بازتاب کانادا در رسانه های ایرانی

 رصد رسانه‌های ایرانی توسط ایران استار در بین روزهای ۱۸ تا ۱۹ آپریل نشان می‌دهد که  انعکاس منفی اخبار  کانادا در رسانه‌های وابسته به سپاه و صدا و سیما در ایران به مانند پوشش اخبار یک کشور متخاصم ادامه یافت. رسانه‌های ایرانی در این روز اخبار مربوط به اظهارات وزیر دفاع کانادا، درگیری مسلحانه در  نوااسکوتیا و تصمیم‌های جدید دولت کاناد برای سرمایه گذاری در این کشور را پوشش دادند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 تیترمعنی‌دار برای اظهارات وزیر دفاع کانادا  
بیشتر این رسانه‌ها از تسنیم و فارس گرفته تا سایت مشرق و باشگاه خبرنگاران با استفاده از تکنیک تیترزنی درخواست وزیر دفاع کانادا هارجیت ساجان درباره حمایت دولت افغانستان از اقلیت‌ها پس از حمله عبادتگاه‌ها سیک‌ها را طوری برجسته سازی کرده‌اند که گویا دولت کانادا تنها خواستار حفظ این اقلیت‌هاست. انتخاب تیتر «وزیر دفاع کانادا خواستار تامین امنیت هندوها و سیک‌ها در افغانستان شد» در بخش‌هایی از جمعیت کشورهای مسلمان از جمله ایران این تداعی را دارد که کانادا در اختلافات میان هندوها وسیکها  با مسلمانان از هندوها و سیک‌ها جانبداری می‌کند.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بازتاب درگیری مسلحانه در نوااسکوتیا
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
رسانه‌های ایرانی خبر تیراندازی در «پورتاپیک» از توابع استان نوااسکوتیا را به طور گسترده پوشش داده‌اند. که به کشته شدن چند نفر از جمله یک مامور پلیس منجر شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این خبر در میان بیشتر رسانه‌های ایرانی منتشر شده اما در این میان خبرگزاری فارس مدعی شده به تازگی میزان تیراندازی‌ها درکانادا افزایش چشمگیری داشته، به طوری که "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا چندی پیش جهت مقابله با گسترش خشونت ناشی از استفاده از سلاح‌های گرم با شهردار تورنتو دیدار کرد. این خبرگزاری با اشاره به یک مورد تیراندازی دیگر در شهر تورنتو سعی کرده این پیام را تلقین کند که ناامنی در کانادا افزایش یافته است.
 
ادعای یک سایت خبری درباره ویدیوی کمک ۲ هزار دلاری
 سایت مشرق دیگر سایت وابسته به سپاه به نقل از یک رسانه گمنام به نام فرهنگ نیوز خبری را درباره ویدیو منتشر شده درباره کمک ۲ هزار دلاری دولت کانادا به شهروندانش منتشر کرده  و نه تنها همه بخش‌های آن را تکذیب کرده که ادعای جدیدی را درباره آن مطرح  کرده است. این سایت در مطلب بازنشری خود مدعی شده است: "جمعی از نیکوکاران کامیونیتی ایرانیان مونترال اقدام به تهیه چند ده سبد خواربار کرده‌اند تا در این روزهای سخت بین آنهایی که نیاز دارند، توزیع شود. پس از دریافت ده‌ها درخواست، توزیع این بسته‌ها شروع شد و در مجموع ۶۳ سبد خواربار بین متقاضیان توزیع گردیدگویا یکی از همشهریانی که این بسته را تحویل گرفته بودند تصور کرده‌اند این مواد غذایی بخشی از کمک دولت کانادا است".
اگرچه در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی ترکیبی از ادعاهای درست و غلط درباره کمک دولت کانادا به شهروندانش مطرح شده اما صحت و سقم ادعای جدید که سایت وابسته به سپاه درباره  منشاء آن ویدیوی معروف کمک ۲ هزار دلاری دولت کانادا مطرح کرده هم به هیچ عنوان مشخص نیست و این رسانه هم اعلام نکرده از کدام منبع این ادعا را دریافته و منتشر کرده است.
 
