پلیس هم اکنون بدنبال یافتن سرنخ علت این حمله است. وزیر امنیت ملی کانادا اعلان کرد که فیصل در هیچ لیست مظنونی از این وزارتخانه قرار نداشته است
حمله فیصل حسین با اسلحه به مرگ خودش، دو دختر 18 و 10 ساله و مجروح شدن 13 نفر انجامید. مظنون تیراندازی مرگبار روز یکشنبه در خیابان شلوغ دنفورت (محله یونانی‌ها) تورنتو که منجر به مرگ جولیانا کوزیز در بیمارستان (دختربچه ۱۰ ساله) و ریز فالون در محل جنایت (دختر ۱۸ ساله، محصل) شد، تورنتو فیصل حسین ۲۹ ساله بوده است. سیزده نفر دیگر در این حمله زخمی شدند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
چگونگی وقوع
فیصل که لباس سیاه پوشیده بود با کمال خونسردی اسلحه خود را کشیده بود و در مدت 5 دقیقه‌ای که همچنان آرام به شلیک به سوی مردم ادامه می‌داده، در مسیر بلندی از عرض خیابان هم عبور کرد و به یک نفر که بسیار وحشت‌زده بود گفته است: "نگران نباش، تو را با گلوله نخواهم زد". در اتفاقی دیگر فیصل کسی را که تصمیم به فرار گرفته بود با گلوله مجروح کرده بود.
ریز فالون در حال خرید بستنی برای یک جشن تولد بود که با 5 گلوله کشته شد، وی قرار بود که به دانشگاه مک‌مستر برود تا در زمینه کمک به بیماران روان‌پریش مطالعه کند. میراندا لی و سامانتا پرایس، دو مجروح از سیزده مجروح دیگر که بین 17 تا 59 سال سن دارند و همگی در بیمارستان بستری هستند، از همکلاسی‌های فالون هستند که آنها هم برای تهیه بستنی تولد رفته بودند. یکی از مجروحان جوانا است که کاندیدای انتخابات شورای شهر شده، جوانا با پسرش جان، هر دو به زودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پس از تماس مردم با 911، پلیس نزدیک ساعت ده شب یکشنبه مهاجم را هنگام تیراندازی روئیت کرد و با وی درگیر شد که تا خیابان بوئدن ادامه یافت، سپس فیصل موفق به فرار شد اما پلیس چندی بعد جسد وی را کمی دورتر (حدود 100 متری) از محل فرار کشف کرد. بعلت امکان مرگ فیصل براثر گلوله پلیس، واحد تحقیقات ویژه پلیس آنتاریو (اس‌آی‌یو) وارد عمل شد و گفت که به دلیل "شرایط استثنایی حاکم بر این حادثه تراژیک" نام مهاجم را فاش می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
منطقه
این منطقه که به محله یونانی‌ها مشهور است یکی از مناطق مهم جذب توریست تورنتوست. چند روز دیگر (10 تا 12 آگوست) در همین خیابان و کمی نزدیک‌تر به خیابان یانگ، فستیوال "مزه غذا در دنفورد" برگزار می‌شود که حدود یک میلیون بازدید کننده خواهد داشت. این فستیوال قرار است مطابق برنامه و با تغییراتی اندک همچنان برگزار شود. شرق خیابان عمدتا محل زندگی یونانی‌تبارها، در غرب اعراب، در جنوب و نزدیک آب اروپایی‌تبارهای غربی و در شمال اروپایی‌تبارهای شرقی، آسیایی‌ها و افریقایی‌تبارها زندگی می‌کنند. فیصل حسین در آپارتمان‌های "تورن‌کلیف پارک" زندگی می‌کرده است که محله‌ای بسیار فقیرنشین در شمال و فاصله دو کیلومتری محل حمله است.
 
خانواده
فیصل حسین که پاکستانی‌تبار است در کانادا بدنیا آمده و با مادر، پدر و یک برادرش در یک آپارتمان زندگی می‌کردند. چند سال پیش خواهر بر اثر حادثه‌ای مُرد و برادرش که پلیس او را بعلت ارتباط با گروه‌های گنگ می‌شناخته اکنون در بیمارستان و در کُماست.
خانواده فیصل حسین در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌های مختلف قرار گرفت "همدردی عمیق" خود را با قربانیان و خانواده‌های آنها به خاطر "اقدامات وحشتناک پسر" خود را اعلام کردند. آنها گفتند که پسرشان از مشکلات جدی روانی رنج می‌برد و در بخش بزرگی از زندگی‌اش با افسردگی عمیقی دست و پنجه نرم کرده بود. فیصل قبل از 18 سالگی دو بار با پلیس مواجه شده بود که هر دوبار آن بعلت مشکلات روحی – روانی وی بوده است. در مجموع تقریبا همه دوستان و همسایگان معتقدند وی فردی مهربان بوده و باور اینکه چنین شخصی چنین عملی را مرتکب شود برایشان دشوار است.
 
شهرداری و دولت
در همین ارتباط روز دوشنبه و سه‌شنبه جان توری، شهردار تورنتو جلسه ویژه‌ای را با مقامات پلیس و استانی در پشت درهای بسته شهرداری برگزار کرد و سپس شهرداری لایحه‌ای را تصویب کرد که طی آن از شهر تورنتو، استان انتاریو و دولت فدرال خواست که "فروش اسلحه" را در محدوده شهری ممنوع کنند. یک لایحه مشابه در زمان مل‌لستمن نیز به تصویب رسیده بود که پیگری و اجرا نشد.
در همین اثنا داعش روز چهارشنبه مسئولیت این جنایت را به عهده گرفت، پس از این ادعا چهارشنبه شب پلیس و مسئولان امنیتی این ادعای داعش را رد کرده و گفتند که تاکنون ارتباطی بین او و داعش پیدا نشده است.
 
پلیس و آخرین نتایج تحقیقات
پلیس هم اکنون بدنبال یافتن سرنخ علت این حمله است. وزیر امنیت ملی کانادا اعلان کرد که فیصل در هیچ لیست مظنونی از این وزارتخانه قرار نداشته است. پلیس اسلحه فیصل را برای بررسی بیشتر به مرکز علمی فورنسیک فرستاد و مشخص شد که این اسلحه از آمریکا تهیه شده است و احتمالا متعلق به برادر فیصل بوده است. در جریان بازرسی از خانه فیصل یک اسلحه کمری دیگر کشف و به همراه یک کامپیوتر {خود فیصل} ضبط شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

جسد فیصل نیز روز سه‌شنبه توسط پزشک قانونی مورد کالبد شکافی قرار گرفت و روز چهارشنبه اعلان شد که وی براثر گلوله خودش (خودکشی) درگذشته است. پزشک قانونی تا این لحظه اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, July 26, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به