کلیه ۱۰ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- برخی از مدارس کانادا برای خورشید گرفتگی کامل ۸ آوریل تعطیل می‌شوند. این کسوف، یک نوار تقریبا ۲۰۰ کیلومتری از جنوب تا شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد که در آن ماه به طور کامل نور خورشید را در انتاریو، کبک، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند مسدود می‌کند. خورشیدگرفتگی کامل، بسته به محل، ۱ تا ۳ دقیقه و کل رویداد که در اواسط یا اواخر بعدازظهر صورت می‌گیرد بیش از ۲ ساعت طول می‌کشد و در ساعت ۳:۱۹ بعدازظهر به وقت شرق کانادا به اوج خود خواهد رسید. بسیاری از هیئت‌های مدارس در حال انجام تمهیداتی هستند تا اطمینان حاصل کنند که دانش‌آموزان در زمان خورشید گرفتگی کامل در ۸ آوریل در مدرسه نیستند، آنها کل روز مدرسه و یا کلاس‌ها را زودتر تعطیل می‌کنند و به این نگرانی اشاره می‌نمایند که بچه‌ها ممکن است با نگاه مستقیم به خورشید به چشم‌هایشان آسیب برسانند، یا اینکه در تاریکی بعدازظهر در بازگشت به خانه دچار مشکل شوند و مدارس حاضر نیستند مسئولیت آنها را تقبل کنند.
۲- واب کینیو، نخست وزیر مانیتوبا، می‌گوید که حاضر است به کمک جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برود و به استان‌هایی که با مالیات فدرال کربن مخالفت می‌کنند، راه‌حل‌های معتبری ارائه دهد. افزایش این مالیات در ۱ آوریل، ۳.۳ سنت به هر لیتر بنزین و ۲.۹ سنت به هر متر مکعب گاز طبیعی اضافه می‌کند، بنابراین هم مالیات اضافه می‌شود و هم بازگشت پول آن به شکل چک دولت کانادا به خانوارها خواهد بود. واب می‌گوید با توجه به اینکه وی در بودجه منیتوبا این استان را در مسیر به صفر رساندن کربن قرار داده، از دولت فدرال تقاضای معافیت مالیاتی کرده است. او افزود که این استان با سرمایه‌گذاری در ۵۰ سال گذشته در شبکه آبی استان در حال حذف تولید انرژی از کربن است.

فردا بنزین لیتری ۳.۳ سنت و گاز مترمکعبی ۲.۹ سنت گران می‌شود؛ تعطیلی مدارس کانادا برای خورشید گرفتگی؛ تظاهرات صدها هزار اسرائیلی همراه با جراحی نتانیاهو

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- مالیات کربن فدرال از فردا، بنزین را ۳.۳ سنت در هر لیتر افزایش می‌دهد، و به این شکل، قیمت آن به ۲۰۶.۹ سنت در ونکوور؛ ۱۷۱.۹ سنت در مونترآل؛ ۱۶۹.۹ سنت در کبک؛ ۱۶۶.۳ سنت در هالیفاکس؛ ۱۶۲.۹ سنت در بزرگ‌شهر تورنتو، اتاوا و کلگری؛ ۱۶۰.۹ سنت در ادمونتون؛ ۱۵۷.۹ سنت در ساسکاتون، ۱۴۳.۹ سنت در وینیپگ مانیتوبا خواهد رسید. گازوئیل نیز ۴.۱ سنت در هر لیتر افزایش می‌یابد.

اخبار استان‌های کانادا
۴- گروهی از ۴۴ رستوران تیم‌هورتونز، متشکل از ۱۶ صاحب امتیاز در استان کبک، شرکت تیم‌هورتونز را بدلیل محدودیت‌های غیرمنطقی در قراردادهای مجوز شرکت که نتیجتا به سود کمتر از حد انتظار انجامیده، به دادگاه کشیدند. آن‌ها ادعا می‌کنند که تیمز هم برای نرخ‌های منو و هم موادی که رستوران‌ها نیاز دارند، قیمت‌ها را تعیین می‌کند که این قیمت‌ها با بازار مطابقت نمی‌کند و جایی نیز برای مانور آنها باقی نمی‌گذارد، که در نتیجه این شرکت‌ها از سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ در مجموع ۱۸.۹ میلیون دلار ضرر کرده‌اند.

