چرا بیرون آمدن از یک رابطه برای برخی دشوار است؟ و برای برخی پایان دنیاست؟
مبحث اول- رابطه سالم و بیمار
آیـا رابطه‌ای که‌ شما با دوست و یا همسـر خـود‌ دارید سـالـم و رشـد‌دهنده است؟ و یا آنکه رابطه‌ای یک‌سویه و مـخـرب است‌؟ گـاه ما درگیر رابطه‌ای می‌شویم‌ که از سالم بودن آن آگـاهی نداریم و دائما احساس بدبختی و سردرگمی می‌کـنـیــم بی‌آنکه بدانیم علت این احساس بد، همان رابطه ناسالم می‌باشد. رابطه دوستی و رفاقت، عشق و ازدواج‌ تنها یک رابطه فیزیکی و حرفی‌ نیست. در یک رابطه باید‌ حریم شخصی از سوی دو طرف رعایت و به عقاید یکدیگر احترام گذاشته شود. همچنین دو طرف خواسته‌ها و تقاضای غیر‌معقول از همدیگر نداشته باشند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مـهـم اسـت کـه پـیـش از آنـکـه وارد رابطه شوید خودتان و خواسته‌هایتان را کاملا شناخته باشید. یک رابطه سالم زمان و فضای لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد تا به زندگی شخصی خودتـان ادامـه داده و آرزوها و عـلایـق خـود را همچنان دنبال کنید. در ضمن از کنار یکدیگر بودن لذت ببرید.
یک رابـطه سـالم دربـرگیرنده احترام متقابل می‌باشد. در هـر رابـطه‌ای شما حق دارید که سهم برابری در اتخاذ تصمیمات دارا باشیـد.
چند نشانه آشکار وجود دارد که یک رابطه برای شما خوب نیست، مثلا این‌که یک فرد کاملا سواستفاده‌گر یا خشن است‌. متاسفانه وقتی نوبت به تشخیص سمی بودن یک رابطه می‌رسد، اوضاع کمی مبهم‌تر می‌شود چون رابطه بد برای هرکسی تعریفی دارد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در یک رابطه‌ی سمی: بیش‌تر تمایل دارید سرخوردگی‌های‌تان و اوضاع فعلی‌تان را با صدای بلند به یکدیگر ابراز کنید، تا این‌که درباره‌ی کارهای خوبی که هریک از شما انجام داده‌است صحبت کنید. یا بعد از هرمشکلی بجای صحبت کردن به قهر و سکوت بسنده می‌کنید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در یک رابطه‌ی سالم: حتی وقتی یکی از شما از طرف مقابل دلخور است، باز هم به احساسات او فکر می‌کنید و نمی‌خواهید با بی‌توجهی، رنجش غیرضروری ایجاد کنید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اما در یک رابطه‌ی سمی: یک فرد بعد از دعوا کاملا به طرف مقابل بی‌اعتنایی می‌کند.

تنبیه سکوت، جدا از این‌که ترفندی است که بهتر است در دوره‌ی دبیرستان باقی بماند، نشانه‌ی دستکاری هیجانی است و بدترین نوع تنبیه است، چرا که فرد را از نظر روانی آزار می‌دهد. اینها می‌تواند نشانه‌ی کوچکی باشد که شما از رنجاندن همسرتان می‌ترسید. خوب، حالا که فهرست بالا را خوانده‌اید، اگر گمان می‌کنید رابطه‌تان در سالم‌ترین وضعیت نیست، چه باید بکنید؟ خوشبختانه، تشخیص وجود بعضی از این نشانه‌ها به این معنی نیست که باید  به رابطه‌تان پایان دهید. شما می‌توانید به مشاوره‌های فردی بروید و این مسائل را با یک مشاور درمیان بگذارید
شاید دیده باشید کسانی را که از یک رابطه رنج می‌برند اما همچنان اصرار دارند رابطه را ادامه دهند. اصرار دارند با فردی که حرف همدیگر را نمی‌فهمند نامزدی‌شان را ادامه دهند و به آینده مشترک فکر کنند. دوستانی را که باعث آزارشان هستند را در کنار خود نگهدارند‌.
 چرا بیرون آمدن از یک رابطه برای برخی دشوار است؟ و برای برخی پایان دنیاست؟
اساسا در یک رابـطـه نـاسـالـم یـکی از دو نـفر معتقدند که رابطه را باید تحت کنترل خود داشته باشد. بودن در این رابطه برای طرفین رنج‌آور و دشوار است ولی با این همه رنج شما حس می‌کنید به این رابطه چسبیده‌اید بدون آن که لذتی از آن ببرید. از شما خواسته می‌شود تغییر کنید یا مدام در حال انرژی گذاشتن برای تغییر طرف مقابل‌تان هستید و از آن سرخورده شده‌اید. در یک رابطه بیمار و بدفرجام، شما مدام تنش دارید و باید با همدیگر سر و کله بزنید. ممکن است یک مورد ناپسند بارها اتفاق بیفتد و شما هربار خودتان را قانع کنید که این آخرین بار است اما واقعا چنین نباشد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اما چرا در این روابط گیر می‌کنیم؟؟؟؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 22, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به