کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کانادا نهاد نظارتی روی انتشار محتوا در فضای آنلاین ایجاد می‌کند تا اشاعه دهنده‌های محتوای مضر پاسخگو باشند. این نهاد یک دفتر ایمنی دیجیتال با دستور کاهش آسیب‌های آنلاین در اتاوا تاسیس می‌شود و جدای نهاد نظارتی رسانه‌ای کانادا موسوم به سی‌آر‌تی‌سی خواهد بود. کانادا با نگرانی‌های آنلاین مربوط به حفظ حریم خصوصی در مورد تأیید سن و بسیاری از موضوعات دیگر مانند جنایت جنسی مواجه است.
۲- نرخ باروری در کانادا به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک قرن گذشته رسید. کمی بیش ۲۱% زنان و ۱۵% مردان بدون فرزند ۱۸ تا ۳۴ ساله که اخیراً توسط مرکز تحقیقاتی پیو مورد نظرسنجی قرار گرفتند، گفتند که هرگز نمی‌خواهند بچه‌دار شوند. حدود ۵۷% مردان و ۴۵% زنان می‌گویند بالاخره می‌خواهند روزی بچه‌دار شوند، اکثر پس از ۳۵ سالگی.

نرخ باروری در کانادا به پایین‌ترین حد خود رسید؛ کانادا نهاد نظارتی انتشار محتوا در فضای آنلاین ایجاد می‌کند؛ ترامپ، هیلی را در ایالتش، بشدت شکست داد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- سفیر ایالات متحده در کانادا می‌گوید جهان ناظر تعهدات هزینه‌های نظامی کانادا در ناتوست. هر کشو عضو باید هر ساله حدود ۲% از تولید ناخالص داخلی خود را خرج تسلیحات کند که در سال ۲۰۲۳، کانادا حدود ۱.۳۸% خرج کرده و رده ۲۵ در میان ۳۰ متحد ناتو قرار گرفته است. بیشترین هزینه‌های کانادا خرید اسلحه و اهدای آن به اوکراین است.
۴- سرطان روده بزرگ در بزرگسالان جوان در حال افزایش است. هزاران نفر خواهان کاهش سن غربالگری کولونوسکوپی از ۵۰ به ۳۰ سال شدند. از هر ۱۶ مرد و هر ۱۸ زن یک نفر (با نرخ ۱۱% کل مرگ و میر ناشی از سرطان) در طول زندگی خود به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند.نرخ ابتلا به این سرطان از سال ۱۹۸۰ در حال کاهش است.

اخبار استان‌های کانادا
۵- از فردا ۲۶ فوریه و با پذیرش تی‌تی‌سی، مسافران می‌توانند فقط با یک پرداخت کرایه، از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی کل بزرگ‌شهر تورنتو، مانند گو، دورهام، برمتون، می‌سی‌ساگا و یورک استفاده کنند.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- پلیس تورنتو بدنبال یک زن ۳۰ تا ۵۰ ساله با ۱۶۰ سانت قد، موهای بلند مواج قهوه‌ای/قرمز، کلاه ایمنی سیاه و سفید رنگ، کوله پشتی مشکی و دوچرخه‌برقی سیاه است که بسته‌های مردم را از جلوی درب آنها در تورنتو می‌دزدد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- یک آهو از پنجره به داخل مجتمع ولمر در شهرک لاسال، انتاریو پرید و در استخر آن شنا کرد! این حیوان بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پس از ورود توسط کارکنان دستگیر و اخراج شد. استخر تا زمانی که برای بازگشت عموم امن نباشد، بسته خواهد ماند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- کانال‌های مشهور ریدو در اتاوا که پیست اسکیت روی یخ شهر هم محسوب می‌شود از امروز برای کل فصل بسته شد. در مجموع، این فصل در سال جاری ۱۰ روز طول کشید و کوتاه‌ترین فصل اسکیت، به استثنای سال گذشته که اصلا باز نشد را، بعلت گرمای زیادی هوا و عدم یخ زدن کافی آب، ثبت کرد. در حالت معمولی این کانال‌ها که ۷.۸ کیلومتر طول دارند به مدت ۴۱ روز در هر فصل باز می‌شوند.

اخبار جهان
۹- دونالد ترامپ، نیکی هیلی را در ایالت کارولینای جنوبی که هیلی سابقا فرماندارش بود، با ۲۰% اختلاف (۶۰% به ۴۰%) شکست داد. با اینحال هیلی قول داد که حداقل تا روز سه‌شنبه ۵ مارس به مبارزه با ترامپ ادامه دهد.
۱۰- تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی ۶ بر یک مقابل بلاروس، به مقام سوم جام جهانی امارات رسید. برزیل که ایران را در نیمه نهایی شکست داده بود، در فینال با برتری ۶ بر ۴ مقابل ایتالیا اول شد.
۱۱- برج ایفل در پاریس پس از ۶ روز تعطیلی به دلیل اعتصاب، امروز باز شد. حدود ۱۰۰ هزار بازدیدکننده به دلیل این اعتصاب نتوانستند از این برج دیدن کنند.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- پلیس اسرائیل با ماشین آبپاش تظاهرات هزاران مخالف دولت که خواستار آزادی فوری گروگان‌ها، استعفای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و برگزاری انتخابات زودرس بودند را شکست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, February 25, 2024 - 18:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به