ایران استار: بیش از یک هفته از بازگشایی تدریجی مراکز و مشاغل در ایران می گذرد. این تصمیم دولت با این استدلال انجام شد که اقتصاد ایران در شرایط تحریم‌ها و کاهش قیمت و فروش نفت ایران تاب تعطیلی بیشتر را ندارد. در عین حال دولت بدون کرونا هم با یک کسری بودجه دست کم ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۹ روبروست و به همین دلیل توان پذیرش مسئولیت درباره تعطیلی کسب و کارها و جبران دست کم بخشی از ضرر آنها را ندارد. فارغ از همه اینها اما مسئولان دولتی و غیر دولتی در ایران حتی در این شرایط نامساعد هم از رجزخوانی تبلیغاتی دست بر نمی‌دارند که آخرین نمونه آن به نشست خبری کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت در روز ۱۶ اردیبهشت ماه مربوط است. وی مدعی شده مدیریت جمهوری اسلامی در بحران کرونا قابل قبول بوده و بسیاری از ایرانیان در اروپا و شمال آمریکا تمایل دارند به ایران برگردند تا از کرونا در امان باشند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
ما بهتریم!surprise
جهانپور در این نشست گفته است:« مدیریت کشور در حوزه سلامت و ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به همه کشور‌های توسعه یافته در اروپای غربی و شمال آمریکا، وضعیت مطلوبی داشت.»
البته حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز قبلا این ادعا را مطرح کرده که به نظر می‌رسد ناشی از مقایسه آمار دولتی ابتلا و مرگ و میر در اثر کرونا در ایران با کشورهایی مانند آمریکا و کانادا است. البته نه روحانی و نه جهانپور هیچکدام اشاره نمی‌کنند که آمار دولتی ایران به طور معمول از مخدوش ترین آمارهای ارائه شده است و مسئولان حکومت ایران به هیچ عنوان سابقه درخشانی در ارائه اطلاعات آماری و غیرآماری درست به افکار عمومی را ندارند که تنها یک نمونه آن یعنی تکذیب ساقط کردن هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه تنها به ضرب و زور عکس‌ها و فیلم‌ها و شواهد غیرقابل انکار بین المللی پس گرفته شد. از طرفی همین دولت ایران حتی حاضر نسیت رقم دقیق کسری بودجه خودش را در سال  ۱۳۹۹ اعلام کند و دخل و خرج اداره ایران هم در سال جدید به یکی از موضوعات محرمانه تبدیل شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 به هرحال جهانپور در حالی ادعای بهتر بودن مدیریت بحران کرونا در ایران را مطرح می‌کند که به اعتراف نمایندگانی مانند رضا شیران خراسانی و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی آمار مرگ و میر کرونا در ایران عاری از صحت از است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
خیلی‌ها دارن بر می‌گردن ایران!surprise
جهانپور در ادامه رجزخوانی‌های خودش مدعی شده بسیاری از ایرانیان سایر کشورها از جمله شمال آمریکا که کانادا را هم شامل می شود، برای در امان ماندن از کرونا قصد دارند به ایران بازگردند.  
جهانپور می گوید:« بسیاری از ایرانیان که در سایر کشور‌ها زندگی می‌کنند با توجه به وضعیت اروپای غربی و جنوبی و حتی شمال آمریکا تمایل دارند که به کشور برگردنداین نشان دهنده تفاوت وضعیت ایران با این کشورهاست... اگر افراد محدودیت‌ها و شرایط را پذیرفته و تعهد بدهند، بقیه هماهنگی‌ها از طرف وزارت امور خارجه انجام شده و این افراد به کشور بر می‌گردند. البته باید تا زمان مشخص شدن جواب تست در قرنطینه باشند و در صورت منفی شدن تست می‌توانند نزد خانواده خود بروند.»
البته جهانپور در این نشست خبری هم گفته است:« اگر قرار باشد وزارت بهداشت تصمیم گیری کند، می‌گوییم کشور یک سال تعطیل شود، اما آیا بخش‌های دیگر مثل اقتصاد می‌توانند این موضوع را تحمل کنند.» این اظهارات به آن معناست که اجرای تصمیم بازگشایی در ایران زود اتفاق افتاده  و احتمالا  به افزایش مبتلایان و فوتی‌ها منجر خواهد شد. این یعنی امکان دارد ایران در چند وقت آینده اتفاقا در معرض ابتلا  و فوتی بیشتری باشد و بازگشت به آن ریسک بسیار بالایی دارد.
ازطرفی جهانپور برای ادعای خودش درباره تمایل ایرانیان به بازگشت هیچ آمار و ارقام ولو غیر مستند به یک منبع مشخص را درباره تعداد سفرهای بازگشتی را ارائه نمی‌کند. از طرفی جهانپور توضیح نمی‌دهد از کجا و با کدام ابزار توانسته درباره ایرانیان در حال بازگشت نیت‌خوانی کند و آن را به توانمندی جمهوری اسلامی درباره مدیریت کرونا نسبت دهد و اساسا تمایل ایرانیان برای بازگشت می‌تواند با کدام بسته حمایتی دولت ایران از مردم ایران در ارتباط باشد؟ مثلا بسته وام یک میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد؟! اگر تا این حد جریان مهاجرت در ایران معکوس شده پس چرا رسانه‌ها و حتی رسانه‌های رسمی در ایران هر روز رپورتاژ آگهی مهاجرت به کانادا و... را منتشر می‌کنند و...
 به هر حال این رجزخوانی مسئولان حکومتی در حالی انجام می‌شود که مردم ایران سخت‌ترین روزهای زندگی اقتصادی خودشان را سپری می‌کنند. بسیاری از مشاغل و کسب و کارها از پا افتاده‌اند و گرانی و تورم و کاهش پول ملی همچنان بر زندگی مردم فشار می‌آورد. آنچه در این میان تغییری نکرده همین روحیه تبلیغاتی مدیران جمهوری اسلامی است.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, May 4, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به