کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- نرخ تورم کانادا در ژانویه با افت قیمت بنزین به ۲.۹% کاهش یافت. همچنان بهره وام مسکن با ۲۷.۴% عامل اصلی تورم است و اجاره نیز ۷.۹% افزایش یافته است. اقتصاددانان پیش‌بینی ۳.۳% را داشتند و می‌گویند همچنان انتظار کاهش بهره در ماه ژوئن را دارند.
۲- دولت فدرال ۲ میلیارد دلار برای کمک به ساخت هزاران خانه استیجاری ارزان قیمت در زمین‌های عمومی کم‌استفاده اختصاص داد.

کاهش تورم ژانویه کانادا به ۲.۹%؛ آمریکا برای بار سوم قطعنامه آتش‌بس غزه را وتو کرد؛ زن رئیس جمهور هائیتی با همدستی نخست وزیر، شوهرش را کشت تا رئیس جمهور شود

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- حسابرس کل کانادا می‌گوید دولت بی‌توجهی آشکاری در قراردادش برای برنامه نرم‌افزاری ارایوکن داشته و ترودو می‌گوید بدیهی است که قوانین رعایت نشده است.
۴- دولت فدرال تخفیف مالیات کربن برای مشاغل کوچک که ۴۰% (۹۳۵ میلیون دلار) درآمدش را تشکیل می‌دهد، کاهش خواهد داد و پرداخت آن به خانواده‌ها را از ابتدای آوریل افزایش می‌دهد. دولت همچنان بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از مالیات کربن طی ۵ سال اول را بدهکار است که نمی‌گوید چه زمانی پرداخت می‌کند.
۵- کارمند سابق سازمان برق انتاریو متهم به افشای موارد امنیتی به خارجی‌ها شد و دستگیر گشت.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- دولت داگ فورد نخست‌وزیر انتاریو قانون جدید تسریع ساخت بزرگراه‌های تازه در استان با کاستن از ارزیابی‌های زیست‌محیطی را به مجلس ارائه کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- جریمه تخلفات پارکینگ تورنتو از ۳۰ دلار به ۷۵ دلار افزایش می‌یابد و پارک کردن در مسیر دوچرخه ممکن است ۲۰۰ دلار جریمه داشته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- وقتی پلیس خودش قانون‌شکن می‌شود: وسایل نقلیه پلیس تورنتو حداقل ۱,۰۳۸ بار بعلت سرعت بیش از حد مجاز و ۱۶۴ بار بعلت رد شدن از چراغ قرمز جریمه شده‌اند.
۹- دولت کبک از اتاوا خواست ۱ میلیارد دلار هزینه پناهندگان این استان در طی ۳ سال اخیر را سریعا پرداخت کند. حداقل ۲۸۹,۰۴۷ نفر یا ۵۵% از ۱۶۰,۶۵۱ پناهجویی که در حال حاضر در کانادا اقامت دارند، در کبک هستند.

اخبار جهان
۱۰- آمریکا برای بار سوم قطعنامه آتش‌بس غزه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد و گفت قطعنامه پیشنهادی الجزایر خوب نیست زیرا آمریکا فردی را به منطقه برای مذاکره فرستاده و نیز در آن حمله حماس محکوم نشده است.
۱۱- برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل ادامه جنگ بین اسرائیل و حماس، ارسال کمک به شمال غزه که پیشتر مردمش در معرض قحطی و مرگ بودند را متوقف کرده است.
۱۲- ژان میشل ساما لوکوند، نخست وزیر جمهوری دموکراتیک کنگو پس از ناتوانی در کنترل تشدید خشونت‌ها بین ارتش و توتسی‌ها استعفا داد و دولت را منحل کرد.
۱۳- حوثی‌ها پهپاد ۳۲ میلیون دلاری ام‌کیو۹ آمریکا را با یک موشک سرنگون کردند.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- مارتین مویس همسر جوونل مویس رئیس جمهور مقتول هائیتی متهم به قتل او شد. قاضی می‌گوید او با کلود جوزف نخست وزیر سابق کشور همدستی کرده تا رئیس جمهور را بکُشند و کلود رهبر موقت کشور شود تا زمان انتخابات که در آن مارتین به ریاست جمهوری انتخاب شود و جانشین همسر مقتولش گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, February 20, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به