ایران استار: خانم دکتر جوان اهل مشهد که رویای مهاجرت به کانادا را در سر داشت در مخصمه‌ای عجیب گرفتار شد و بخشی از سرمایه خودش را از دست داد.
این خانم دکتر جوان که به گفته خودش مدرک تحصیلی فوق دکترا در یکی از رشته‌های مهم زیرمجموعه پزشکی دارد و مدت زیادی برای مهاجرت به خارج از کشور تحقیق کرده بوده است، برای رسیدن به رویای خود دچار غفلت عجیبی شده است.

آقای سام چگونه رویای مهاجرتی خانم دکتر ایرانی به کانادا را به باد داد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
این زن جوان داستان خودش را اینگنونه تعریف کرده است: "در یکی از رشته‌های زیرمجموعه پزشکی از دانشگاه تهران دانش‌آموخته شدم و با مدرک فوق دکترا به جامعه و مردم خدمت می‌کردم تا این که مدتی قبل مهاجرت به خارج از کشور برای یک زندگی بهتر، افکارم را به هم ریخت، اما چون می‌دانستم مهاجرت به کشور‌های اروپایی به این سادگی نیست و خیلی از افراد برای رسیدن به این رویا، حتی جان شان را از دست داده اند، تصمیم گرفتم به طور قانونی مهاجرت کنم".
وی داستان خود را اینگونه ادامه داده است:" در نهایت به این نتیجه رسیدم که با شرایط کاری و تحصیلی من، کشور کانادا بهترین گزینه برای مهاجرت آسان است، زیرا از طریق دوستانم در این باره تحقیق کردم، فهمیدم در میان همه کشور‌ها، کانادا کشوری مهاجرپذیر است و از سوی دیگر تسلط به زبان انگلیسی امتیاز بسیار مهمی به شمار می‌رود. من هم که از این امتیاز برخوردار بودم، شرایط را مناسب دیدم و با یکی از دوستانم که در کشور هلند سکونت داشت مشورت کردم. او هم شخصی را در خارج از کشور به من معرفی کرد که مدعی بود در زمینه مهاجرت فردی قابل اعتماد و مجرب است و می‌تواند همه امور قانونی مرا خیلی زود به سرانجام برساند، چون دوستم مدعی بود همان فرد که «سام» نام دارد، همه امور مهاجرت او و فرزندش را انجام داده تا بدون هیچ مشکلی در کشور هلند ساکن شوند".

داستان خانم دکتر
وی گفته است: "با این اظهارات دوستم، از طریق شبکه‌های اجتماعی با سام تماس گرفتم. او که فردی ایرانی و خبره به نظر می‌رسید وقتی متوجه مدرک تحصیلی و تسلط من به زبان انگلیسی شد، آن قدر وعده‌های رویایی به من داد که هر روز بیشتر ترغیب به مهاجرت می‌شدم. او حتی به من وعده داد که علاوه بر انجام امور قانونی اقامت و گرفتن ویزا، اتاقی را در یکی از هتل‌های معروف کانادا برایم رزرو می‌کند تا به محض ورود به کانادا مشکلی برای اقامت نداشته باشم. بالاخره تصمیم قطعی برای مهاجرت گرفتم تا به یک زندگی با آسایش بیشتر برسم. مدتی بعد فردی که ساکن تهران بود به عنوان نماینده سام به منزل ما در مشهد آمد و علاوه بر برخی مدارک مبلغ پنج هزار یورو نیز از من دریافت کرد که آن‌ها را به آن فرد رابط در خارج از کشور برساند تا امور مربوط به ویزا و اقامتم را انجام دهد. آن مرد تهرانی در قبال دریافت پول، رسیدی نیز به من داد که اثر انگشتش روی آن وجود دارد، ولی با گذشت یک ماه از این ماجرا از سفارت یا وزارت امور خارجه خبری نشد".

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این خانم دکتر جوان می‌گوید: "من هم بعد از تماس‌های مکرر با خارج از کشور متوجه شدم سام به خاطر ابتلا به بیماری کرونا در مرکز درمانی بستری است. حدود یک هفته قبل نیز وقتی با دوستم در هلند تماس گرفتم تازه فهمیدم که سام به دلیل کرونا جان خود را از دست داده است. حالا هم هیچ کس مسئولیت پول‌هایی را که برای او فرستاده‌ام به عهده نمی‌گیرد. آن فردی که از تهران رابط من و سام بود نیز ادعا می‌کند طبق اسناد و مدارک مستند تمام پنج هزار یورو را برای سام در خارج از کشور ارسال کرده است. اکنون من در حالی برای رسیدن به یک سراب، بیشتر از ۱۴۰ میلیون تومان هزینه کرده ام که نمی‌توانم به حق و حقوقم برسم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ایران استار این داستان‌های واقعی را با هدف آگاهی هموطنان ایرانی که تصمیم به مهاجرت دارند، منتشر می‌کند؛ به این امید که هموطنان امور مهاجرت خود را به افراد متعهد و متخصص در این حوزه بسپارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در اینباره بیشتر بخوانید:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, December 20, 2020 - 18:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به