ‌ترین شرکت زنجیره‌ای خواروبار کاناداست و اکنون بعلت سود زیاد در عین فشار به مردم، توسط مردم تحریم شده، اعلام کرد که آماده امضای آیین‌نامه رفتاری خواربار فروشی است. این آیین‌نامه یک نوع توافق‌نامه برای کنترل قیمت‌ها و فروش به حساب می‌آید و قانون نیست. بنظر می‌رسد شرکت سوبیس نیز به لابلا بپیوندد اما والمارت و کاست‌کو می‌گویند این آیین‌نامه را امضاء نخواهند کرد.
۲- اداره مهاجرت کانادا از کارمندان بهداشتی که از غزه برمی‌گردند می‌پرسد که آیا آنها اعضای حماس را معالجه کرده‌اند یا خیر و اگر پاسخ خیر بگیرند، می‌پرسند چگونه بدون عواقبی مانند کشته شدن این کار را کرده است. وکلای کانادایی این رویکرد جدید دولت کانادا را زیر سوال برده و می‌گویند هر کارمند پزشکی که از مراقبت از کسی در یک منطقه جنگی خودداری کند، مرتکب نقض جدی کنوانسیون ژنو شده، و این سوال کانادا با روحیه جهانی پزشکان در تناقض است.

هلیکوپتر رئیسی سقوط کرد؛ سرانجام لابلا آیین‌نامه خواربار فروشی را امضاء می‌کند؛ مصادره دارایی‌های دو بانک آلمانی توسط روسیه

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- جان آلداگ نماینده لیبرال مجلس فدرال کانادا، استعفا داد تا بتواند در انتخابات استانی بریتیش کلمبیا، بعنوان نماینده نیودموکرات شرکت کند. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ و سپس از سال ۲۰۲۱ از حوزه کلووردیل‌لنگلی سیتی، به مجلس راه یافته بود. از سوی دیگر انتخابات میان‌دوره‌ای حوزه سنت‌پُل در تورنتو در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴ آغاز می‌شود تا کرسی خالی کارولین بنت نماینده قدیمی و وزیر سابق کابینه ترودو که استعفا داده، پُر شود.

