کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- فروشگاه‌های زنجیره‌ای لندن‌دراگز می‌گوید هکرهای سایبری که ماه گذشته فایل‌های دفتر مرکزی شرکت آن را سرقت کرده‌اند، برخی از رد درخواست دریافت پولشان، امروز داده‌های مردم و کارمندان شرکت را منتشر کردند. این شرکت صرفا گفته که این فایل‌ها حاوی اطلاعات کارمندان هستند و وضعیت عمقا ناراحت‌کننده شده است. وقتی این شرکت از حمله سایبری مطلع شد، تمام ۷۹ فروشگاه خود را در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا تعطیل کرد و تا ۷ ماه می‌ باز نکرد.
۲- چند روز پس از اینکه شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای غذاهای دریایی تایلندی ردلابستر در آمریکا اعلان ورشکستگی کرد، امروز گفت که حکم ورشکستی در آمریکا، شامل ده‌ها رستورانش در کانادا، تحت عنوان "بدهکار مرتبط" نیز می‌شود. این شرکت در اوجش ۷۰۰ رستوران در سراسر ایالات متحده و کانادا داشت.

کانادایی‌های بدنیا آمده در خارج دوباره کانادایی می‌شوند؛ هکرها اطلاعات فروشگاه‌های لندن‌دراگز را منتشر کردند؛ هشدار آمریکا: کانادا باید حداقل ۲% هزینه نظامی کند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- دانشگاه تورنتو می‌گوید دانشجویان مخالف کشتار اسرائیل در فلسطین که در این دانشگاه اردو زده‌اند ۲۴ ساعت فرصت دارند تا آخرین پیشنهاد بین خود را قطعی کنند و چادرهایشان را جمع نمایند. ده‌ها دانشجو، کارمند و استاد از دوم ماه مه به‌طور شبانه‌روزی فضای سبزی در کینگز کالج سیرکل در پردیس سنت‌جورج دانشگاه در مرکز شهر تورنتو را اشغال کرده‌اند و خواهان پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه و نیز قطع ارتباط این دانشگاه با اسرائیل هستند. هنوز توافق میان آنها علنی نشده است.
۴- روسلان گازیف، شناگر ۲۴ ساله المپیکی کانادایی اهل تورنتو، به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ، ۱۸ ماه محروم شد. وی بین ژانویه ۲۰۲۳ و آگوست ۲۰۲۳، دو آزمایش تست دوپینگ خود را در اختیار کمیته بررسی دوپینگ قرار نداده بود. او امروز محرومیتش را پذیرفت.
۵- یک لایحه جدید دولتی که روز پنجشنبه در مجلس عوام ارائه شد به کانادایی‌ها اجازه می‌دهد تا حقوق شهروندی را به فرزندان خود که در خارج از این کشور متولد شده‌اند منتقل کنند. این قانون سال‌ها در کانادا وجود داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۹، دولت استفان هارپر نخست وزیر سابق محافظه‌کار فدرال، قانون را تغییر داد تا والدین کانادایی که در خارج از کشور به دنیا آمده بودند، نتوانند تابعیت خود را منتقل کنند، مگر اینکه فرزندشان در کانادا به دنیا بیاید. این لایحه جدید بدنبال این تصویب می‌شود که بعلت شکایت، دادگاه حکم به لغو این قانون داد. مشخص نیست با تغییر قانون چند نفر کانادایی خواهند شد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- گلال‌الدین علی، ۶۴ ساله از اتاوا، کارمند وزارت خارجه دولت کانادا که مشاور فنی آن در افغانستان بوده، به ۱۱ فقره اتهام از جمله تجاوز جنسی و سوء استفاده جنسی از مترجم سابق زن افغان، تجاوز، تهدید و اخاذی بین سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ متهم شده است. نام این زن منتشر نشده اما در شکایت وی آمده که او خواهان غرامت ۱.۷۵ میلیون دلاری از علی و بیش از ۱ میلیون دلاری از دولت کانادا برای خسارات تنبیهی، رنج روحی و از دست دادن منافع اقتصادی آینده و گذشته است. این زن می‌گوید که علی را در کمپ ناتان اسمیت در افغانستان ملاقات کرده و سپس علی به او کمک کرده تا تحت یک برنامه مهاجرتی ویژه برای افغان‌ها به کانادا بیاید. او ادعا می‌کند که علی تقریبا بلافاصله پس از ورودش به کانادا، زمانی که او ۱۷ ساله بود، شروع به تعرض به او کرد و تهدید کرد که در مورد این آزار با کسی صحبت نکند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- سناتورهای آمریکایی به ترودو نامه نوشتند و از او خواستند به عنوان یکی از ۳۲ عضو ناتو، به تعهدش مبنی بر هزینه ۲% از تولید ناخالص داخلی کشور در امور نظامی عمل کند. تخمین زده می‌شود که هزینه‌های دفاعی کانادا ۱.۷% باشد در حالیکه ۵ سال پیش طی ضرب‌الاجلی پذیرفته بود که به قول خود عمل کند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- تمدید خودکار پلاک خودروهای استان انتاریو از اول جولای آغاز می‌شود. رانندگان باید قبل از اول جولای پلاک‌های خود را به‌روز کنند، آنهایی که تا قبل از اول ژوئیه پلاک خود را تمدید نکنند ممکن است با جریمه ۱۱۰ دلاری روبرو شوند. در سال ۲۰۲۲، دولت فورد تمام هزینه‌های مربوط به ثبت سالانه پلاک‌ها را حذف کرد، اما این امر باعث شد که صدها هزار خودرو در سراسر استان دارای پلاک‌های ثبت نشده باشند.
