خبر خوش این که آموزش در استان انتاریو جزو سیستم‌های پیشروی دنیاست و علاوه بر انتاریو، استان‌ها و کشورهای زیادی طالب جذب معلمین انتاریو هستند
آَشنایی با سیستم آموزشی انتاریو- 50
در این نوشته می‌خوانیم که برای معلم شدن در استان انتاریو از کجا باید شروع کرد، وبسایت‌های ضروری و اصطلاحات مربوطه کدامند، و افق‌ پیش روی معلمان رسمی انتاریو تا کجا گسترده است، و مراتب شغلی در رشته آموزش چگونه است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در این مجموعه نوشته‌ها، اطلاع‌رسانی، کمک و راهنمایی در زمینه آموزش در استان انتاریو، هدف اصلی بوده و خواهد بود. یکی از سوالاتی که بسیاری از آشنایان و خوانندگان ایران استار، شخصا از من پرسیده‌اند، چگونگی ورود به سیستم آموزشی‌ انتاریو می‌باشد. نکات ذیل شامل برداشت اینجانب از قوانین جاری می‌باشد. وبسایت‌های مربوطه را هم جهت تکمیل دانسته‌های خود بازبینی نمایید.
  • برای تدریس کردن در مدارس انتاریو لازم است که مورد تایید کالج معلمان (Ontario College of Teachers ) قرار گرفته باشیم. وقتی مورد تایید قرار گرفتیم آن گاه معلم رسمی یا او سی تی (Ontario Certified Teacher) نامیده می‌شویم. لطفا لینک زیر را ببینید:
  • برای تایید شدن توسط کالج دو راه وجود دارد: از کشوری غیر از کانادا مدرک تربیت معلم گرفته باشیم (internationally educated teacher)، و یا در کشور کانادا در رشته آموزش (Education) درس دانشگاهی خوانده باشیم و مدرک معلمی (Bachelor of Education) بگیریم.
  • در هر دو صورت بایستی مدرکی جهت نشان دادن دانش زبانی داشته باشیم که تافل و آیلتس‌ از نمونه‌های آن هستند.
  • بایستی گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس منطقه سکونت خود دریافت کنیم. اگر در جایی خارج از انتاریو زندگی می‌کنیم یا به هرشکل برای اطمینان و کسب اطلاع، هماهنگی لازمه را با کالج معلمان انجام دهیم چون این درخواست، هزینه دارد و زمان هم می‌برد و نیز مناطق مختلف شهرداری انتاریو تابع قوانین خود هستند.
  • کلیه کسانی که مایل به کار در مدارس (آموزشی و غیر‌آموزشی) هستند باید گواهی پلیس بگیرند.
  • کسانی که خارج از کانادا در رشته آموزش تحصیل کرده‌اند و معلم شده‌اند: این افراد باید مدارک خود را طبق استانداردهای کالج معلمان و مرکز خدمات آموزش جهان (World Educational Services) ترجمه رسمی کنند به طوری‌که مدارک تحصیلیشان‌ توسط محل تحصیل مهر و موم و مستقیما ارسال شود. این بخش مربوط به تحصیلات است. برای اطلاع از جزییات به وبسایت مربوطه مراجعه کنید. ریز نمرات و شرح واحدهای آموزشی‌ مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بنا به تشخیص کالج، ممکنست لازم شود تعدادی واحد یا کورس‌های ویژه در کانادا بگذرانند. همانطور که گفتیم مدرک زبان و گواهی پلیس برای همه لازم است.
  • کسانی که علاقمند هستند آستین‌ها‌ را همین جا بالا بزنند و از ابتدا، کار آموزش را به شیوه کانادایی فراگیرند، باید بدانند که پیش‌نیازها چیست. شما ابتدا باید یک مدرک دانشگاهی لیسانس داشته باشید. اگر این مدرک کانادایی است، لازم به ترجمه نیست؛ اما اگر مدرک شما جایی غیر از کانادا اخذ شده است بایستی ترجمه و برابریابی شود. حالا باید برای تحصیل در رشته آموزش در یکی از دانشگاه‌های معتبر درخواست نمایید (Apply for Bachelor of Education). گروه سنی که مایل به تدریس هستید را هم انتخاب کنید. دبستان (primary/junior)، راهنمایی یا متوسطه (junior/intermediate)، یا دبیرستان (intermediate/secondary).پس ازاقدام اینترنتی درخواست و طی کردن مراحل طبق دستور‌العمل دانشگاه مربوطه باید منتظر اعلام پذیرش باشید. در صورت قبول شدن، یک دوره دو ساله خواهید گذراند. در این مدت با واحدهای اجباری و واحدهای انتخابی که می‌گذرانید وارد دنیای پر جنب و جوش آموزش امروز می‌شوید و هر آنچه را که در آینده باید تدریس کنید ،به صورت تئوری یاد خواهید گرفت. برای تمرین‌های عملی و تحقیقات میدانی هم به کارآموزی در مدارس خواهید رفت و تجربه عینی و ملموس کسب خواهید و مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت. بله معلمی که میزبان شماست و استادی که از دانشگاه شما برای نظارت به کارتان سر می‌زند و پشتیبانی و راهنمایی می‌کند، به شما آموزش تخصصی می‌دهند و نقاط قوت و ضعف شما را گوشزد می‌کنند. طول مدت و تعداد کارآموزی‌ها به دانشگاه شما بستگی دارد اما استاندارد کلی را کالج معلمان تصویب می‌کند. پس از فارغ‌التحصیلی در رشته آموزش و اخذ مدرک آموزش یا همان (B.Ed.) مدارک شما به کالج معلمان فرستاده می‌شود تا مورد تایید واقع شود.
