علاوه بر سخنرانی افراد گوناگون، در این مراسم گروه های مختلف به اجرای موسیقی، سرودهای اجتماعی و برنامه گروهی کر پرداختند
ایران استار- حسن گل محمدی- عصر روز یکشنبه 29 اپریل، تورنتو در یک تجمع یکپارچه به کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان تصادم عمدی راننده ون با عابران در پیاده‌روهای خیابان یانگ ادای احترام کرد.
این مراسم با راهپیمایی باشکوه و چندین هزار نفره از محل حادثه یعنی تقاطع خیابان یانگ و فینچ آغاز شد و تا میدان "مل لستمن" ادامه پیدا کرد. در این میدان نمایندگان گروه‌های مختلف اجتماعی، مذهبی، کامیونیتی‌های موجود در تورنتو به سخنرانی پرداختند و همه ضمن دعوت‌ از کلیه اقوام و قومیت‌های مختلف، بر اتحاد، مقاومت، آرامش و تداوم زندگی و کار مردم تاکید نمودند. در این راهپیمایی بسیاری از مقامات دولتی از جمله نخست‌وزیر کانادا جاستین‌ترودو، نخست وزیر انتاریو، کاتلین‌وین، نمایندگان پارلمان از جمله علی احساسی نماینده ویلودیل در پارلمان کانادا با جان توری شهردار تورنتو و نمایندگان شاخص کامیونیتی‌ها، جمعیت‌ها، سازمان‌ها، کنشگران اجتماعی‌، مذهبی و سیاسی شرکت داشتند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
جمعیت در حالی‌که به تعداد نفراتش هر لحظه افزوده می‌شد در سرتاسر خیابان یانگ که محل حادثه بود، پیاده و آرام راهپیمایی کردند و آنگاه به تعدادی زیادی که در داخل میدان مل‌لستمن و خیابان‌های اطراف تجمع کرده بودند پیوستند و عزم، اراده و قدرت یکپارچه مردم تورنتو را در پشتیبانی از صلح و آرامش با انسجام نشان دادند‌. در این گردهمایی بزرگ و غرور‌آفرین به راحتی می‌شد گوناگونی انسان‌ها و افرادی را که از سرتاسر جهان، کشور بزرگ و زیبای کانادا را به عنوان محل زندگی خود و فرزندانشان برگزیده‌اند، مشاهده کرد. آنچه در یک منظر حائز اهمیت بود، یکپارچگی و هم‌اندیشی افرادی بود که از کامیونیتی‌های مختلف در کنار هم آمده بودند و در این میدان همه جز به کانادا و آزادی و دموکراسی آن به چیز دیگری فکر نمی‌کردند.
نمایندگان گروه‌های محتلف اجتماعی، مذهبی، سیاسی و افراد شاخص کامیونیتی‌های گوناگون در سخنرانی‌های خود ضمن تکریم، بزرگداشت و دعا برای کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان تصادم عمدی راننده ون با عابران، همه را به آرامش و صبر و بردباری در مقابل اینگونه حوادث غیر‌مترقبه فراخواندند و اعلام کردند که جامعه و کشور کانادا‌، همه متحد در مقابل اینگونه متجاوزین به حقوق اجتماعی مردم ایستاده‌اند و سخت و محکم از ارزش‌ها و آزادی‌های اجتماعی دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که در اراده و اتحاد مردم سرزمین کانادا کوچکترین خللی بوجود آید.
در یک بررسی و تخمین کارشناسی تعداد جمعیت حاضر در این مراسم حدود 25 تا 30 هزار نفر برآورد گردیده بطوری که ضمن آن که داخل میدان لستمن و اطراف محل جایگاه مملو از جمعیت بود، در خیابان یانگ به طرف شمال و جنوب در محل میدان افراد فراوانی ایستاده بودند و مراسم را از طریق مانیتورهای بزرگی که سکوی جایگاه ایراد سخنرانی‌ها و برنامه‌ها را نشان می‌داد، مشاهده می‌کردند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

علاوه بر سخنرانی افراد گوناگون، در این مراسم گروه های مختلف به اجرای موسیقی، سرودهای اجتماعی و برنامه گروهی کر پرداختند و همه این فعالیت‌ها در جهت اعلام همبستگی با خانواده‌های کشته‌شدگان، مصدومان و کلیه شهروندان تورنتو صورت می‌گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های گروهی بطور زنده و مستقیم این مراسم را نشان می‌دادند و فیلمبرداری از طریق دوربین‌های مختلف و حتی هلی‌کوپتر از برگزاری مراسم انجام می‌شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اگرچه وضعیت هوا بویژه پس از ساعت 8 شب به بعد، چندان زیاد مساعد نبود و باد سردی می‌وزید، ولی همه آحاد جامعه از پیر و جوان، زن و مرد و حتی بعضی از افراد با همراه آوردن کودکان خود وظیفه شهروندی خویش را به نحو مطلوب نشان دادند. در میان جمعیت افراد زیادی نیز از کامیونیتی ایرانیان تورنتو دیده می‌شد و جای آن داشت که از طرف ایرانیان، موسسه‌ای، سازمانی یا تشکلی به ایراد سخنرانی می‌پرداخت و همبستگی خود را اعلام می‌کرد. متاسفانه به علت عدم هماهنگی یا عدم تفاهم و تصمیم‌گیری یک چنین حرکت درست اجتماعی که نشان دهنده حضور به موقع کامیونیتی ایرانی می‌توانست تلقی گردد، تحقق پیدا نکرد و این یکی از نقاط ضعف یا بی‌برنامگی ما به حساب می‌آید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این حرکت هماهنگ، یکپارچه و منسجم همه مردم و نهادهای اجتماعی، سیاسی و مذهبی نشان از انسجام تورنتو در مقابل اینگونه حوادث داشت که روحیه اجتماعی را بالا می‌برد، همچنین اتحاد و همبستگی را به جهانیان نشان داد و بطور مستقیم و غیر‌مستقیم کشوری متحد، دموکراتیک و همفکر را به جهانیان معرفی کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 2, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به