حدود یک سوم کل اغذیه تولید شده، یعنی حدود 1.3 بیلیون تُن، به ارزش 680 بیلیون دلار هر ساله گُم شده یا هدر داده می‌شود
شاید بنظر مسخره بیاید، اما یک خانوار متوسط کانادایی، سالیانه حدود 1700 دلار غذای دست‌نخورده خود را به سطل زباله می‌افکنند. وب‌سایت "ویست‌لس دات سی‌ای" برای جلوگیری از اینهمه هدر دادن غذا توسط کانادایی‌ها نکات و روندهایی را گردآوری کرده تا شهروندان غذای کمتری را دور بریزند و با دقت بیشتری از هدر رفت غذاهای خود جلوگیری کنند و نهایتا هزینه‌های خوراک خود را نیز کاهش دهند. این پیشنهادات شامل برنامه‌ریزی غذایی، معنی دقیق "تاریخ مصرف" مندرج شده روی بسته‌بندی، ذخیره‌سازی مناسب هر نوع غذا را نیز شامل می‌شود تا قبل از خراب شدن غذا مورد استفاده قرار گیرد.
"کاتلین شپرد" مدیر اجرایی شرکت محیط زیستی "لت بریج" می‌گوید تفاوتی که مردم بر اثر استفاده از این پیشنهادت خواهند دید فقط شامل پول جیبشان نمی‌شود. برای مثال جالب است بدانید که این غذاها فضای زیادی را اشغال می‌کنند و مجاورت آنها با برخی از زباله‌ها سبب خرابی و آلودگی بیشتر می‌شود در عین حالی که ما در مزارع خود آب زیادی برای تولید محصولاتمان صرف می‌کنیم. ما در واقع زحمات تولیدمان را هدر می‌دهیم و در زمان هدر دادن نیز حتی به محیط خود آسیب می‌زنیم. تغییرات کوچکی در عادات زندگی ما می‌تواند تاثیرات بسیار بزرگی را بجا بگذارد.
پیش از خرید، لیستی تهیه کنید، اغذیه را درست بسته‌بندی و نگهداری کنید، صحیح پخت‌وپز انجام دهید و اضافه آنها را هم درست بسته‌بندی و نگهداری کنید.
بنا به آمار سازمان فائو، بیشترین حیف و میل اغذیه بترتیب در قاره آمریکای شمالی و اقیانوسیه، اروپا، آسیا شرقی، شمال آفریقا و غرب آسیا، آمریکای جنوبی، جنوب آفریقا و جنوب - جنوب شرقی آسیا رخ می‌دهد. حدود یک سوم کل اغذیه تولید شده، یعنی حدود 1.3 بیلیون تُن، به ارزش 680 بیلیون دلار هر ساله گُم شده یا هدر داده می‌شود. بیشترین غذاهای هدر داده شده شامل 50% غلات و میوه و سبزیجات، 20% دانه‌های روغنی و گوشت و محصولات لبنی، و 35% ماهی‌های تولیدی را تشکیل می‌دهد. هر ساله غذاهای هدر رفته کشورهای پولدار می‌تواند تغذیه کلیه گرسنگان آفریقا را تامین نماید.
 
Date: Wednesday, September 11, 2019 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به