 وقتی از این چند خوان عبور کردید و مورد تایید کالج معلمان قرار گرفتید نوبت آن است که برای کار در مدارس دولتی یا خصوصی اقدام کنید. از آنجا که هر استان به منطقه‌های کوچکتری تقسیم می‌شود، و تفاوت‌های جزئی در قوانین مشاهده می‌شود، برای درخواست کار باید بطور جداگانه برای هر منطقه اقدام کنید. در حال حاضر وبسایت‌ متمرکز برای مناطق انتاریو این است:(Applytoeducation) . بجز منطقه مرکزی تورنتو‌ که باید مستقیما به وب‌سایت خودش مراجعه کرد:(Toronto District School Board)
در صورت تکمیل پروفایل خود در این وبسایت‌ها به مصاحبه فراخوانده می‌شوید. در صورت موفقیت مرحله اول کار کردن به عنوان معلم جایگزین‌ (Occasional Teacher) است. یعنی در سیستمی وارد می‌شوید که به جای معلم‌هایی که غایب می‌شوند انجام وظیفه می‌کنید. مرحله بعدی کار کردن برای مدتی معین بجای معلمی‌ست که به مرخصی رفته است و مثلا یک ماه در یک کلاس ثابت کار می‌کنید (Long Term Occasional Teacher). سپس به استخدام دائم در یک پایه در می‌آیید.‌ هر کدام از این مراحل ممکن است چند سال طول بکشد.
خبر خوش این که آموزش در استان انتاریو جزو سیستم‌های پیشروی دنیاست و علاوه بر انتاریو، استان‌ها و کشورهای زیادی طالب جذب معلمین انتاریو هستند: این یعنی فرصت شغلی و سفر و کشف جاهای جدید. هرساله نمایشگاه‌هایی برای مبادله اطلاعات و جذب معلم از استان‌ها و کشورهای مختلف دنیا از جمله انگلیس و چین و مصر و کشورهای عربی دیگر برگزار می‌شود و شرکت‌های زیادی برای متقاعد کردن معلمان و جذب نیروی کار در زمینه آموزش و پرورش در کشور خودشان تلاش می‌کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

حالا که شما به عنوان یکی از والدین، یک مهاجر، یا یکی از خوانندگان فرهیخته مجله ایران استار، آنچه را که‌ من‌ تا اینجا درکشکول‌ خویش داشتم‌ خوانده‌اید، خیالم راحت است که می‌توانم مدتی به مطالعه و بازآموزی خود بپردازم. شما هم مدتی فرصت بازبینی مطالب قبلی را دارید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
یک نکته ضروری:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
حتما تا به حال کارنامه فرزندتان را گرفته و ملاحظه فرموده‌اید. بخشی از نظرات (next steps for improvement) به شما می‌گوید نقاط ضعف دانش‌آموز چه بوده‌ است و چه راه‌هایی برای برطرف کردن مشکل پیشنهاد می‌شود. فرصت تابستان را برای جبران کردن کم و کسری‌های آموزشی دلبندانتان از دست ندهید تا در پاییز آینده، تازه نفس و شاداب از تفریحات فصلی و نیز با اعتماد به نفس از بابت کلاس‌های تقویتی با شیوه‌های به روز و جذاب، سالی بهتر را از سرگیرند. جهت کمک به شما عزیزان علاوه بر ایمیل، شماره تلفن اینجانب هم به اشتراک گذاشته می‌شود. از تک‌تک تهیه‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و خوانندگان این مجله قدردانی می‌کنم و خدا را شاکرم که فرصتی دست داد بخشی از دانسته‌هایم را با شما به اشتراک بگذارم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 3, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به