در آغاز فیلم، صدها معترض دیده می‌شوند که در حال هجوم بردن به مجلس هستند
ویدئویی که امروز "نیویورکر" منتشر کرده، ۱۲ دقیقه از اعتراضات و اغتشاشات ۶ ژانویه در پایتخت آمریکا را نشان می‌دهد که در آن مجلس آمریکا برای بیش از ۲ ساعت اشغال شد و به مرگ ۴ معترض و پلیس انجامید.
"لوک موگلسون"، خبرنگار کهنه کار جنگ و نویسنده روزنامه نیویورکر، که در میان جمعیت معترضان بود، همراه با آنها وارد مجلس آمریکا شد و فیلم‌هایی را از چگونگی این حادثه از دید معترضان ضبط کرده است که در آن می‌توان تظاهرکنندگان را در حال فریاد زدن و جستجو بدنبال نمایندگان مجلس مشاهده کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
فیلم مستند اشغال مجلس آمریکا توسط خبرنگار نیویورکر در میان معترضان، منتشر شد
در آغاز فیلم، صدها معترض دیده می‌شوند که در حال هجوم بردن به مجلس هستند در حالیکه برخی از آنها فریاد می‌زنند و به پلیس فحش می‌دهند. یکی از معترضان رو به یک افسر فریاد می‌زند که "یک میلیون نفر از ما اینجاست و ما گوش به فرمان ترامپ، رئیس شما هستیم". شعارهای "خیانت!" و "از آزادی خود دفاع کنید! از قانون اساسی خود دفاع کنید!" بعداً وقتی که معترضین از میان سالن‌های کنگره عبور می‌کردند به گوش می‌رسید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در اتاق مجلس سنا، صدای یک معترض شنیده می‌شد که به مردم می‌گفت ما باید دولت خودمان را راه‌اندازی کنیم، در حالی که دیگران فریاد می‌کشیدند و می‌پُرسیدند "نانسی پلوسی" رئیس دموکرات مجلس نمایندگان کجاست. برخی شروع به زیر و رو کردن میز نمایندگان مجلس و گرفتن عکس از اسناد آن کردند. یک زن نیز در این اثنا اشاره می‌کند که او متن اعتراضیه سناتور "تد کروز" به نتایج انتخابات آریزونا را پیدا کرده است. یک مرد نیز می‌گوید: "باید چیزی در اینجا وجود داشته باشد که ما بتوانیم از آن در برابر این شلخته‌ها استفاده کنیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در یک قسمت از فیلم مردی دیده می‌شود که روی زمین نشسته و از صورتش خون می‌ریزد اما از دریافت کمک‌های پزشکی خودداری می‌کند. شنیده می‌شود که او با تلفن به کسی می‌گوید که با "نوعی گلوله پلاستیکی" از ناحیه صورت مورد اصابت قرار گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این فیلم همچنین نمایی نزدیک از "جیکوب چانسلی"، عضوی "کیو انان" را به تصویر می‌کشد که در دیگر عکس‌ها نیز مانند این فیلم پوستین به سر کشیده و صورتش را به رنگ‌های قرمز ، سفید و آبی درآورده است. وی که روی صندلی "مایک پنس" معاون رئیس جمهور نشسته، او را "خیانتکار" خطاب می‌کند و از مرد دیگری می‌خواهد که از او عکس بگیرد. وی که اهل آریزوناست در حال حاضر به چندین فقره اتهام از جمله ورود آگاهانه، یا ماندن در ساختمان یا محوطه‌ای بدون اجازه قانونی، و ورود خشونت‌آمیز و رفتارهای نامنظم در محوطه مجلس، مواجه است.
در اواخر فیلم، گاز اشک‌آور به معترضین زده می‌شود و برخی از معترضین شروع به تخریب تجهیزات رسانه‌ها می‌کنند. یک مرد نیز تلاش می‌کند که تجهیزات رسانه‌ها را آتش بزند و در پایان، مردی در مورد شکار خبرنگاران رسانه‌ها می‌رود در حالی که مرد دیگری فریاد می‌زند: "ما در {حال} جنگ {با آنها} هستیم".

 
چرا نیویورکر فیلم را منتشر کرد + فیلم
به گفته نیویورکر، این فیلم "در ابتدا برای انتشار در نظر گرفته نشده بود"، اما سرانجام از آنجایی که فیلمی مستند از یک "واقعه تاریخی است"، به عنوان مکمل گزارش موگلسون منتشر گشته است. نیویورکر می‌گوید این میزان فیلم پخش شده، همه فیلمبرداری نیست و از دادن توضیحات بیشتر در زمینه باقیمانده فیلم‌های گرفته شده اجتناب کرد. "اف‌بی‌آی" که همچنان در جستجوی عاملان این اشغال است بسیاری از افرادی که در این فیلم هستند را پیشتر متهم به نقض قانون کرده بطوریکه پنجشنبه گذشته اعلان کرد که بیش از ۱۰۰ نفر را به دلیل اقدامات خودسرانه دستگیر، و بیش از ۲۰۰ مظنون دیگر را نیز شناسایی نموده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از زمان شروع این اعتراضات، مقامات محلی و فدرال در واشنگتن پایتخت آمریکا، در تلاش برای افزایش امنیت قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری "جو بایدن" در روز چهارشنبه هستند و به همین علت از همان روز مقررات منع تردد اعلان کرده‌اند. حدود ۲۰,۰۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی مسلح برای تحلیف در محل حضور خواهند داشت.
  • فیلم کامل اشغال مجلس آمریکا توسط خبرنگار نیویورکر در میان معترضان را اینجا ببنید:
کلیه حقوق پخش این فیلم برای نیویورکر و یوتیوب محفوظ می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, January 17, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به