کلیه ۲۰ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پدرو مادر داوطلب کانادایی که با موشک ارتش اسرائیل در خودرو آشپزخانه سازمان ملل غزه کشته شده، می‌گویند که حمله اسرائیل هدفمند و کشتن امدادگران بوده است. جیکوب فلیکنگر ۳۳ ساله یکی از هفت امدادگر کشته شده در این حمله اسرائیل، پدر یک کودک ۱۸ ماهه، یکی از اعضای سابق نیروهای مسلح کانادا، دارای تابعیت کانادا و آمریکا، در منطقه بیوس در استان کبک بزرگ شده بود. او بطور داوطلب برای کمک به مردم غزه به آنجا رفته بود و اکنون پدر وی می‌گوید حمله اسرائیل به امدادگران خارجی سازمان ملل یک قتل هدفمند بوده است. خودرو امن اعلان شده وی از مسیر امن اعلان شده، و محل اعلان شده خود با حمله اسرائیل مواجه شده بود. کارمندان سازمان ملل و دیگر نیروهای بین‌المللی که تاکنون صدها کشته داده‌اند می‌گویند مختصات دقیق خودشان را همیشه در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند ولیکن همچنان دقیقا مورد حمله قرار می‌گیرند.
۲- بر اساس گزارش جدید دیلویت، شرایط خشکسالی مداوم و شدید در سراسر غرب کانادا می‌تواند تاثیر مخربی بر بخش نفت و گاز طبیعی داشته باشد زیرا امکان بهره‌برداری از این معادن بدون آب که با پمپاژ آن نفت و گاز از دل زمین بیرون آورده می‌شود، وجود ندارد. سطح آب در غرب کانادا، بطور متوسط تنها ۷۲% میانگین آن است. دیروز آلبرتا اعلان کرد که در نظر دارد بعلت خشکسالی، از شمال به جنوب این استان لوله آب بکشد.

والدین کانادایی مقتول حمله اسرائیل به سازمان ملل: هدفمند برای کشتن امدادگران بود؛ عدم اعتماد کانادایی‌ها به خرج‌های کلیه احزاب سیاسی؛ اُال‌جی پول برد لاتاری آنلاین را نمی‌دهد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- یک نظرسنجی جدید توسط نانوز نشان می‌دهد که بیشتر کانادایی‌ها می‌گویند که در مورد مدیریت اقتصادی به هیچ یک از احزاب سیاسی فدرال اعتماد ندارند. طبق آمار، ۳۵% می‌گویند که به محافظه‌کاران، ۲۱% به هیچکس، ۱۹% به لیبرال‌ها و ۱۰% به نیودموکرات‌ها اعتماد دارند.
۴- ارین اُتول رهبر سابق محافظه‌کاران مدعی است که دخالت چین ممکن است در برکناری او از رهبری حزب نقش داشته باشد. او به انگیزه‌های برت چن، شخصی که پشت دادخواستی که خواستار بررسی رهبری او پس از انتخابات ۲۰۲۱ بود، مشکوک است. درخواست چن به حذف اوتول از رهبری حزب منجر نشد اما آغاز فرآیندی بود که در فوریه ۲۰۲۲ به دنبال یک شورش داخلی گروهی، ارین مجبور به ترک سمت خود شد. او می‌گوید مداخله خارجی باعث از دست رفتن حدود ۹ کرسی حزب محافظه‌کار در سال ۲۰۲۱ بوده است.
۵- کارشناسان بهداشت روان و اعتیاد از تصمیم دولت فدرال، برای تعطیل کردن یک سرویس آنلاین که در چهار سال گذشته برای یافتن مشاوره رایگان و پشتیبانی به افرادی که مشکلات روانی دارند راه‌اندازی شده بود، انتقاد کردند. آنها می‌گویند قطع کمک مالی به دو وب‌سایت و یک اپ که از امروز اجرایی شده، بیش از چهار میلیون نفری که از زمان راه‌اندازی آن، تاکنون از آن استفاده کرده‌اند را به حال خود رها می‌کند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- شرکت کتابفروشی ایندیگو کانادا موافقت کرد که سهام عمومی خود را به جرالد شوارتز مدیر اجرایی، و هیتر ریزمن، همسر او به قیمت ۲.۲۵ دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی، واگذار کند. شوارتز حدود ۵۶% و همسرش مالک ۴.۶% از شرکت هستند. کمیته مستقل هیئت مدیره، به اتفاق آرا پیشنهاد این زوج را پذیرفت. پیشتر و در اوایل سال جاری ایندیگو اخراج کارکنان خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم برای ساده کردن عملیات خود، به اجرا گذاشته بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- یک زن ناشناس که می‌گوید از مدیران ارشد شرکت بلک‌بری بوده، علیه شرکت و مدیر اجرایی جدید آن جان جیاماتئو، با ادعای آزار و اذیت جنسی، به دادگاه کالیفرنیای آمریکا شکایت کرد. وی می‌گوید علاوه بر آزار و اذیت جنسی، جان پس از دریافت گزارش شکایت او، سعی داشته تا تلافی کرده و او را به زور در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ از شرکت بیرون کند. بلک‌بری امروز گفت درآمدش به ۱۷۳ میلیون دلار رسیده که بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده، اگرچه هنوز ۵۶ میلیون دلار در سه‌ماهه چهارم ضرر کرده است.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- عملیات پلیس دو استان انتاریو و کبک در بندر مونترال منجر به کشف و بازپس‌گیری نزدیک به ۵۹۸ وسیله نقلیه سرقت شده از ماه دسامبر شد. وسایل نقلیه دزدیده شده به ارزش ۳۴.۵ میلیون دلار که اکثرا از جنوب انتاریو بودند در کانتینرهای حمل و نقل در حال خروج از کشور و برای فروش در بازارهای خارجی در سراسر جهان، آسیا، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی، کشف شدند. سرقت خودرو در سال گذشته ۴۸% در انتاریو و ۵۸% در کبک افزایش یافته و به بیش از ۴۵,۰۰۰ خودرو رسیده است.
