این کره آبی‌رنگ جای کافی برای آزمایشگاه و محل وجود آن سیستم طراحی را ندارد و مطمئن هستم که اغلب خوانندگان محترم مقاله این مفهوم "مکان کافی نداشتن" را برای اولین‌بار می‌خوانند
بر طبق متون قرآن‌، تورات و انجیل-عیسی مسلماً انسان زمینی - نبوده است!
از خداوندی عیسی در قرآن همین بس که موجود زنده خلق می‌نمود و به مردگان حیات مجدد می‌بخشید (آل‌عمران و مریم).
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
آیا می‌دانید که مسیحیت فقط رابطه قلبی با عیسی می‌باشد و آداب مذهبی ندارد!

هم‌وطنان و هم‌زبانان گرامی:
از شما خواننده می‌خواهم که باورهای تفرقه‌انگیز قدیمی را در طی این مقاله کنار بگذاریم. عید میلاد مسیح هیچ ارتباطی با پاپانوئل (1) و درخت کاج (2) و خرید (3) هدیه ندارد چرا که همه آنها سنت‌های تجاری و حتی به قولی شیطانی می‌باشند و شنیده‌ام که آمار خودکشی در این فصل حداکثر است و از آنجا که اعمال خداوند شاد و رنگین می‌باشد و عیسی خودش برای مراسم شادی و پایکوبی شراب آماده می‌نمود پس چرا که مراسم تولد او برای بسیاری از مردم با مخارج دردسرآفرین و سنت‌های مزاحم و مخالف با طبیعت عجین گردیده است.
بسیاری از مردم واقعاً حق دارند که از هر چیزی که رنگ مذهب و دین داشته باشد بگریزند چرا که برای بسیاری مذهب در عوض ایجاد دوستی و محبت فقط با بدبختی مترادف بوده است. برای مثال دلیل اصلی دشمنی آن ولیعهد جنایتکار عربستان با قبایل در یمن شیعی‌گری آنان می‌باشد و چگونه بمب ریختن بر جان و زندگی دیگری را می‌توان با الهیات و امور دینی توجیه نمود.

