ایران استار: اعتراض طرفداران لئونارد کوهن به پخش یکی از آهنگ‌های او در برنامه انتخاباتی ترامپ، احتمال آزمایش یک واکسن کرونا در کانادا، کوچک شدن اقتصاد کانادا و بازتاب خبر روز گذشته درباره محمود خاوری از مهمترین مطالبی است که با محوریت کانادا در رسانه‌های ایران منتشر شده است.
  
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
احتمال آزمایش واکسن کرونا در کانادا
شرکت زیست‌فناوری "سینوواک" (Sinovac) تولید واکسن ویروس کرونای خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده است.
خبرگزاری ایسنا و به نقل از آسیانیکی نوشته است: تولید این واکسن در کارخانه جدید این شرکت در پکن با ظرفیت تولید سالانه تقریبا ۳۰۰ میلیون دوز آغاز شده است. سینوواک موافقت کرده است که بین ماه نوامبر و مارس ۴۰ میلیون دوز از آن را به یک شرکت دولتی در اندونزی  به نام بیوفارما (Bio Farma) ارائه کند. سینوواک ساخت کارخانه را از اواخر ماه مارس آغاز کرد و این پروژه را در ماه ژوئیه به پایان رساند. این شرکت چینی آزمایشات بالینی فاز ۳ واکسن خود را در این ماه در اندونزی و ماه ژوئیه در برزیل آغاز کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

شرکت داروساز چینی "کنسینو بایولاجیکس" (CanSino Biologics) نیز قصد دارد یک کارخانه برای تولید واکسن کروناویروس خود در شهر تیانجین احداث کند. این مرکز قرار است سال آینده با ظرفیت سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دوز شروع به کار کند. کنسینو بایولاجیکس قصد دارد آزمایش‌های واکسن نهایی خود را در کانادا و عربستان انجام دهد، اما این شرکت زمان انجام این کار را اعلام نکرده است. شرکت کنسینو بایولاجیکس در ۱۱ اوت موفق به ثبت اختراع واکسن از طرف مقامات چین شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اعتراض به پخش آهنگ موزیسین معروف کانادایی در برنامه انتخاباتی ترامپ
پخش یکی از آهنگ‌های معروف «لئونارد کوهن» در پایان سخنرانی ترامپ در گردهمایی ملی جمهوری خواهان با اعتراض طرفداران این خواننده کانادایی رو به رو شده است.
«توری کلی» ترانه‌سرای آهنگ معروف «هله لویا» اثر «لئونارد کوهن» در صفحه توئیتر خود با اعتراض به کمپین تبلیغاتی «دونالد ترامپ» اعلام کرد این آهنگ بدون اجازه دو بار در پایان صحبت‌های رئیس جمهور کنونی آمریکا در گردهمایی ملی جمهوری خواهان پخش شده است.
استفاده از این آهنگ به مذاق بسیاری از هواداران این خواننده کانادایی نیز خوش نیامده و برخی آنها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع اعتراض کردند. برخی دیگر از کاربران فضای مجازی به صورت کنایه آمیز به نامناسب بودن این آهنگ با توجه به مضمون بدبینانه آن برای پخش در پایان سخنرانی‌های میهن پرستانه ترامپ اشاره کردند و آن را به تمسخر گرفتند.
«لئونارد کوهن» که تا ۳۳ سالگی تصمیم به خواندن و ترانه‌سرایی نگرفته بود، در دهه ۱۹۶۰ میلادی از شهر مونترال کانادا در صحنه هنری پدیدار شد. او تا قبل از انتشار آلبوم اول خود، به‌عنوان شاعر و نویسنده شناخته شده بود. «کوهن» با ترانه‌هایی از جمله «تا انتهای عشق با من برقص»، «سوزان»، «هله‌لویا» و «بدرود ماریان» به شهرتی جهانی دست یافت. آلبوم «من مرد تو هستم» در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم او شناخته شد. این خواننده در مراسم اعطای جوایز موسیقی «گرمی» سال ۲۰۱۰ در لس‌آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. «افکار قدیمی»، «مشکلات محبوب» و «تو تاریک‌تر می‌خواهی‌اش» سه آلبوم آخر این هنرمند بودند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ روانه بازار و با استقبال فراوانی روبه‌رو شدند. سال گذشته نیز مجموعه‌ای از آهنگ‌های شنیده نشده از این خواننده کانادایی در آلبومی با عنوان «برای رقص متشکرم» منتشر شد. این هنرمند در نوامبر سال ۲۰۱۶ و در سن ۸۲ سالگی درگذشت.
 