۹- برای اولین بار، دولت انتاریو تایید کرد که ۷ نفر از ۲۰,۰۰۰ بیماری که در بیمارستان‌ها بستری و با قانون دولت اجبارا راهی خانه‌های سالمندان و مراقب طولانی شدند، مجبور به پرداخت غرامت شده‌اند. لایحه ۷ به بیمارستان‌ها اجازه‌ می‌دهد بیمارانی که از نقل مکان به خانه طولانی مدت خودداری می‌کنند را روزانه ۴۰۰ دلار جریمه کنند. حداقل یک بیمار برای اقامت ۱۳ روزه در بیمارستان، مبلغ ۵,۲۰۰ دلار پرداخت کرده است. استن چو، وزیر مراقبت‌های طولانی مدت انتاریو می‌گوید که از هیچ پرداختی در این زمینه اطلاع ندارد.
۱۰- شبکه بهداشت و درمان دانشگاه تورنتو می‌گوید با یک قطعی غیرمنتظره سیستم که از ساعت ۵ صبح بر بیمارستان عمومی تورنتو، بیمارستان غربی تورنتو، مرکز سرطان پرنسس مارگارت و درمانگاه تورنتو تاثیر گذاشته بود، مواجه شده که سرانجام در ساعت ۷:۳۰ صبح برطرف شده است. این شبکه گفت که این یک حمله سایبری نبوده، اما قطع شبکه بر ارتباطات تاثیر گذاشته و باعث تاخیر امور گشته است.
۱۱- داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، می‌گوید که نمی‌خواهد دانشجویان بین‌المللی را در دانشکده‌های پزشکی انتاریو ببیند و می‌خواهد این دانشگاه‌ها کانادایی‌ها را در اولویت قرار دهند. او گفت که بسیاری از دانشجویان انتاریو موفق نمی‌شوند که به این دانشگاه‌ها بروند و اجبارا برای تحصیل به کشورهای کارائیب، ایرلند و استرالیا می‌روند، در حالیکه تقریبا ۱۸% دانشجویان این دانشگاه‌ها، دانشجویان بین‌المللی هستند.
۱۲- از آنجایی که اعتصاب کارکنان آموزشی دانشگاه یورک (موسوم به کوپ ۳۹۰۳) وارد پنجمین هفته خود شد، دانشجویان با امضاء طوماری با ۵,۰۰۰ نام گفتند که زندگی آنها به شدت تحت تاثیر اعتصاب قرار گرفته و خواهان پس گرفتن شهریه خود هستند. آخرین باری که کارگران دانشگاه یورک اعتصاب کردند در سال ۲۰۱۸ بود که ۱۱ ماه به طول انجامید.
۱۳- پنج بیمارستان انتاریو که در ۲۳ اکتبر گذشته تحت تاثیر یک حمله باج‌افزار قرار گرفتند، می‌گویند که بیش از ۳۲۶,۸۰۰ نامه را برای اطلاع بیمارانی که اطلاعات شخصی آن‌ها در حمله سایبری به سرقت رفته است، ارسال کرده‌اند.
۱۴- لاتاری‌بازان انتاریویی می‌گویند شرکت اُال‌جی اجازه برداشت پول برنده آنها در لاتاری‌های آنلاین را نمی‌دهد. لندون ویلیامز می‌گوید وی در مجموع حدود ۱,۰۰۰ دلار در لاتاری پُرولاین آنلاین برنده شده اما او به همراه افراد دیگری، نمی‌توانند این پول را به حساب بانکی خود منتقل کنند. اُال‌جی در این زمینه سکوت کرده است.