اخبار استان‌های کانادا
۴- آیزایا هوفر، کشاورز منیتوبایی، میلیون‌ها سیب‌زمینی مازاد خود به ارزش ۳۰,۰۰۰ دلار را در تقریباً ۱۰۰,۰۰۰ کیسه ۱۰۰ پوندی / ۴۵ کیلوگرمی، بار ۱۱۵ کامیون کرد و سازمان‌هایی در سرتاسر آمریکای شمالی اهدا نمود. مزرعه ۵۶۰ هکتاری وی به نام کلنی آکادیا، در شمال شرقی کاربری، در استان مانیتوبای کانادا قرار دارد.
۵- در حالی که ۸ دختر نوجوان در ابتدا به قتل درجه ۲ کنت لی ۵۹ ساله با ضرب و شتم در مرکز شهر تورنتو در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ متهم شدند، امروز پلیس گفت که انتظار می‌رود ۳ نفر از آنها با ۱۳، ۱۳ و ۱۴ سال سن به جرم خود اعتراف کنند، سه نفر دیگر در سنین ۱۵، ۱۶ و ۱۶ می‌خواهند خود را بی‌گناه بنامند و مابقی هنوز تصمیمی نگرفته‌اند. حمله این دختران پس از آن آغاز شد که آنها یک بطری مشروب را از لی گرفته و وی را دوره کردند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- ایران می‌گوید هلیکوپتر بل ۴۱۲ ساخت آمریکا (یکی از دو هلیکوپتر ریاست جمهوری) حامل رئیسی در برگشت از افتتاح سد قیزقلعه‌سی با الهام علی‌اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، در مناطق جنگلی بین ورزقان و جلفا در آذربایجان شرقی "فرود سختی" داشته است. دو هلیکوپتر دیگر این گروه از نوع میل ۱۷ روسی سالم به مقصد رسیده‌اند. در این هلیکوپتر رئیسی همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار استان آذربایجان شرقی حضور داشت. حداقل ۴۶ گروه امداد از جمله نیروهای گارد ویژه عملیات در جنگل به همراه سگ‌های زنده‌یاب به منطقه کوهستانی که با مه غلیظ، باران، برف، هوای سرد، گِل و تاریکی شب کار را سخت کرده به تجسس ادامه می‌دهند. رسانه‌های اسرائیلی تقریبا بلافاصله گفتند که رئیسی کشته شده و افزودند که این کشور دخالتی در این قضیه نداشته؛ آمریکا می‌گوید وضعیت را زیر نظر دارد؛ ترکیه، عراق، روسیه، ارمنستان و عربستان اعلان آمادگی کمک‌رسانی کرده‌اند. میسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا از فعال شدن کوپرنیک، سرویس نقشه‌برداری واکنش سریع اتحادیه اروپا به درخواست ایران و برای پیدا کردن هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئيسی خبر داد ولی هنوز محل حادثه شناسایی نشده است. معاون اجرایی رئيسی در شب حادثه و پس از ساعت‌ها گفت که بعد از حادثه چندین نوبت با ۲ نفر از سرنشینان هلی‌کوپتر تماس برقرار شده اما در مورد وضعیت رئیسی توضیحی نداد. خامنه‌ای گفت که در روند مملکت هیچ اختلالی پیش نخواهد آمد؛ و اگر وی کشته شده یا نتواند کشور را اداره کند، معاون اول رئیسی که محمد مخبر نام دارد، تا برگزاری انتخابات ظرف ۵۰ روز، موقتا جانشین رئیسی می‌شود. بروزرسانی: ۱۵ ساعت پس از این حادثه، پهپاد اعزامی ترکیه که مجهز به دوربین‌های دید در شب و مه‌شکن بود، مختصات سقوط را یافته و نیروهای امدادی به لاشه هلیکوپتر رسیدند و اجساد ۸ کشته شامل: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، ️سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی که برخی سوخته و ۳ جسد نیز به دره افتاده بودند، یافت شد. پاکستان، عراق، لبنان و یمن عزای عمومی اعلان کرده و خامنه‌ای نیز ۵ روز عزای عمومی اعلان کرد. محمد مخبر بعنوان مسئول ریاست جمهوری با قالیباف (رئیس مجلس) و اژه‌ای (رئیس قضائیه) دیدار کرد و علی باقری نیز مسئول امور خارجه شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- نیروهای اسرائیلی پس از حمله به اردوگاه جبالیا در شمال، امروز و برای اولین بار پس از چند ماه، به سمت منطقه شلوغ و پرازدحام شهر غزه پیشروی کردند، در عین حالیکه برخی از مناطق شهر رفح در جنوب نوار غره را نیز تصرف نمودند. در همین حال، بنی گانتس، از اعضاء کابینه جنگ اسرائیل تهدید کرد که اگر برنامه دولت پس از پایان حمله ارتش مشخص نشود، هم‌اکنون استعفا خواهد کرد، و از سوی دیگر نیز هزاران معترض ضد دولت اسرائیل بزرگراه ایالون در تل‌آویو را مسدود کردند. ارتش اسرائیل نیز می‌گوید جسد ران بنیامین که در ۷ اکتبر کشته شده بود را در غزه یافته است. اکنون اسرائیل کلیه گذرگاه‌های کمک به غزه را بسته و فقط اسکله شناور آمریکا مقدار اندکی کمک به غزه می‌رساند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- سخنگوی ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو می‌گوید کودتا علیه فلیکس تشیسکدی، رئیس جمهور آن کشور شکست خورده است. به گفته ارتش در این کودتا که در شهر کینشاسا پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو با حمله افراد مسلح به خانه ویتال کامره، رئیس سابق دفتر رئیس جمهور او به وقوع پیوست، افراد مسلح داخلی از اعضای جنبش زئیر جدید به رهبری ریستین مالانگا سیاستمدار تبعیدی در آمریکا، و چند خارجی شرکت داشتند. فلیکس اخیرا از روسیه برای کنترل درگیری‌ها در شرق کشور دعوت به همکاری کرده بود. ویدئوهایی از دستگیری چند آمریکایی کودتاگر دستگیر شده در شبکه ایکس منتشر شده است.
۹- سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهوری گرجستان، در پی اعتراضات گسترده مردمی، قانون موسوم به قانون روسی که هدفش شناسایی عاملان خارجی تاثیرگذار در سیاست و رسانه این کشور بود را وتو کرد. بر اساس این لایحه تصویب شده دولت در مجلس، نهادهای غیردولتی که بیش از ۲۰ بودجه‌شان از خارج تأمین می‌شود می‌بایست زیر عنوان کارگزار یا عامل خارجی ثبت شوند، زیرا نماینده منافع کشور خارجی به شمار می‌آیند.
۱۰- روسیه صدها میلیون یورو از دارایی‌های دو بانک آلمانی دویچه بانک و کامرزبانک، وام‌دهندگان اروپایی را در گیرودار مناقشه بر سر پروژه گاز که به دلیل تحریم‌های غرب متوقف شده، توقیف می‌کند. دادگاهی در سن پترزبورگ به توقیف ۲۳۹ میلیون یورو (۲۶۰ میلیون دلار) متعلق دویچه بانک و ۹۳.۷ میلیون یورو (۱۰۱.۸۵ میلیون دلار) از کومرتس بانک رای داده است.
۱۱- چهار روز پس از سوءقصد و ترور روبرت فیتسو نخست وزیر ۵۹ ساله اسلواکی، معاونش می‌گوید که او دیگر در وضعیت خطر مرگ قرار ندارد.
۱۲- بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیل درولایت غور و فاریاب واقع در غرب افغانستان دست کم ۶۸ کشته بر جای گذاشته و ده‌ها نفر از ساکنان مناطق سیل‌زده نیز مفقود شده‌اند. مقامات طالبان روز شنبه گفتند که آمار قربانیان سیل در مناطق مختلف افغانستان از جمله شمال، به ۴۰۰ تن رسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۳-نهادها و رسانه‌های حقوق بشری از اعدام دست کم ۱۱ نفر در رابطه با مواد مخدر در طی یک روز در زندان‌های مختلف ایران خبر دادند. افراد اعدام شده شامل ۲ زن و ۹ مرد بودند که حکم اعدام آنها با طناب دار در زندان‌های ارومیه، سلماس، میاندوآب و نیشابور به اجرا در آمده است. جمهوری اسلامی یکی از بیشترین نرخ اعدامی‌های جهان را دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 19, 2024 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به