کوچک شدن اقتصاد کانادا در بحران کرونا
در ۱۲ ماهه منتهی به ماه ژوئن، اقتصاد کانادا ۱۱.۵ درصد کوچک شده که این رقم، ۹.۳ درصد کمتر از رشد ثبت شده در بازه منتهی به دوره قبل و ۲.۶ درصد کمتر از رشد پیش بینی شده توسط کارشناسان بوده است.
رسانه‌های ایران به نقل از سی‌بی‌سی نیوز نوشته اند: بخش سرمایه‌گذاری تجاری با رشد منفی ۱۶.۲ درصدی و مخارج مصرف کننده با رشد منفی ۱۳.۱ درصدی تاثیر زیادی را در ثبت این عملکرد داشته اند اما بهترین عملکرد در این بین مربوط به مخارج دولتی با رشد ۰.۳ درصدی بوده است.
دفتر پارلمانی بودجه کانادا پیش بینی کرده است در سناریو بدبینانه، اقتصاد کانادا امسال ۱۲ درصد کوچک شود که بدترین وضعیت مربوط به سه ماهه دوم سال با رشد منفی ۲۰ درصدی خواهد بود. حتی در سناریو خوش بینانه نیز اقتصاد این کشور حدود پنج درصد کوچک خواهد شد که در هر دو صورت، بدترین عملکرد آن از زمان ثبت گزارش‌ها در سال ۱۹۶۱ تاکنون بوده است. در حوزه تجارت خارجی، واردات کانادا نسبت به دوره مشابه سال قبل۲۴.۷ درصد کمتر شده است. صادرات نیز با ریزش ۱۸.۶ درصدی مواجه شده است.
پیش از این رئیس بانک مرکزی کانادا با اشاره به بازگشایی تدریجی کسب و کارها گفته بود: پیامدهای کووید-۱۹ روی اقتصاد کانادا بلندمدت خواهد بود و ما یک مسیر احیای رشد طولانی وناهموار را پیش رو خواهیم داشت. تیف مک لم با اشاره به اینکه بانک مرکزی کانادا انتظار دارد با بازگشت تدریجی مردم به کارهای خود شاهد ثبت رشد فصلی مثبت در سه ماهه سوم سال باشیم افزود: البته این مساله نباید این انتظار اشتباه را به وجود بیاورد که همه چیز خیلی سریع به حال اول بر می گردد.
متوسط رشد اقتصادی کانادا در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۲۰۰۳ با ۱.۲ درصد و کمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۲۰۰۸ با منفی ۱.۴ درصد بوده است.
 
بازتاب خبر محمود خاوری
خبری که روز گذشته درباره خانواده مشکلات مالی جدید آقای محمودرضا خاوری در گلوب اند میل منتشر شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه های ایران و شبکه‌های اجتماعی داشت. بیشتر این مطالب حاوی انتقادهای تند از خانواده خاوری بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لوسیفر که یکی از کاربران توئیتر است در توئیتی نوشت است: "من موندم این جمهوری اسلامی چطوری تونست محمد علی زم ( صاحب یه کانال تلگرام) رو بگیره ولی نتونست محمود خاوری رو بگیره؟ احتمال داره محمود خاوری هم صندوقچه اسرار باشه؟"
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, August 29, 2020 - 09:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به