اخبار جهان
۵- اطلاعات شخصی ۷۳ میلیون مشتری شرکت مخابراتی ای‌تی‌اندتی، شامل ۷.۶ میلیون مشتری فعلی و ۶۵.۴ میلیون مشتری سابق در آمریکا به اینترنت درز کرد. اطلاعات مربوط شامل نام کامل، تاریخ تولد، شماره تلفن، آدرس ایمیل و پستی، شماره تامین اجتماعی و همچنین شماره حساب و رمز عبور مشتریان بوده که در دارک‌وب منتشر شده و مربوط به سال ۲۰۱۹ یا قبل از آن است. پیشتر در دو نوبت، در ماه مارس ۲۰۲۳ و ماه اوت ۲۰۲۱ نیز اطلاعات مشتریان این شرکت افشا شده بود.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- صدها هزار اسرائیلی روز یکشنبه در مرکز بیت‌المقدس در بزرگترین تظاهرات ضد دولتی از زمان آغاز جنگ این کشور در ماه اکتبر، تجمع کردند. معترضان از دولت خواستند تا برای آزادی ده‌ها گروگان در غزه هر چه سریع‌تر و بدون شرط به آتش‌بس دست یابد و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا بنیامین نتانیاهو کنار رود. این در حالی‌ست که نتانیاهو ۷۴ ساله، نخست وزیر اسرائیل به زودی تحت بیهوشی کامل، مورد عمل جراحی فتق قرار خواهد گرفت. در طی مدت جراحی و استراحت وی، یاریو لوین معاون نخست وزیری و وزیر دادگستری بطور موقت بجای او خواهد نشست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- چارلز سوم، پادشاه ۷۵ ساله بریتانیا برای نخستین بار از زمان اعلام ابتلایش به بیماری سرطان آفتابی شد و برای شرکت در مراسم روز عید پاک در قلعه ویندزور به ملکه کامیلا و سایر اعضای خانواده سلطنتی پیوست. در اوایل ماه فوریه خاندان سلطنتی بریتانیا اعلام کرد که وی به بیماری سرطان مبتلا شده اما اشاره‌ای به نوع سرطان نداشت. عروسش کیت میلدلتون، همسر شاهزاده ویلیام نیز به بیماری سرطان مبتلا شده که در این مراسم شرکت نکرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه، اعلام کرد که پاریس صدها خودروی زرهی دسته دوم ۴۰ ساله ارتش خود که در حال بازنشستگی‌ست را همراه با سیستم موشک ضدهوایی استر ۳۰ که شبیه پاتریوت آمریکایی‌ست، به اوکراین برای جنگ با روسیه تحویل می‌دهد. اوکراین می‌گوید با کمبود شدید جنگ‌افزار روبروست و به همین دلیل اخیرا متحمل شکست در جبهه‌ها شده است.
۹- انتخابات محلی و شهرداری‌های ترکیه با ۶۱ میلیون شهروند واجد شرایط و میزان مشارکت ۷۷ درصدی به پایان رسید. با شمارش حدود ۸۰% از آرا، حزب جمهوری‌خواه خلق که اپوزیسون رجب طیب اردوغان به‌حساب می‌آید، در ۳۶ استان از ۸۱ استان ترکیه پیشتاز است و کنترل خود بر شهرهای کلیدی را در انتخابات محلی حفظ خواهد کرد. امام‌اوغلو با اختلاف نزدیک به ۱۰ درصد همچنان در استانبول از نماینده اردوغان پیش است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۰- تیم میلی هاکی روی یخ زنان ایران بدون شکست و بدون گل خورده قهرمان آسیا و اقیانوسیه شد. در مسابقات دوره‌ای این قهرمانی که در بیشکک قرقیزستان انجام گرفت دختران ایرانی توانستند با شکست دادن ۴ بر صفر فیلیپین قهرمان شوند. این تیم که ۴ سال است تشکیل شده در دوره قبل با شکست از تایلند دوم شده بود. هنوز زنان ایرانی رنکینگ جهانی ندارند و تیم‌های آسیایی ژاپن، چین، کره، قزاقستان، تایپه، هنگ‌کنگ و کره شمالی جلوتر از این تیم قرار دارند که هیچکدام در این جام شرکت نکرده بودند. تیم مردان ایران در رده ۵۴ جهان و ۱۲ آسیا قرار دارد؛ این در حالیست که رتبه اول هم مردان و هم زنان هاکی روی یخ جهان در اختیار کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, March 31, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به