ایران استار: رودررو شدن هواپیما مسافربری ایرانی با جنگنده آمریکایی به یکی از داغ‌ترین خبرهای ۲۴ ساعت گذشته تبدیل شده است. طرف آمریکایی می‌گوید جنگنده این کشور فاصله استاندارد را با هواپیما مسافربری رعایت کرده است. طرف ایرانی اما آمریکا را به نقض قوانین بین‌المللی متهم می‌کند.
ماجرا از جایی آغاز شد که روز گذشته یک هواپیمای مسافربری ایران متعلق به شرکت هوایی ماهان در مسیر پرواز از تهران به بیروت با دو جنگنده آمریکایی مواجه شد. رسانه‌های ایران گزارش دادند یکی از جنگنده‌ها در کنار هواپیمای مسافربری در آسمان سوریه پرواز کرده‌ و خلبان هواپیما ایرانی مجبور شده برای پرهیز از برخورد به سرعت ارتفاع کم کرده که در نتیجه آن تعدادی از مسافران زخمی شدند.

ایران: از آمریکا بخاطر رویارویی جنگنده‌اش با هواپیمای مسافربری ما شکایت می‌کنیم؛ آمریکا: جنگنده فاصله امن را رعایت کرده

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
واکنش‌ها به این اتفاق به ویژه از سوی مقام‌های ایرانی از همان دیروز آغاز شد و تا امروز نیز ادامه یافته است. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در توئیتر خودش نوشته است: آمریکا به صورت غیرقانونی سرزمین یک کشور دیگر را اشغال می‌کند و سپس به پرواز مسافربری برنامه‌ریزی شده، تعرض می‌کند؛ قانون‌شکنان باید قبل از فاجعه، متوقف شوند.
سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیز اقدام هواپیما‌های جنگنده امریکایی را نقض حقوق بین الملل و مقررات و استاندارد‌های هوانوردی دانسته و خواستار آن شده که شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) به این موضوع به طور فوری رسیدگی کند. خبرهای رسیده از خلبان هواپیما نشان می‌دهد که جنگنده‌های آمریکایی از خلبان خواسته بودند به سرعت از ارتفاعش بکاهد. تصاویر فرستاده شده توسط مسافران نیز هواپیماهای آمریکایی را در فاصله بسیار نزدیکی از هواپیمای مسافربری نشان می‌دهند.
لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری ایران هم گفته است که رفتار هواپیماهای جنگنده آمریکا نقض آشکار امنیت هوانوردی و تخلف از اصل آزادی پرواز هواپیماهای غیر نظامی است و به علاوه با مواد ۳ مکرر و ۴۴ پیمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی (کنوانسیون شیکاگو) و ضمیمه‌های مربوطه و کنوانسیون مونترال ۱۹۷۱ مغایرت دارد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در طرف مقابل سخنگوی ارتش آمریکا در منطقه اعلام کرد که جنگنده آمریکایی اف۱۵ در فاصله امن در حوزه دید یک هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفته است. بیل اوربان گفته است دو جنگده آمریکایی اقدام به پرواز قانونی و همیشگی خود در حریم پایگاه نظامی التنف (در خاک سوریه) همزمان با عبور هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز منطقه کرده بودند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
حساسیت‌ درباره ماهان از کجا می‌آید؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ایران استار در گزارش روز گذشته خودش هم نوشت که اتفاق پیش آمده را باید با زمینه حساسیت‌های به وجود آمده درباره هواپیمایی ماهان درک کرد. آمریکا و اسرائیل بارها در گذشته این شرکت هواپیمایی را به جابجایی نیروهای نظامی و سلاح متهم کرده بودند.
شرکت هواپیمایی ماهان این ادعاها را تکذیب می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, July 24, 2020 - 10:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به