قرار بود که تیم ملی فوتبال ایران دو مسابقه در کانادا برگزار کند: در ۵ جون برابر با ۱۵ خرداد در ونکوور و سپس یک دیدار با رقیبی که هنوز معرفی نشده در تورنتو
در پی اعلان دو فدراسیون فوتبال ایران و کانادا مبنی بر انجام چهارمین دیدار بین دو کشور در کانادا، امروز خانواده‌های بجا مانده پرواز اوکراینی رسما خواستار لغو این دیدارها شدند و حامد اسماعیلیون سخنگوی کمیته خانواده‌ها گفت که یاد دخترش که فوتبال بازی می‌کرد می‌افتد. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز امروز در اظهار نظری این دیدار میان دو تیم ملی دو کشور را "ایده‌ای خیلی خوب" ارزیابی نکرد. قرار بود که تیم ملی فوتبال ایران دو مسابقه در کانادا برگزار کند: در ۵ جون برابر با ۱۵ خرداد در ونکوور و سپس یک دیدار با رقیبی که هنوز معرفی نشده در تورنتو.
به روز رسانی: دو روز پس از این گزارش، حمید استیلی در تهران اعلان کرد که مسابقه دوستانه دوم تیم ملی ایران در ۲۱ خرداد (۱۱ ماه جون) با تیم ملی اکوادور خواهد بود. وی اشاره‌ای به مکان انجام این مسابقه نکرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
اعتراض رسمی خانواده‌های بجا مانده پرواز اوکراینی: آیا هر دو مسابقه فوتبال ایران و کانادا در ونکوور و تورنتو لغو می‌شوند؟
حمید استیلی در ۱۳ ماه می (۴ روز پیش برابر با ۲۳ اردیبهشت) اعلان کرده بود که روز قبل از آن (۱۲ ماه می) قراردادی برای انجام یک مسابقه تدارکاتی فوتبال میان دو فدراسیون ایران و کانادا امضاء شده است. "امید نمازی" مربی سابق تیم ملی ایران که در تیم ملی آمریکا نیز کار کرده می‌گوید که روش بازی کانادا بسیار شبیه آمریکاست و این مسابقه به تیم ملی ایران کمک می‌کند. فدراسیون فوتبال کانادا نیز مسابقه بین دو تیم ملی را رویدادی مثبت ارزیابی کرده بود. فقط در ساعت اول پس از گشایش بلیت فروشی، حدود ۵۰٪ بلیت‌ها و پس از ۵ ساعت ۹۰٪ بلیت‌های مسابقه ونکوور فروخته شد و به گزارش ورزش ۳ پس از گذشت یک روز تمامی ۵۴,۵۰۰ بلیت این مسابقه فروخته شد. هنوز تاریخ و رقیب ایران در مسابقه تورنتو معرفی نشده اگر چه گفته شده که حریف دوم نیز تیمی از کشور قاره آمریکا خواهد بود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید در قرارداد این فدراسیون با کانادا آمده است که تمامی پول بلیت و… باید از سوی کانادا پرداخت شود و به نوعی این بازی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ کروات رایگان است. همچنین قرار است کانادایی‌ها برای انجام بازی با ایران پول به نسبت خوبی را به فدراسیون فوتبال دهند که فدراسیون فوتبال در نظر دارد از این پول برای برگزاری بازی دوم در تورنتو استفاده کند. به نظر می‌رسد این مسابقه برای ایران نیم میلیون دلار درآمد داشته باشد. ایران در رتبه‌بندی فیفا در رده ۲۱ و کانادا با مسابقات بسیار خوبی که اخیرا برگزار کرده تا رتبه ۳۸ بالا آمده است. این تنها مسابقه تدارکاتی قطعی ایران در راه جام جهانی قطر است و کانادا نیز هنوز فقط همین مسابقه را قطعی کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
در همان چند ساعت نیز "حامد اسماعیلیون" از خانواده‌های داغدار پرواز اوکراینی با اعتراض به این مسابقه گفت که برای اعتراض به ونکوور می‌رود و در بیرون استادیوم اعتراض خواهد کرد. مسیح علی‌نژاد نیز می‌گوید که با تمام قدرت برای تحریم کل فوتبال ایران تلاش می‌کند. وی از سال ۲۰۱۹ در پی تحریم کل ورزش ایران بوده است و می‌گوید ورزش ایران حکومتی‌ست. کامبیز فروهر روزنامه‌نگار، بدون اشاره به تیم ملی می‌گوید که در دهه‌های اخیر اکثر باشگاه‌های ورزشی در ایران در مالکیت سپاه هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
حامد اسماعیلیون چه می‌گوید؟
حامد اسماعیلیون می‌گوید که دخترش "ری‌را" در باشگاه فوتبال ریچموندهیل (شهر ایرانی‌نشین در شمال تورنتو) بازی می‌کرد و افزود: "دخترم ری‌را عاشق فوتبال بود و هر هفته این ورزش را انجام می‌داد، خاطره عشق او به این بازی باعث می‌شود این وضعیت مرا گیج کند و فهمش برایم سخت شود". او با حمله شدید درباره فدراسیون فوتبال کانادا می‌گوید: "آن‌ها درک ندارند، دلسوزی ندارند، من احساس می‌کنم آن‌ها و دولت کانادا به من خیانت کرده‌اند". او مسابقه فوتبال بین دو کشور را راهی برای عادی‌سازی رابطه با ایران دانست و آنرا "شستشوی ورزشی" خواند.
حامد اسماعیلیون که سخنگوی خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی نیز هست، چند ساعت پس از اعلان مسابقه فوتبال در توییتر نوشته بود: "ما هشدار دادیم که فرماندهان سپاه را به بهانه همراهی با تیم ملی به کانادا راه ندهید. هشدار دادیم که به جانیانی که به دختربچه‌ها اسپری فلفل می‌زنند و زنان را از ورزش محروم می‌کنند ویزا ندهید. اما کسی گوش نداد. ما با عکس قربانیان در ونکوور خواهیم بود".
انجمن خانواده‌های داغدار که اسماعیلیون سخنگوی آن‌هاست می‌گوید که نامه‌هایی به "ملانی جولی" وزیر امور خارجه کانادا و نیز وزیر ورزش نوشته‌اند که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند. آن‌ها همچنین از بازیکنان تیم فوتبال کانادا خواستند که مسابقه با تیم ملی فوتبال ایران را نپذیرند و می‌افزاید این مسابقه فوتبال مرزها را به روی سپاه باز می‌کند و معلوم نیست که آیا ماموران اطلاعاتی رژیم با این تیم به کانادا سفر خواهند کرد یا نه.
 
