بودجه کل تصویب شده این طرح بالغ بر ۴,۹۸۳,۰۰۰ دلار است که دولت فدرال کانادا ۴۰ درصد و استان انتاریو ۳۳.۳۳ تامین اعتبار آنرا به عهده گرفتند
روز جمعه ۱۲ فوریه، طی یک میتینگ آنلاین زوم و با حضور بیش از ده‌ها نفر از دولتمردان فدرال کانادا، انتاریو و شهرداری‌های بهمراه تنی چند از فعالین جامعه ایرانی کانادایی، وزیر تجارت بین‌المللی و صادرات و بیزینس‌های کوچک کانادا همراه با نخست وزیر انتاریو اعلان کردند که به پروژه گسترش بنیاد پریا، اولین و تنها مرکز ایرانیان خارج از ایران، کمک مالی اعطا می‌کنند.
بدین شکل بنیاد پریا تبدیل به تنها "کامیونیتی سنتر" کانادایی شد که در عین شیوع کرونا اعتبار بودجه گسترش آن تایید می‌شود. به گفته وزی "مری نگ"، پریا در عین کرونا از رساندن انواع کمک‌ها به مردم در سرتاسر انتاریو نه تنها دریغ نکرده و درب‌هایش را نبسته بلکه توانسته با مراجعه مستقیم به منازل مردم، کمک‌ها را به آنها برساند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تصویب بودجه دولت کانادا و انتاریو برای گسترش بنیاد پریا، اولین و تنها مرکز ایرانیان
بنیاد پریا اخیرا در حال برنامه‌ریزی برای گسترش خدماتش به جامعه ایرانی و نیز جامعه کانادایی بوده و به همین دلیل نیاز به فضای بیشتری را احساس می‌کرده است. این بنیاد پس از بررسی‌های اولیه سرانجام طرحی را برای افزودن حدود ۱۰,۰۰۰ اسکوئرفیت زیربنا به فضای کنونی خود آماده کرد و برای تامین بودجه آن از دولت فدرال کانادا و انتاریو درخواست کمک نمود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در این طرح که نقشه‌هایش تهیه شده و برای بررسی تقدیم شهرداری مارکهام شده است پریا یک ساختمان دو طبقه جدید را به ضلع شمالی ساختمان کنونی خود با رعایت استانداردهای محیط زیستی، از جمله پنل‌های خورشیدی به اتمام برساند. در طبقه اول، ۴ تا ۵ کلاس و اتاق اجتماعات، بعلاوه یک دفتر، راه پله و آسانسور به طبقه بالا و یک بخش پذیرش بزرگ؛ و در طبقه دوم طبقه دوم: یک زمین ورزش استاندارد والیبال و بسکتبال به اضافه حمام و دستشویی، ۳ تا ۴ اتاق اجتماعات، بعلاوه یک دفتر در نظر گرفته شده است. طی این طرح و طبق قانون حداقل ۴۵ پارکینگ برای مجموعه باقی خواهد ماند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بودجه کل تصویب شده این طرح بالغ بر ۴,۹۸۳,۰۰۰ دلار است که دولت فدرال کانادا ۴۰ درصد و استان انتاریو ۳۳.۳۳ تامین اعتبار آنرا به عهده گرفتند که هم وزیر دولت فدرال و هم نخست وزیر انتاریو در این جلسه حمایت خود از این طرح را ابراز نمودند. بنیاد پریا همراه با جامعه نیز باید بتواند ۲۶.۶۷ درصد این مبلغ یعنی ۱,۳۲۸,۹۶۶ را تامین کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
اعلان اعتبار با حضور وزیر، نخست وزیر، شهردار، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها
برای این اعلان، همه مسئولین دخیل در این اعتبار از همه سطوح دولت که با یکدیگر ورای مواضع سیاسی خود همکاری می‌کنند. حضور داشتند. علی‌یار مجری این جلسه با تشکر از حضور همه این جلسه را آغاز کرد و در ادامه مجید جوهری، نماینده ایرانی‌تبار مجلس فدرال کانادا از منطقه ریچموندهیل با تشکر از همه سیاسیون و رسانه‌ها و با تبریک سال نوی چینی اعلان کرد که بنیاد پریا در کنار دیگر ارگان‌های مهم کشور، پس از شیوع کرونا با افتخار توانسته به بسیاری از افراد کمک مستقیم غذایی و انسانی نماید. علاوه بر این بنیاد پریا در همین سال توانسته به ده‌ها دانشجو بورسیه تحصیلی اعطا نماید. جوهری در ادامه افزود: "به همین دلیل بزرگتر شدن بنیاد پریا کمک مهمی به اجتماع {کانادایی} است و در این رابطه نیاز به مکان بزرگتری دارد که امروز و بدین وسیله اعلان می‌کنیم که وزیر ماری نگ، تصویب بودجه دولت فدرال کانادا را در این زمینه به پریا اعلان می‌نماید".
 
