نوع نگرش اينگونه آدم‌ها ايجاب می‌كند كه برای اتفاقات زندگی به‌دنبال سريع‌ترين راه‌حل‌ها باشند
شاید صحبت‌های امروزمان با مطالب همیشگی فرق داشته باشد ولی صحبت‌های جالب مراجعه کننده‌ای که داشتم قطعا توجه شما را هم جلب خواهد کرد. صدای لرزان سحر هنگامی‌که که با من تماس گرفت نشان از اوضاع روحی بد و اضطراب بیش از حد او داشت. هنگامی که در روز قرارمان وارد دفتر کارم شد بعد از سلام و احوالپرسی کوتاهی بدون توقف شروع به حرف زدن کرد.
از خاطرات خود در طول هشت سال زندگی زناشویی و فداکاری‌هایی که برای همسر و فرزندش کرده بود تا مهاجرت به کانادا به همراه تنها فرزندش. تمام سعی‌ام را می‌کردم تا از صحبت‌های سحر نت‌برداری کنم اما اضطراب او اجازه آهسته حرف زدن را نمی‌داد. هنگامی که از او خواستم نفسی تازه کند و در آرامش بقیه ماجرا را تعریف کند، شروع به گریه کرد. از او علت گریه‌هایش را پرسیدم و گفت که به دلیل شرایط اقتصادی، همسرش باید در ایران بماند و سحر تازه متوجه شده که همسرش با زنی که می‌تواند حدس بزند کیست ازدواج کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
از او پرسیدم که تا چه حد اطمینان دارد، گفت صد درصد. دلیلش هم واضح بود همسری که اوایل روزی چند بار با سحر و دخترش تماس می‌گرفت و ابراز دلتنگی می‌کرد، حالا تماس‌هایش به هفته‌ای دو بار رسیده و بیشتر اوقات شبانه‌روز مشغول کار است. به سحر توضیح دادم که این دلیل منطقی نیست، انسان‌ها بعد از مدتی به شرایط دوری و دلتنگی عادت می‌کنند و مشغولیات زندگی سیکل رفتاری آنها را تغییر می‌دهد. اما سحر دلیل قوی دیگری هم داشت فالگیر قابلی که دوستانش به او معرفی کرده بودند جزییاتی از آن زن و روابطش با همسر سحر می‌داد که سحر را از موضوع مطمئن می‌کرد.
معمولا وقتی مساله خاصی در زندگی‌تان پیش بیاید، پیش فال‌گیر می‌روید، برای همان مساله نیت می‌كنید و جواب می‌خواهید. بعضی فال‌ها واقعی‌تر به نظر می‌آیند و این فقط دلیلش توانایی بالای فال‌گیر در روان‌شناسی شماست. آنها می‌دانند كه شما به هر حال مشكلی در زندگی دارید و به احتمال زیاد فال قهوه گرفتن‌تان هم به دلیل فشار آن مشكل است.

قیافه و طرز لباس پوشیدنتان هم برای یک آدم بادقت می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. آنها شما را در زمان كوتاهی برانداز می‌كنند و درباره‌تان به نتیجه می‌رسند. در جریان فال‌گیری هم، آنجاهایی كه از حرف‌های فال‌گیر به هیجان آمده‌اید، خودتان هم كمكش می‌كنید و حقایقی از زندگی‌تان را با او در میان می‌گذارید. می‌دانید تنها كاری كه او باید بكند، چیست؟ شما را به آینده‌های معین امیدوار می‌كند. امیدواری‌هایش مبهم است، اما زمانی كه تعیین می‌كند، كمی قطعی است. مثل این‌كه "تا سه ماه دیگه، بخش زیادی از مشكل كاری با رئیست حل می‌شه، اما یكی از همكارهایت كه باهات سر یک قضیه مشكل داره، برای اذیت كردنت كارهایی می‌كنه كه ازشون بموقع باخبر می‌شی و احتمالا جلوشو می‌گیری." خیلی از اطلاعات این نتیجه‌گیری را خودتان بی‌آن‌كه حواستان بوده باشد در اختیارش گذاشته‌اید.
فال گرفتن می‌تواند شما را معتاد خودش كند؛ طوری كه برای كوچک‌ترین نگرانی، گوشی تلفن را بردارید، به فال‌گیر مخصوصتان‌، زنگ بزنید و از او بخواهید برای فلان نیت از طرف شما فالی بگیرد. باید اعتراف كنم كه این، یک اعتیاد كاملا زنانه است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

فال گرفتن دلایل روان‌شناسانه زیادی دارد. روان‌شناس‌ها معمولا ترس از آینده را انگیزه نهایی كسانی می‌دانند كه به فال خو گرفته‌اند. این ترس، اراده آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به یک نیروی بیرونی كه به آنها اعتماد به نفس بدهد، وابسته می‌كند. آنها بتدریج نیروی اراده‌شان را به كلی از دست می‌دهند و دست به دامان فال می‌شوند. متاسفانه بسیاری از انسان‌های‌ تحصيلكرده‌ای وجود دارند كه به سراغ روش‌هايی چون فال و پيشگويی و... می‌روند اما چرا؟ زمان‌هايی برای آدم‌ها فال، پيشگويی و چيزهايی شبيه اين، تنها جنبه خنده و تفريح پيدا می‌كند اما وقتی با همين آدم‌ها مشاوره می‌كنم و ذره ذره پيش می‌رويم، می‌بينم كه در جايی حرف‌های فالگير و نگرش‌هايش روی آن فرد و تصميم‌گيری‌هايش تاثير گذاشته‌است. اين‌گونه آدم‌ها فراموش می‌كنند، خودشان قوه تفكر و انديشه‌ای دارند و می‌توانند با فكر، تحليل و سنجيدن شرايط تصميم بگيرند. اين‌كه كسی از توانايی درست فكر كردن برخوردار باشد لزوما با تحصيلات بالا به‌دست نمی‌آيد. نوع نگرش اينگونه آدم‌ها ايجاب می‌كند كه برای اتفاقات زندگی به‌دنبال سريع‌ترين راه‌حل‌ها باشند و به جای اين‌كه خودشان قدمي بردارند و تصميم بگيرند به‌دنبال كسی می‌گردند كه راه درست را به آن‌ها نشان دهد و در نتيجه به‌دنبال راه‌هايی ساده فال و پيشگويی و... می‌روند.

فكر می‌كنید درست باشد درباره آینده سیاهی كه دچارش می‌شوند و آشفتگی روانی، بی‌پولی و بی‌خانمانی كه در نهایت گریبانشان را می‌گیرد هم حرف بزنیم؟ ولی آیا شما در لحظه‌ای كه دارید فال خود را می‌شنوید، به خود نمی‌گویید: "خب كه چی؟ مگر مجبورم؟"

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 8, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به