دولت لیبرال جاستین ترودو در مخالفت با تصمیم دادگاه فدرال در ماه گذشته که توافقنامه "امن کشور سوم" در پناهندگی دادن میان دو کشور کانادا با آمریکا را بعلت نقض منشور حقوق و آزادی‌های کانادا رد کرده بود، درخواست تجدید نظر می‌دهد.
در تصمیمی که قاضی "ان ماری مک‌دونالد" در 22 ژوئیه منتشر کرده بود گفته بود که این توافق‌نامه، که مانع از ورود افراد به کانادا یا آمریکا در گذرگاه‌های مرزی رسمی دو کشور و درخواست پناهندگی می‌شود، بخش "حق زندگی، آزادی و امنیت اشخاص" از منشور کانادا را نقض می‌کند. قاضی حکمش را برای شش ماه به حالت تعلیق درآورد تا اجازه دهد مجلس در اینباره نظرش را ارائه دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
حکم دادگاه: توافقنامه پناهندگی آمریکا و کانادا قانونی نیست؛ دولت کانادا: به حکم اعتراض می‌کنیم
"بیل بلر"، وزیر ایمنی عمومی در بیانیه امروز جمعه ۲۱ آگوست گفت که دولت امروز درخواست تجدیدنظر در این حکم را ثبت کرده زیرا دولت معتقد است دادگاه اشتباهات واقعی و حقوقی در برخی یافته‌های اصلی خود داشته است. این بیانیه ادامه داده: "اصول حقوقی مهمی در این مورد باید تعیین شوند و این وظیفه دولت کاناداست که برای اطمینان از وضوح قانون پناهندگی، در اینباره درخواست تجدید نظر دهد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این توافقنامه 16 ساله که هنوز لازم‌الاجراست می‌گوید که هر دو کشور، کشورهای "امن" برای مهاجران هستند و متقاضیان پناهندگی موظفند در اولین کشوری که وارد می‌شوند درخواست پناهندگی دهند و نمی‌توانند از یکی به دیگری بروند، به این معنی که اگر پناهنده‌ای ابتدا وارد آمریکا می‌شود باید در آمریکا درخواست پناهندگی دهد و نمی‌تواند با ورود به کانادا درخواست پناهندگی دهد و برعکس.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
شورای پناهندگان کانادا، عفو بین‌الملل، شورای کلیساها و شماری از دادخواهان اجتماعی می‌گویند برخی از پناهندگان غیرمجاز که قبلا در آمریکا درخواست داده‌اند و اکنون در کانادا نیز درخواست می‌دهند، در معرض خطر، از جمله بازداشت و تبعید نهایی به کشورهایی که در آنها می‌توانند آسیب ببینند، قرار دارند و نبایستی به آمریکا عودت داده شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
احزاب چه می‌گویند؟
"پیتر کنت" نماینده محافظه‌کار و منتقد دولت در امور مهاجرت بلافاصله بیانیه‌ای را در حمایت از درخواست تجدید نظر دولت صادر کرد و گفت: "در حالی که ما خوشحالیم که دولت تصمیم به تجدید نظر گرفته، اما اعتماد کانادایی‌ها به سیستم مهاجرت به دلیل عدم موفقیت جاستین ترودو در رسیدگی به این نگرانی‌ها و عدم موفقیت وی در بازگرداندن صداقت و دلسوزی در روند مهاجرت در این سال‌ها از دست رفته است".
اما "جنی کوان"، منتقد حزب نیودموکراتیک این اقدام دولت را "اقدامی بی‌روح و شرم‌آور" خواند و افزود: "با تجدید نظر در مورد این حكم، لیبرال‌های فدرال می‌گویند كه ترجیح می‌دهند افرادی كه به دنبال امنیت پناهندگی به كانادا می‌آیند، به زیر رنج بردن از قوانین دونالد ترامپ بازگردند، نه اینكه حقوق بشر و ارزش‌های كانادایی را دریافت کنند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, August 21, 2020 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به