اخبار جهان
۱۵- تعداد آتش‌سوزی در بخش‌هایی از جنگل‌های استوایی آمازون برزیل آنقدر زیاد است که مسئولان می‌گویند در حال از دست دادن جنگل‌های بارانی هستند. افزایش دما، خشکسالی تاریخی و جنگل‌زدایی که به آتش‌سوزی در این جنگل‌ها انجامیده، که همراه با نرخ افزایش ۲۰ درصدی جنگل‌زدایی، به شدت روی بالانس اکسیژن و دی‌اکسید کربن در جهان اثر دارد.
۱۶- خوان ویسنته پرز مورا، پیرترین مرد جهان در سن ۱۱۴ سالگی درگذشت. این خبر را فردی برنال، فرماندار تاچیرا در ونزوئلا، جایی که مورا در آن زندگی می‌کرد اعلان کرد. مورا متولد ۲۷ می‌ ۱۹۰۹، تا پایان ماه آینده ۱۱۵ ساله می‌شد و از سال ۲۰۱۹ بعنوان پیرترین مرد جهان رسیده بود. او که اصالتا اهل سن خوزه د بولیوار، روستای کوچکی در سمت غربی ونزوئلا است، اولین کار خود را در پنج سالگی آغاز کرد. همسر او، روزاریو گاردیا، ۶۰ سال با وی زندگی کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۷ درگذشت. انتظار می‌رود که پیرترین مرد زنده بعدی، گیسابورو سونوبه ژاپنی ۱۱۲ ساله باشد.
۱۷- بعد از اینکه هزاران کاربر جهانی واتس‌اپ مشکلاتی را در اوایل روز در این اپلیکیشن گزارش کردند، واتس‌اپ گفت توانسته بیش از یکصد هزار تلفنی که ارتباط نداشتند را حدود ساعت ۳ بعدازظهر شناسایی کند و رفع اشکال آنها تا ساعت ۶ بعدازظهر به پایان برسد. در همین اثنا، اینستاگرام و فیس‌بوک هم دچار اختلالاتی شده بودند.
۱۸- شمار قربانیان و زخمی‌های ناشی از قوی‌ترین زمین‌لرزه ۷.۴ ریشتری تایوان در ۲۵ سال گذشته، به ترتیب به دست‌کم ۹ نفر و بیش از ۹۰۰ نفر رسید. گفته می‌شود ۵۰ کارگری که با یک مینی‌بوس به سمت هتلی در پارک ملی سفر می‌کردند در این حادثه مفقود شده‌اند. زمین لرزه روز چهارشنبه درست قبل از ساعت ۸ صبح به وقت محلی روی داد. مرکز آن در ۱۸ کیلومتری جنوب شهر هوالین و در عمق ۳۴.۸ کیلومتری زمین اعلام شده است.
۱۹- اوکراین زیر فشاری که بیش از دو سال جنگ با روسیه بر ارتش این کشور وارد کرده برای تکمیل صفوف نظامیان خود، اعلام کرد که از این پس سن سربازی مردان را تغیییر می‌دهد. در حالیکه مردان کمتر از ۶۰ سال از سفر به خارج از کشور منع شده‌اند تا در صورت نیاز به ارتش احضار شوند، سن ورود به خدمت اجباری سربازی از ۲۷ به ۲۵ سال کاهش یافت، مضافا اینکه برخی از معافیت‌ها نیز حذف می‌شوند. برآورد می‌شود که با این تمهید جدید، حدود۵۰ هزار سرباز به ارتش اضافه شود. این در حالی‌ست که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت ارتش این کشور نیروهای اوکراینی و غربی را در چندین جبهه به عقب رانده ولی اوکراین این ادعا را رد کرد.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۲۰- ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگران فلسطین در سازمان ملل روز سه‌شنبه ۲ آوریل طی نامه‌ای به شورای امنیت و خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، بطور رسمی درخواست مجدد فلسطین برای عضویت کامل و بعنوان یک کشور در این سازمان را تکرار کرد. فلسطینی‌ها پیش از این در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند که با چرخاندن‌های آمریکا، این درخواست هرگز به دستور جلسه نرسید تا اینکه در نهایت در نوامبر ۲۰۱۲ میلادی، با رای مجمع عمومی سازمان ملل، فلسطین جایگاه "دولت ناظر غیرعضو" را به دست آورد. درخواست عضویت یک کشور، با تصمیم مجمع عمومی و در صورت کسب رای موافق دو سوم اعضای آن پس از توصیه مثبت شورای امنیت سازمان ملل آغاز می‌شود. تاکنون ۱۴۰ کشور، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند و احتمال بسیار دارد که این درخواست باز هم توسط آمریکا وتو شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 3, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به