۹- گرگ چیالتاس، پدر مجرد تورنتویی که در قرعه‌کشی اخیر لوتو مکس در ۱۹ آوریل ۷۰ میلیون دلار برنده شد، می‌گوید با دیدن مبلغ بزرگ پول در حساب بانکی خود، از روی صندلی به پایین افتاده و اکنون می‌خواهد به اوضاع فرزندان و نوه‌هایش رسیدگی کند.
۱۰- پلیس اتاوا اعلام کرد یک زن ۷۴ ساله را به دلیل پایین کشیدن حجاب حیفا عبدالخالق در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها در اتاوا، شناسایی و متهم به حمله، شرارت، آزار و اذیت از طریق تهدید و رفتار کرده است. در ابتدا این حرکت به‌عنوان جنایت ناشی از نفرت مورد بررسی قرار گرفته بود اما پلیس نمی‌گوید چرا آن آن جرم را تغییر داده است. پلیس نام این زن را اعلام نکرده است.

اخبار جهان
۱۱- هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی امروز با شرکت نیوز به توافق رسید تا از محتوای خبرهای این شرکت در وال استریت ژورنال، بارون، نیویورک پست، دیلی تلگراف، به‌عنوان بخشی از قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری و چند ساله بین دو شرکت استفاده کند. طی این قرارداد اوپن‌ای‌ای به مطالب تازه و آرشیو نیوز دسترسی خواهد داشت و نیوز نیز از اوپن‌ای‌آی برای آموزش و توسعه استفاده خواهد کرد. پیشتر اوپن‌ای‌آی قراردادهایی را نیز با اسوشیتدپرس، ایکسل سپرینگر، پریسا مدیا، لوموند و فایننشیال تایمز امضاء کرده بود.
۱۲- تلسکوپ فضایی اروپایی اقلیدس تصاویر تازه‌ای از قسمتی از کیهان در فاصله ۱,۳۰۰ سال نوری از زمین که شامل یک منطقه ستاره‌زایی بنفش و نارنجی و یک کهکشان مارپیچی شبیه به کهکشان راه شیری می‌شود را منتشر کرد. این عکس‌ها ردپایی از ماده تاریک و سیاهچاله‌ها را با خم کردن نور برخی از کهکشان‌های پس‌زمینه نشان می‌دهد. اقلیدس، برخلاف تلسکوپ فضایی جیمز وب، دید میدانی بسیار وسیع‌تری دارد. تصور می‌شود که ماده تاریک و انرژی تاریک ۹۵% از جهان را تشکیل می‌دهند، با این حال ما تقریباً هیچ چیز در مورد آنها نمی‌دانیم.
۱۳- پس از پخش تصاویر اسارت سربازان دختر اسرائیلی توسط حماس در تلویزیون اسرائیل، کابینه جنگ اسرائیل به از سرگیری مذاکرات به منظور آزادسازی گروگان‌های تحت اسارت حماس در نوار غزه چراغ سبز نشان داد. نتانیاهو که اکنون حکم بازداشت بین‌المللی خود بعلت جنایت در غزه از دیوان لاهه را دارد گفت مبارزه با تمام توان تا نابودی حماس را ادامه می‌دهد و به همین دلیل بمباران مناطقی در شمال و جنوب غزه همچنان ادامه یافت.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۴- وزارت دفاع روسیه می‌گوید نیروهایش کنترل روستای آندریوکا واقع در جنوب غربی باهموت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند و در مجموع حمله اخیر و غافلگیرانه آنها با تصرف زمین‌های زیادی در سراسر خط مقدم ادامه دارد. اوکراین اعلام کرد که نیروهایش در حال دفع سه حمله روسیه هستند. در عین حال روسیه گفت اگر کی‌یف با تسلیحات انگلیس به خاک روسیه حمله کند، روسیه اهداف بریتانیا را فراتر از اوکراین هدف می‌گیرد، همچنانکه پیشتر نیز چنین اولتیماتومی را به فرانسه داده بود. پوتین نیز گفت که در مقابل دست‌اندازی آمریکا بر منافع روسیه، این کشور نیز دست به مصادره اموال آمریکا، از جمله ارزهای اصلی و اوراق قرضه دولتی می‌زند. روسیه حدود ۲۰% از خاک اوکراین را اشغال کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, May 23, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به