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کم‌سوادی و کم‌دانی بالاترین آفت‌های جوامع می‌باشند و بخصوص وای که با اعتقادات متافیزیکی و آنچه که ما دین و مذهب می‌گوییم تداخل یابند. خود من در سال‌های دبستان از هم‌کناری با شاگردان یهودی‌نسب در ساعات ناهار امتناع داشتم چرا که غذای آنان را چیز دیگری می‌پنداشتم و هیچ منطقی هم به‌خرجم نمی‌رفت. اما امروزه پس از پنجاه سال دیدن و آ‌شنایی می‌دانم که غذای هموطنان یهودی "کاشر"، از بهداشتی‌ترین مواد و نوع طبخ می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
امروزه من فهمیده‌ام که تورات، انجیل و قرآن مجید همانند دانه‌های زنجیر به یکدیگر اتصال دارند و درصد زیادی از مطالب قرآنی ماخذ توراتی و یا انجیلی دارند و به خصوص این گفتار در اسامی و داستان‌های قرآن مجید مشهودتر می‌باشد و اگر هم غیر از این بود آن‌وقت سوال ایجاد می‌شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در انجیل، عیسی مسیح، پیامبر و از بزرگان الهیات نمی‌باشد و بدون هیچ تعارفی "عیسی خداوند است" آنچه که اینجانب را به شناخت منشا حیات علاقمند نمود بیشتر نوع تخصص و شغل غیر‌معمول من یعنی علوم و فعالیت‌های زیر دریا، چه بصورت تحقیقاتی و یا تدریس عملی به افراد نیروی دریایی و به خصوص استفاده از زیر دریایی‌های پشت باز (4) اختراعی کانادا بود که دری ندارند اما آب داخل آنها نمی‌شود و سرنشین در هر نقطه می‌تواند از آنها خارج بشود و در آن سکوت و آرامش مطلق با وقت کافی و بدون عجله شاهد عظمت خلقت رنگارنگ در زیر اقیانوس باشد که به مراتب فعال‌تر و اعجاب‌آورتر از روی زمین است.
با اینکه اینجانب از دانشکده پزشکی آغاز نمودم و در زیست‌شناسی یک معتقد صددرصد به تکامل داروینی (5) می‌باشم اما آنچه را که در بیش از هزار غوص عمیق (در زیر رنگ قرمز) راجع به حیات دیده‌ام من را کاملاً متقاعد نموده که با آنکه داروینیسم درست است اما از لحاظ علمی و حساب احتمالات امکان ندارد که آن زنجیره عظیم زیر اقیانوس بدون داشتن یک مهندس و طراح عظیم و هوشمند بوجود آمده باشد و به قول معروف والسلام و نامه تمام. ولی از سوی دیگر این کره آبی‌رنگ جای کافی برای آزمایشگاه و محل وجود آن سیستم طراحی را ندارد و مطمئن هستم که اغلب خوانندگان محترم مقاله این مفهوم "مکان کافی نداشتن" را برای اولین‌بار می‌خوانند و شاید اندکی توضیح به ارایه منظورم کمک نماید.
ما مفهومی داریم که به زبان ساده می‌گوید "ظرف از مظروف بزرگ‌تر است" و همین اصل را می‌توان تعمیم گسترده‌تر داد، مثلاً این مفهوم بسیار هوشمندانه "آنتوژن تاریخچه فیلوژن" (6) که می‌گوید دگردیسی موجودات زمینی را می‌توان از تغییراتش در رحم مشاهده نمود، در موجودات دریایی برای مثال بعضی از انواع نهنگ را می‌توان در سطح ماکرو و حتی قاره‌ای تعقیب نمود که گواهی هستند نهنگ در زیر دریا تکامل پیدا "ننموده است" و اجداد بعضی از گونه‌هایش نوعی از گرگ پاکستانی بوده‌اند که حتی نام علمی آنان با کلمه "پاکستان" (7) شروع می‌شوند و به خاطر می‌آوردم که حدود 15 سال قبل در همین تورنتو اینجانب مقاله نوشتم که در روی درختان جزیره ساموآ ماده‌ای یافت می‌شوند که داروی بیماری ایدز می‌باشد و امروزه قوی‌ترین داروی کُند نمودن ایدز به نام "ای‌زدتی" (8) که از مرجان استخراج می‌گردد آنچنان موفق بوده است که استخراج آن حیوانات به قول معروف زیر دریا را "کچل" کرده است.
اینجانب باید بسیار نادان باشم که بتوانم بپذیرم که این چرخه و دانه‌های زنجیری که از مرجان تا ویروس ایدز و سپس بیماری یا سندروم همینطور اتفاقی و شانسی در طی میلیاردها سال بوجود آمده‌اند که بطور شانسی هم مرتبط هستند، و مسئله دیگر آن است که این احتمالاً فقط یک مورد از میلیون‌ها مثال‌های ممکن در این زمینه می‌باشد و اگر فرصت بود می‌توانستیم نشان دهیم که داروی درمان تمامی بیماری‌ها بخصوص میکروبی یا ویروسی در درون بدن موجودات زیر آبی ذخیره می‌باشد و این یک اصل علم جدید فارماکولوژی یا داروسازی است که بدون هیچ سابقه‌ای پیش‌بینی می‌کند که در درختان یک جزیره مرجانی می‌باید داروی ایدز وجود داشته باشد.
هدف این مقاله عیسی مسیح و الهیات است و اینکه این نویسنده از زیردریایی مطالبی نوشتم صرفاً به این دلیل بود که اعتقاد دارم حیات در کره زمین در امتداد یک خط راست بوجود نیامده بلکه حلقوی بوده و هست، و به‌گونه غیر‌قابل توضیحی همه چیز از گیاه و جانور و زیر دریا به طور حساب‌شده به چیز دیگری از حیات در جای دیگری ارتباط حیاتی دارد که مبنای متمم در علم اکولوژی می‌باشد. به همین دلیل با اطمینان صددرصدی موجودات زنده الزاماً یک طراح بی‌نهایت هوشمند و عظیم داشته‌اند که مبنای الهیات می‌باشد.