بازتاب تصمیم دولت کانادا درباره سهام شرکت‌های خارجی
 خبرگزاری ایسنا در مطلبی به نقل از به نقل از "گلوب اند میل" نوشته دولت کانادا تصمیم گرفته است با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و هم چنین تحت کنترل  درآمدن سهام شرکت‌های این کشور توسط خارجیان، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی وضع کند.
بخشی از این محدودیت‌ها مربوط به بخش بهداشت و درمان خواهد شد تا از حفظ سلامتی شهروندان اطمینان حاصل شود.
تا پیش از این، محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کانادا فقط مربوط به شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های خصوصی پیمانکار در پروژه‌های دولتی بود اما دولت قصد دارد محدودیت‌ها را به تمامی شرکت‌ها صرف نظر از ارزش بازار آنها گسترش دهد.
ناتالی رافول، مشاور حقوق تجارت در موسسه "بریتون رافول" گفت: وابسته بودن به جریان سرمایه‌ای از خارج کشور در زمان همه‌گیری‌هایی مثل کرونا باعث افزایش تلاطمات در بازارهای مالی می‌شود و برای همین منظور باید وابستگی خود به خارج کشور را در زمینه کالاهای اساسی کاهش دهیم. به نظرم این تصمیم بسیار خوبی است و امیدوارم تنها محدود به زمان مقابله با کووید-۱۹ نباشد.
 
انتشار خبر در گذشت یک روزنامه‌نگار قدیمی ایرانی به نقل از یک مقیم کانادا
فرید قاسمی که از او با عنوان حافظه گویای مطبوعات ایران یاد می‌شود از  انتشار خبر درگذشت یک روزنامه‌نگاران قدیمی توسط یک ایرانی مقیم کانادا خبر داده است. قاسمی گفته است خبر درگذشت مهدی فشنگچی را در تهران آقای فرید کاردان، خواهرزاده‌اش از کانادا اطلاع داد. مهدی فشنگچی متولد ۱۳۱۰ که از سال ۱۳۳۳، مرد شماره دو مجله "امید ایران" بود و بیشتر عمرش را با مطبعه و مطبوعات گذراند. او دلبسته کاغذ و چاپ بود. از کتابفروشی/ بنگاه مطبوعاتی شهپر خرم آباد و جانشینی مدیریت نشریه فروغ لرستان شروع کرد و پله‌پله در نظام استاد شاگردی پیشین با طی طریق، مدیر داخلی مجله "امید ایران" شد و اندک زمانی به سردبیری رسید. روزگاری که دیگر نتوانست در تحریریه تنفس کند، به نشر روی آورد و در سازمان انتشارات هفته آثار پرشمارگانی منتشر کرد.

پیش‌بینی دانشمندان کانادایی درباره زمان ساخت ویروس کرونا
روزنامه دنیای اقتصاد مقاله‌ای را به نقل از "گلوبال نیوز"  منتشر کرده که در آن به نقل از استاد ویروس‌شناسی دانشگاه اونتاریو و منابع دیگر آمده که در حال حاضر در سرتاسر جهان محققان در مراکز گوناگون تحقیقاتی مشغول بررسی بیش از ۷۰ نوع واکسن بالقوه برای ویروس کرونا هستند. این تلاش‌ها با هدف نجات جان انسان‌ها از این ویروس و نیز بازگرداندن زندگی و اقتصاد به حالت عادی انجام می‌شود. هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد واکسن بالقوه برای این ویروس در حال آزمایش روی داوطلبان در چین و آمریکاست، اما متخصصان می‌گویند برای اثبات اثربخش بودن این واکسن راهی طولانی در پیش است. این اتفاق نظر وجود دارد که در نهایت پس از ۱۲ تا ۱۸ ماه واکسن ویروس کرونا ساخته خواهد شد.
 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, April 18, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به