ترودو چه می‌گوید؟
از سوی دیگر به گزارش "سی‌بی‌سی" کانادا، ترودو امروز در شهر "سنت جانز" گفت: "این انتخاب فدراسیون فوتبال کانادا بود. به نظرم دعوت از تیم فوتبال ایران ایده خیلی خوبی نبود. اما این مسئله‌ای است که برگزارکنندگان بازی باید در موردش توضیح دهند". او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دولت او به تیم ملی ایران ویزا ندهد پاسخی نداد. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی نمی‌تواند در مورد درخواست ویزا "بدون رضایت کتبی" افراد اظهار نظر کند اما تمامی درخواست کنندگان ویزا پیش از ورود به کانادا "به دقت غربالگری" می‌شوند و می‌توانند به دلیل نقض حقوق بشر یا بین‌المللی یا امنیتی ویزا نگیرند.
 
فدراسیون فوتبال کانادا چه می‌گوید؟
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

فدراسیون فوتبال کانادا اما همین امروز در پاسخ به سوالات متعدد گفت که فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل غیر دولتی و غیر سیاسی‌ست که زیر نظر اصول جهانی ورزشی و فیفا عمل می‌کند و افزود: "بر همین اساس تمامی مقررات بین‌المللی برای برگزاری این مسابقه را دنبال خواهیم کرد. تمرکز ما روی حضور در جام جهانی قطر و آماده کردن تیم ملی کانادا در رقابت‌های جهانی است".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, May 17, 2022 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به