سخنان وزیر تجارت بین‌المللی و صادرات و بیزینس‌های کوچک کانادا
"ماری نگ" پس از سخنان جوهری گفت که این اعلانی بسیار دلپذیر است برای مارکهام – تورن‌هیل. او با تشکر از داگ فورد نخست وزیر انتاریو و فرانک اسکارپتی شهردار مارکهام نیز که در جلسه حضور داشتند افزود که وی از تلاش‌های "احمد تبریزی" ریاست این بنیاد نیز سپاسگزاری نماید.
او اینگونه ادامه داد: "با اینکه ما در همه سطوح دولت‌ها در سرتاسر کانادا در حال مقابله با کرونا هستیم، می‌خواهیم برای بهتر شدن آینده یک قدم دیگر رو به جلو برداریم و به بنیاد پریا کمک کنیم. بنیاد پریا همواره برای هزاران خانواده کانادایی دستانش را باز و کمک کرده، مخصوصا به تازه واردین به کانادا و نیز سالمندان و جوانان. پریا همیشه با علاقه‌ای روزافزون به اجتماع کمک کرده است. من امروز اعلان می‌کنم که دولت فدرال کانادا مبلغ ۱.۶ میلیون دلار به پریا برای گسترش و کمک بیشتر به اجتماع اهدا می‌کند تا ۱۰ هزار اسکوئرفیت مربع در دو طبقه به ساختمان جدیدش بیافزاید". او با اشاره به برخی جزئیات ادامه داد که پارکینگ کافی و پنل‌های خورشیدی و امکانات بیشتر دیگری در این پروژه لحاظ شده است. او در نهایت گفت: "من معتقدم این کمک ما می‌تواند منجر به کمک بیشتری به مردم از طریق بنیاد پریا شود".
 
سخنان داگ فورد نخست وزیر انتاریو
داگ فورد که پس از وزیر سخن می‌گفت با تبریک گفتن به احمد تبریزی بابت دریافت نشان "نظام انتاریو" چنین گفت: "من از وزیر نگ تشکر می‌کنم و نیز از مجید جوهری و مایکل پارسا که نقش بسیار مهمی در تصویب این طرح و تامین اعتبار آن دارند. من از شهرداری به اینجا {نخست وزیری استان} رسیده‌ام و بخوبی شرایط اسکارپتی (شهردار مارکهام که پریا در آن قرار دارد) را درک می‌کنم. می‌خواهم بگویم همکاری نزدیک هر سه سطح دولتی شهرداری، استانی و فدرال کانادا هرگز به این خوبی نبوده است. مردم از ما می‌خواهند که با همدیگر کار کنیم و ما نیز می‌خواهیم که با همدیگر همکاری کنیم". وی با تشکر از پیشرو بودن احمد تبریزی گفت که دوست دارد در زمان آغاز به کار ساختمان جدید پریا شخصا بیاید و روبان افتتاح آنرا قیچی کند. او در ادامه افزود: "ما {کانادایی‌ها} همه با هم کرونا را شکست می‌دهیم و پس از آن نیز همه با هم دوباره اقتصادمان را می‌سازیم، قدم به قدم. من باید از مایکل پارسا و نیز امیر مسعودی که نفر دوم من است تشکر کنم که به دولت انتاریو و بنیاد پریا کمک می‌کنند. برای همه شما آرزوی سلامتی دارم".
 
