ایران استار: در بین روزهای ۱۹ و ۲۰ آپریل موضوع کرونا، مذاکرات فروش اسلحه با عربستان، هک بازی آنلاین Webkinz World و چند موضوع دیگر مربوط به کشور کانادا مورد توجه رسانه های ایرانی بود.

تجربه کانادا در دورکاری
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به موضوع تجربه دورکاری در کانادا در زمان شیوه کرونا اشاره کرده و نوشته است که این تجربه برای ایران قابل استفاده خواهد بود. این روزنامه اقتصادی در گزارشی نوشته است: یکی از مهم‌ترین عوامل شیوع ویروس کرونا، تماس فیزیکی است. یکی از قابلیت‌های فناوری اطلاعات نیز فراهمسازی امکان انجام امور در فاصله دورتر است. سه مورد از خدمات فناوری اطلاعات که نیاز به تماس فیزیکی را کاهش می‌دهند، عبارتند از: دورکاری، آموزش الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته، بررسی‌ها نشان می‌دهد زیرساخت فناوری فعلی هنوز به اندازه‌ای که پاسخگوی افزایش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا باشد، پیشرفت نکرده است. اما پیش‌بینی می‌شود گسترش سریع کووید-۱۹ باعث تمایل شدیدتر به دورکاری شود و این موضوع می‌تواند پس از خاتمه شیوع ویروس نیز ادامه داشته باشد.
در ایران، زیرساخت‌های فنی دورکاری امن ایجاد نشده است؛ حتی زمانی که کاربران مقیم ایران به وب‌گاه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه می‌کنند گواهی امضای الکترونیکی و صحت ارتباط آنها با وبگاه این وزارتخانه توسط شرکتهای مقیم خارج از کشور ایران تایید میشود.
گرچه سیاستهایی برای ممنوعیت استفاده از پیام‌رسانهای خارجی ازسوی نهاد ریاست‌جمهوری ابلاغ شده است و سه پیام‌رسان داخلی بهعنوان پیام‌رسانهای قابل استفاده در بخش دولتی معرفی شده‌اند اما تجربه فرانسه و کانادا نشان می‌دهد دولت برای حفظ یکپارچگی ارتباطات خود و امکان تداوم انجام خدمات باید از یک سامانه واحد برای خدمات یکسان استفاده کند.

ناپرهیزی رسانه وابسته به سپاه

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سایت مشرق از رسانه‌های وابسته به سپاه که به طور معمول اخبار مربوط به کشور کانادا را با رویکرد و جهت‌گیری منفی پوشش می‌دهد در اقدامی نادر و ناهمخوان با عملکرد گذشته‌اش عکس‌هایی از مراسم رژه و احترام نظامی به کادر درمانی در انتاریو کانادا را منتشر کرده است.

رصد کرونا در کانادا توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
صدا و سیمای جمهوری اسلامی که روش اطلاع رسانی آن درباره کرونا در داخل و خارج ایران مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفته این روزها آمار مربوط به کرونا را به شکل منظمی رصد می‌کند. خبرگزاری وابسته به این سازمان روز گذشته در خبری نوشت که تعداد مبتلایان به کرونا در کانادا ۴۲ نفر به ازای هر میلیون نفر است.

ادامه پوشش تیراندازی نوااسکوشیا کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بیشتر خبرگزاری و سایت‌های خبری در ایران تیراندازی مرگبار اخیر در شرق کانادا در نوااسکوشیا را که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر شد  به طور کامل پوشش داده‌اند. جالب اینکه این خبر در سایت رسمی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم بازتاب داشته است. انتشار این اخبار در سایت رسمی این نیروی نظامی در ایران کمتر سابقه داشته است بیشتر این رسانه‌ها به معرفی گابریل ورتمن پرداخته‌اند که عامل این کشتار خونین و کم‌سابقه در کانادا بوده است و از این اتفاق به عنوان واقعه‌ای نادر در تاریخ کشور کانادا یاد کرده‌اند و در عین حال برخی از آنها اشاره داشته‌اند که گابریل ورتمن شخصیت موجهی در محل زندگی خودش به عنوان یک دندانساز داشته و انگیزه اصلی از ارتکاب این کشتار هنوز مشخص نشده است.

بازتاب اظهارات ترامپ
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به تازگی در فضای رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری مدعی شده در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات، ایران و چین کشورهایی مانند کانادا و مکزیک آمریکا را تصاحب خواهند کرد. این اظهارات ترامپ در رسانه‌های وابسته به سپاه تا رسانه‌های وابسته به سایر جریان‌های سیاسی ایران بازتاب داشته است.

بازتاب هک بازی Webkinz World
خبرگزاری ایسنا به افشای اطلاعات بالغ بر ۲۳ میلیون نفر از کاربران اپلیکیشن و بازی آنلاین Webkinz World توسط هکرها اشاره داشته است. اپلیکیشن بازی Webkinz World یک بازی آنلاین مخصوص کودکان است که توسط شرکت کانادایی توسعه داده شده است و در یک دهه اخیر محبوبیت بسیار بالایی در میان علاقه‌مندان به بازی های آنلاین کودکانه به دست آورده استیک هکر ناشناس در پلتفرم دیتابیس این بازی پستی را با مضمون افشای اطلاعات کاربران اپلیکیشن بازی مذکور منتشر کرده است که نشان می‌دهد نام کاربری و گذرواژه بالغ بر ۲۳ میلیون نفر افرادی که این اپلیکیشن را دانلود و استفاده کرده‌اند، توسط هکرها هک و افشا شده است.
به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، هکرها توانسته‌اند با استفاده از یکی از آسیب‌پذیری‌های موجود در دیتابیس و همچنین وب‌سایت این بازی به اطلاعات کاربران آن دسترسی پیدا کنند.

انتقاد به از سرگیری مذاکرات میان کانادا و عربستان با طعم یمنی!
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) اظهارات انتقاد طرف مورد حمایت ایران در یمن درباره از سرگیری مذاکرات میان کانادا و عربستان برای فروش سلاح را منتشر کرده است. دولت کانادا ۲۲ فروردین ماه اعلام کرد که مذاکرات قرارداد فروش خودروهای زرهی به عربستان به ارزش ۱۴ میلیارد دلار از سر گرفته شده استحالا خبرگزاری ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین وابسته به حزب الله نوشته که یک مقام دولت یمن از این تصمیم کانادا انتقاد کرده است. وزیرامورخارجه یمن با اظهار تاسف از این موضوع اشاره کرده که این اقدام توسط کشورهایی {کانادا} صورت گرفته که دارای روابطی تاریخی با یمن بوده و مواضعی متعادل در قبال تجاوز تحمیلی شش ساله علیه یمن اتخاذ کرده‌اند.
بیشتر رسانه‌های ایرانی پیش از این نیز از تصمیم دولت کانادا برای از سرگیری مذاکرات مربوط به سلاح با عربستان سعودی انتقاد کرده بودند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, April 19, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به