و اما انجیل می‌گوید عیسی مسیح برای باورمندان به مذهب و دین یک "سنگ بازدارنده جلوی راه"‌ (9) است؛ این یعنی که مثلاً یک مسلمان یا بودایی در جریان عیسی مسیح گیر می‌کند که نه می‌تواند آنرا رد کند و نه می‌تواند توضیحی برای او بیابد طوریکه به عقاید خودش خللی وارد نشود، برای همین است که وقتی با معتقدان ادیان از عیسی می‌گوییم خیلی آسان او را می‌پذیرند، اما پس از ادامه دادن و طرح نمودن سوالاتی اما و اگرهایی پدیدار می‌شوند که می‌تواند دین و عقایدشان را زیر سوال ببرد و اینگونه درمانده می‌شوند. برای مثال آیا قرآن مجید دروغ می‌گوید که عیسی مردگان را زندگی دوباره می‌بخشید؟ اگر قبول و باور دارید چه قدرتی به غیر از خود خداوند می‌تواند مرده را زنده نماید و اگر می‌گویند آنان مرده نبودند و فقط بیهوش شده و یا در کُمای چند روزه بوده‌اند که این توهین به خدای قرآن می‌شود که تفاوت بین بیهوش و مرده را نمی‌داند!
ما مسلمانان معتقدیم که قرآن مجید کلام خداست. در قرآن می‌خوانیم که خدا انسان را در مورد مسیح به "کلمه من الله" - کلمه خدا بشارت داد (10)، و قرآن در مورد آبستنی مریم باکره می‌فرماید "فنفحنا من روحنا و جعلناها و ابنها آیه للعالمین" (11) یعنی ما از روح خودمان دمیدیم و قرارش دادیم آنجا و این را نشانه‌ای گذاشتیم برای جهان‌ها! از طرف دیگر همگی قبول داریم که خدا وجودی مسجم یعنی جسم‌دار نمی‌باشد که تحت قوانین جاذبه و زبان و مکان باشد. خداوند یک روح است و محصور به قوانین نیوتونی نمی‌باشد.
اکنون سوال آنست که آیا‌ آن طفلی که در نتیجه دمیدن روح خدا در رحم مریم ایجاد شد و به مردگان دستور زنده شدن می‌داد و به دریای متلاطم دستور می‌داد "آرام شو" و دریا فوراً اطاعت می‌نمود (12) و جسد مرده‌اش پس از مصلوب شدن یافت نشد، آیا آن موجود نتیجه از دمیدن روح خدا، خودش با خدا همجنس نمی‌باشد؟
در قرآن مجید خدا در رابطه با عیسی می‌فرماید بشارت می‌دهم به "کلمه من الله" و اما در آغاز انجیل یوحنا می‌خوانیم:
"1-در ابتدا کلمه بود و کلمه با خدا بود و کلمه خود خدا بود 2-در ازل کلمه با خدا بود 3-همه چیز توسط او هستی یافت و بدون او چیزی آفریده نشد 4-حیات از او بوجود آمده... 14-پس کلمه انسان شد و در میان ما ساکن گردید و ما شکوه جلالش را شاهد بودیم."
و در ضمن برای من جای تعجب بود که چرا در روز عید پاک (13) روز صلیب کشیدن عیسی به جای گریه و زاری جشن می‌گیرند و اما در تورات و هم در انجیل می‌خوانیم که مسیح فقط به منظور و هدف روی صلیب رفتن به زمین آمد که شرح و منطق آن از حوصله این مقاله خارج می‌باشد و برای همین جشن می‌گیرند چرا که مسیح در انجام هدفش توفیق یافت.
عیسی مسیح به تمام افراد محبت می‌نمود و عشق می‌ورزید بجز یک دسته از افراد: "افراد مذهبی و روسای مذهبی"، و به آنان تازیانه در دست گفت "ای نسل افعی و عقرب" (14) نه خودتان از درب وارد می‌شوید و نه می‌گذارید دیگران وارد لطف خداوند بشوند، و مسیحیت مذهب نیست و فقط رابطه قبلی شخص با شخص دیگر یعنی عیسی می‌باشد. به عقیده اینجانب اشخاص می‌توانند که مسلمان و یا بودایی یا مسیحی باشند همانطور که یک شخص مسلمان می‌تواند عاشق فرزند و یا همسرش باشد.
در ضمن مسئله جالب و تازه برای اینجانب خواندن و آشنایی با علمای دینی مختلفی بوده است که در نهایت ریزه‌کاری و دقت اظهار می‌دارند که حضرت محمد خودشان در سطح اعتقادی مسیحی بوده‌اند و این البته نباید با توجه به جغرافیای اسلام غیرمنطقی باشد چرا که حضرت پیامبر در شعاع نزدیک با مرکز ادیان تک خدایی عبرانی و مسیحی می‌زیسته‌اند و کسی ادعا نمی‌کند که حضرت محمد (ص) قبل از رسالت از جمله بت‌پرستان بوده باشند و لقب پدر حضرت "عبدالله" می‌باشد. به‌طور یقین حضرت کلیمی نبوده‌اند چون از خانواده "لاویان" نبوده‌اند (15).
چند سال قبل در یکی از سخنرانی‌های آقای "دکتر آزمایش" قطب دراویش حضور داشتم و ایشان در نهایت دقت و وضوح حتی مشخصات دیر (کلیسای) حضرت رسول و نام اسقف آن را که از منابع تاریخی استخراج گردیده و در حوالی راه‌های تجاری پیامبر می‌بوده است را در جلسه پُر جمعیتی در تورنتو بیان نمود و عقیده راسخ داشت که در سال‌های قبل از بعثت، رسول‌الله به آن دیر می‌رفته‌اند.
مسئله جالب در مورد ایرانیان و مسیح آن است که بسیاری از علمای تاریخ مسیحیت می‌گویند که خانواده مریم و یوسف نجار آنچنان فقیر و نادار بوده‌اند که حتی برای زایش مسیح مجبور شدند که به اصطبل گاو و گوسفند پناه ببرند اما پس از جلسه‌ای که سه نفر مجوس و مغان ایرانی برای تولد عیسی هدیه آوردند احتمالاً آن هدایا آنچنان ارزشمند بودند که دیگر ما اثری از فقر در خانواده مریم نمی‌یابیم و شاید هم این آغاز هدیه دادن کریسمس بوده باشد.

عید کریسمس بر شما مبارک

 

10- سوره نساء آیه 171
11- سوره انبیاء آیه 91

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

12- مَتّی ۸:‏۱۸،‏ ۲۳-‏۲۷ مَرقُس ۴:‏۳۵-‏۴۱ لوقا ۸:‏۲۲-‏۲۵

13- Easter

14 – منسوب به یحیی بن زکریا، یا یوحنا معمدان است که پیامبر تعمید‌دهنده دانندش و از خویشاوندان عیسی بود

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 26, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به