سخنان نماینده مجلس انتاریو از منطقه مارکهام - تورن‌هیل
لوگان کاناپاتی نماینده منطقه مارکهام - تورن‌هیل در مجلس انتاریو نیز گفت: "من خوشحالم که چنین مبلغی به بنیاد پریا که در منطقه من قرار دارد، اختصاص یافته است. این مبلغ برای رساندن کمک‌های بیشتری به ایرانیان و نیز همه دیگر گروه‌های اجتماعی داده شده است. بنیاد پریا به رهبری احمد تبریزی پیشروست و همیشه با داوطلبانش به همه کانادایی‌ها خوش آمد می‌گویند. هر دفعه که من به پریا رفته‌ام به بهترین وجه مورد خیر مقدم قرار گرفته‌ام. من می‌خواهم از همه سطوح دولتی و نیز پریا تشکر ویژه‌ای داشته باشم".
 
سخنان ریاست بنیاد پریا
احمد تبریزی، بنیانگزار و ریاست بنیاد پریا پس از نماینده مجلس چنین گفت: "من فکر می‌کنم که این لحظه خوبی برای اجتماع ماست و می‌خواهم از همه سطوح دولتی برای آفریدن چنین لحظه‌ای تشکر کنم، جناب وزیر نگ، جناب نخست وزیر فورد، آقایان نماینده جوهری، و لوگان، متشکرم".
او افزود: "ما در طی ۱۹ سالی که مشغول خدمت هستیم نه تنها به ایرانیان بلکه به دیگر ملت‌ها مثل روس‌ها و چینی‌ها نیز کمک کرده‌ایم. خوشحالیم که درخواست بودجه ما مورد موافقت قرار گرفته که در آن دولت فدرال ۴۰ درصد و دولت انتاریو ۳۳ درصد بودجه را تامین می‌کنند و ما به همراه مردم بقیه آنرا تامین خواهیم کرد. ساختمان جدید با طبیعت سازگار خواهد بود و با استانداردهای بالا ساخته خواهد شد". من می‌خواهم از کمک همه شما مقامات تشکر کنم از جمله از امیر مسعودی که دستیار نخست وزیر فورد است که اگرچه از نظر چهره خیلی شناخته شده نیست اما به ما طی مدت ۱۰ سال گذشته بسیار کمک کرده است. من از هیئت مدیره بنیاد پریا و مردم نیز بسیار سپاسگزارم و امیدوارم به زودی همه را در بنیاد پریا ببینم".
 
بخش پرسش و پاسخ
در این بخش ایران استار بعنوان تنها رسانه ایرانی در این جلسه و نیز جلسات دولت‌های کانادا از خانم وزیر مری نگ چنین پرسید: آیا می‌توانیم منتظر کمک‌های بیشتری از دولت به این پروژه بنیاد پریا باشیم؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

وزیر نگ: می‌خواهم بگویم که با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کانادا خوشبختانه ما توانستیم به بسیاری از کانادایی‌ها کمک کنیم، طیف وسیع کمک‌های ما از بیمه بیکاری، کمک اضطراری ماهیانه تا کمک به حقوق افراد، کمک در گذراندن بیزینس‌شان و دیگر کمک‌ها بوده است. در مجموع ما از انجام هیچ کمکی به مردم کوتاهی نخواهیم کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, February 16, 2021 - 14:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به